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Analyse and estimate the production needs
Contrat forward
Cross-rate currency future
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Cross-rate currency futures
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Cross-rate future
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Currency cross-rate future
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Currency futures
Currency futures contract
Deal in future assets
Deal in future commodities
Estimate artistic production needs
Estimate needs for artistic production
Estimate needs of artistic production
Estimated future dollars
Financial future
Foreign currency futures
Foreign currency futures contract
Foreign exchange futures
Foreign exchange futures contract
Forward contract
Forward market
Future removal and site restoration costs
Futures
Futures contract
Futures market
Keep animals semen for future use
Policy on Estimates with Future Reference Dates
Restoration costs
Semen keeping for future use on animals
Store semen for future use on livestock
Storing livestock semen for future use
Trade future assets
Trade future commodities

Vertaling van "future estimates " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
future removal and site restoration costs | estimated costs of dismantling and removing the asset and restoring the site | restoration costs | estimated dismantlement, restoration, and abandonment costs

frais futurs d'enlèvement d'une immobilisation corporelle et de restauration des lieux | coûts estimatifs de démantèlement ou d'enlèvement d'un actif et de remise en état du site




Policy on Estimates with Future Reference Dates

Politique sur les estimations ayant des dates de référence futures


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contrat à terme à cours croisé | contrat à terme à taux de change croisé | futur à cours croisé | contrat à terme standardisé à cours croisé | contrat à terme boursier à taux de change croisé | contrat futur sur devises à cours croisé | contrat futur à cours croisé


deal in future assets | trade future assets | deal in future commodities | trade future commodities

gocier des contrats à terme


semen keeping for future use on animals | storing livestock semen for future use | keep animals semen for future use | store semen for future use on livestock

stocker du sperme pour un usage ultérieur sur des animaux d’élevage


futures market [ contrat forward | financial future | forward contract | forward market | futures | futures contract ]

marché à terme [ contrat à terme d'instruments financiers | contrat à terme de gré à gré | contrat à terme normalisé | contrat à terme standardisé | future ]


analyse and estimate the production needs | estimate artistic production needs | estimate needs for artistic production | estimate needs of artistic production

estimer les besoins d'une production artistique


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currency futures [ currency futures contract | foreign currency futures contract | foreign currency futures | foreign exchange futures | foreign exchange futures contract ]

contrat à terme de devises [ contrat à terme sur devises | contrat à terme standardisé sur devises | contrat à terme normalisé sur devises | contrat à terme boursier sur devises | contrat futur sur devises ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to estimate current and future concentrations of these pollutants, it was necessary to estimate emissions of benzene, CO and PM10 as well as the precursors of ozone: nitrogen oxides (NOx) and volatile organic compounds (VOCs).

Pour estimer les concentrations actuelles et futures de ces polluants, il était nécessaire d'estimer les émissions de benzène, de CO et de PM10 ainsi que des précurseurs de l'ozone: oxydes d'azote (NOx) et composés organiques volatils (COV).


24. Recognises that a higher share of renewable energy sources in the energy mix after 2020 is a key aspect of a more sustainable energy system; recognises, furthermore, that all of the scenarios explored in the Commission Communication assume an increased share of renewable energy in the EU energy mix of around 30 % in gross final energy consumption in 2030, and of at least 55 % in 2050; stresses that a move towards a better energy efficiency policy can facilitate a higher share of renewables; calls on the Commission to take decentralised generation explicitly into account in future estimates; calls also on the Commission to clearly ...[+++]

24. reconnaît qu'une part plus élevée de sources d'énergie renouvelables dans le bouquet énergétique après 2020 constitue un élément clé d'un système énergétique plus durable; constate en outre que tous les scénarios examinés dans la communication de la Commission supposent une part accrue de sources d'énergie renouvelables dans le bouquet énergétique de l'Union, devant atteindre environ 30 % de la consommation énergétique finale brute en 2030, et au moins 55 % en 2050; souligne que l'évolution vers une meilleure politique d'efficacité énergétique peut contribuer à une part plus élevée de sources d'énergie renouvelables; demande à la Commission d'intégrer expressément la production décentralisée aux ...[+++]


23. Recognises that a higher share of renewable energy sources in the energy mix after 2020 is a key aspect of a more sustainable energy system; recognises, furthermore, that all of the scenarios explored in the Commission Communication assume an increased share of renewable energy in the EU energy mix of around 30 % in gross final energy consumption in 2030, and of at least 55 % in 2050; stresses that a move towards a better energy efficiency policy can facilitate a higher share of renewables; calls on the Commission to take decentralised generation explicitly into account in future estimates; calls also on the Commission to clearly ...[+++]

23. reconnaît qu'une part plus élevée de sources d'énergie renouvelables dans le bouquet énergétique après 2020 constitue un élément clé d'un système énergétique plus durable; constate en outre que tous les scénarios examinés dans la communication de la Commission supposent une part accrue de sources d'énergie renouvelables dans le bouquet énergétique de l'Union, devant atteindre environ 30 % de la consommation énergétique finale brute en 2030, et au moins 55 % en 2050; souligne que l'évolution vers une meilleure politique d'efficacité énergétique peut contribuer à une part plus élevée de sources d'énergie renouvelables; demande à la Commission d'intégrer expressément la production décentralisée aux ...[+++]


