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Aircraft installed engine
Assembly transport equipment engines
Design engineer
Engine installation
Engine installation effect
Engine installer
Field installation engineer
Fix transport equipment engines
Install transport equipment engines
Install transport equipments engines
Installation effect
Installation engineer
Installed engine
Installed engine on aircraft
Motor installer
Power plant installation
Rail rolling stock assembly operator
Railway stock engineer
Rolling stock electronic equipment installer
Rolling stock engineering technician
Structural installation engineer

Vertaling van "from engines installed " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
field installation engineer | structural installation engineer | design engineer | installation engineer

ingénieur montage | ingénieur montage/ingénieure montage | ingénieure montage


aircraft installed engine | installed engine | installed engine on aircraft

moteur avionné


motor installer [ engine installer ]

installateur de moteurs [ installatrice de moteurs ]


assembly transport equipment engines | fix transport equipment engines | install transport equipment engines | install transport equipments engines

installer des moteurs dans des engins de transport


engine installation | power plant installation

installation de propulsion | installation du groupe de propulsion


engine installation effect | installation effect

effet d’installation




installation for the reception of signals received from a satellite

installation servant à recevoir les signaux en provenance des satellites


A plan to identify and assess emission reduction opportunities from transportation, industrial engines and motor fuels

Un plan visant à déterminer et à évaluer les possibilités de réduire les émissions dans le domaine des transports et au niveau des moteurs industriels et des carburants


rail rolling stock assembly operator | railway stock engineer | rolling stock electronic equipment installer | rolling stock engineering technician

ingénieur ferroviaire matériel roulant | technicien en génie ferroviaire matériel roulant | technicien en génie ferroviaire matériel roulant/technicienne en génie ferroviaire matériel roulant | technicienne en génie ferroviaire matériel roulant
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. The gaseous pollutant emissions from engines belonging to engine types or engine families of emission Stage V that have been type-approved in accordance with this Regulation shall be monitored by testing in-service engines installed in non-road mobile machinery and operated over their normal operating duty cycles.

1. La surveillance des émissions de gaz polluants de moteurs appartenant aux types de moteurs ou aux familles de moteurs ayant fait l'objet d'une réception par type pour la phase V conformément au présent règlement est assurée par la réalisation d'essais sur les moteurs en service installés sur les engins mobiles non routiers et exploités sur leurs cycles de fonctionnement normal.


non-road mobile machinery on grounds relating to gaseous and particulate pollutant emissions from engines installed in such machinery, where those engines fall within the scope of this Regulation and satisfy its requirements.

d'engins mobiles non routiers pour des motifs liés aux émissions de gaz polluants et de particules polluantes provenant des moteurs installés sur ces engins, lorsque ces moteurs relèvent du champ d'application du présent règlement et répondent aux exigences de celui-ci.


1. This Regulation applies to all engines falling within the categories set out in Article 4(1) which are installed in or are intended to be installed in non-road mobile machinery and, insofar as the emission limits for gaseous and particulate pollutants from those engines are concerned, to such non-road mobile machinery.

1. Le présent règlement s'applique à tous les moteurs relevant des catégories définies à l'article 4, paragraphe 1, qui sont installés ou destinés à être installés sur des engins mobiles non routiers et, dans la mesure où les limites d'émission pour les gaz polluants et les particules polluantes de ces moteurs sont concernées, à ces engins mobiles non routiers.


By way of derogation from the first subparagraph, Member States may grant EU type-approval and authorise the placing on the market of engines of category RLL with a maximum net power greater than 2 000 kW that do not comply with the emission limits set out in Annex II, that are to be installed in locomotives which only run on a technically isolated 1 520 mm railway network. Those engines shall, as a minimum, comply with the emissio ...[+++]

Par dérogation au premier alinéa, les États membres peuvent accorder la réception UE par type et autoriser la mise sur le marché de moteurs de catégorie RLL d'une puissance nette maximale supérieure à 2 000 kW qui ne respectent pas les limites d'émission fixées à l'annexe II, à installer dans des locomotives qui ne circulent que sur un réseau ferroviaire isolé du point de vue technique et présentant un écartement de voie de 1 520 mm. Ces moteurs respectent au moins les limites d'émission que les moteurs devaient respecter pour être mis sur le marché le 31 décembre 2011.


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We are very proud of the fact that we did an installation a number of years ago; an engineer from Montreal came to us with a project in which he installed a significant amount of gas collection piping within a closed landfill, and we are using that collection system to generate electricity.

Nous sommes très fiers du fait que nous avons réalisé une installation il y a un certain nombre d'années; un ingénieur de Montréal s'est présenté devant nous avec un projet dans le cadre duquel il a installé un nombre important de tuyaux de collecte de gaz dans une décharge fermée, et nous utilisons ce réseau de collecte de gaz pour générer de l'électricité.


The Council adopted a European Parliament and Council Directive on measures against the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines installed in non-road mobile machinery, following agreement with the European Parliament at first reading (PE-CONS 3686/03).

Le Conseil a adopté une directive du Parlement européen et du Conseil relative aux mesures contre les émissions de gaz et de particules polluants provenant des moteurs à combustion interne destinés aux engins mobiles non routiers, à la suite de l'accord intervenu en première lecture avec le Parlement européen (PE-CONS 3686/03).


(13) The emissions from engines installed in non-road mobile machinery and agricultural and