235. Asks the Commission to follow more closely the cash balances of the agencies and to impose more stringent obligations on them as regards the submission , in payment requests, of rigorous forecasts of real cash requirements in order to avoid unnecessary cash movements and to have better future estimates;

235. demande à la Commission de suivre de plus près les soldes de trésorerie des agences et d'imposer aux agences des obligations plus strictes en ce qui concerne la soumission, dans leurs demandes de paiement, de prévisions rigoureuses des besoins réels de trésorerie, afin d'éviter des mouvements de trésorerie inutiles et, à l'avenir, de disposer de prévisions meilleures;


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237.Asks the Commission to follow more closely the cash balances of the agencies and to strengthen the agencies' obligation to submit, in their payment requests, rigorous forecasts of their real cash requirements in order to avoid unnecessary cash movements and to have better future estimations;

237. demande à la Commission de suivre de plus près les soldes de trésorerie des agences et de durcir l'obligation faite aux agences de soumettre, dans leurs demandes de paiement, des prévisions rigoureuses de leurs besoins réels de trésorerie, afin d'éviter des mouvements de trésorerie inutiles et, à l'avenir, de disposer de prévisions meilleures;


In its assessment, the Commission shall take into account estimated effects on ambient air quality in the Member States, at present and in the future, of measures that have been taken by the Member States as well as estimated effects on ambient air quality of current Community measures and planned Community measures to be proposed by the Commission.

Dans son évaluation, la Commission prend en considération les effets estimés, actuellement et dans le futur, sur la qualité de l’air ambiant dans les États membres, des mesures qui ont été prises par les États membres, ainsi que les effets estimés, sur la qualité de l’air ambiant, des mesures communautaires actuelles et des mesures prévues, que doit proposer la Commission.


until 31 December 2009, an amount equal to 50 % of the undertaking's future profits, but not exceeding 25 % of the available solvency margin or the required solvency margin, whichever is the smaller; the amount of the future profits shall be obtained by multiplying the estimated annual profit by a factor which represents the average period left to run on policies; the factor used may not exceed six; the estimated annual profit shall not exceed the arithmetical average of the profits made over the last five financial years in the ac ...[+++]

jusqu'au 31 décembre 2009, par un montant égal à 50 % des bénéfices futurs de l'entreprise, mais n'excédant pas 25 % du montant le plus faible, de la marge de solvabilité disponible ou de l'exigence de marge de solvabilité. Le montant des bénéfices futurs est obtenu en multipliant le bénéfice annuel estimé par un facteur correspondant à la durée résiduelle moyenne des contrats.


(a) nature and quantity, including all options concerning complementary contracts and, if possible, the estimated time available for exercising these options for renewable contracts, the nature and quantity and, if possible, the estimated publication dates of future notices of competition for works, supplies or services to be put out to tender.

a) nature et quantité, y compris toutes options concernant des marchés complémentaires et, si possible, délai estimé pour l'exercice de ces options; dans le cas de marchés renouvelables, nature et quantité, et, si possible, délai estimé de publication des avis de mise en concurrence ultérieurs pour les travaux, fournitures ou services devant faire l'objet du marché.


an amount equal to 50 % of the undertaking's future profits; the amount of the future profits shall be obtained by multiplying the estimated annual profit by a factor which represents the average period left to run on policies; the factor used may not exceed 10; the estimated annual profit shall be the arithmetical average of the profits made over the last five years in the activities listed in Article 2 of this Directive.

par un montant représentant 50 % des bénéfices futurs de l'entreprise; le montant des bénéfices futurs est obtenu en multipliant le bénéfice annuel estimé par le facteur qui représente la durée résiduelle moyenne des contrats; ce facteur peut atteindre 10 au maximum; le bénéfice annuel estimé est la moyenne arithmétique des bénéfices qui ont été réalisés au cours des cinq dernières années dans les activités énumérées à l'article 2 de la présente directive.


25. Recognises that the work of the European Convention on the Future of Europe may not be concluded by 31 December 2002; recalls that a new Article 372 ("Contribution to the financing of expenditure related to the Convention on the Future of Europe") has been created in Parliament's section of the 2002 budget by Supplementary and Amending Budget 1/2002; has decided to re-enter this budgetary structure in its 2003 estimates with a token entry; is willing to consider this matter in the light of further developments at its first read ...[+++]

25. se rend compte que la Convention européenne sur l'avenir de l'Europe n'aura peut-être pas mené ses travaux à bien pour le 31 décembre 2002; rappelle que, dans le cadre du budget rectificatif et supplémentaire n° 1/2002, un article 372 nouveau ("Contribution au Fonds destiné au financement de la Convention sur l'avenir de l'Union européenne") a été créé dans la section "Parlement" du budget 2002; a décidé de reproduire cette structure budgétaire dans son état prévisionnel 2003, en la dotant d'une mention "p.m". est disposé à examiner la question lors de sa première lecture d'octobre, à la lumière de l'évolution de la situation;


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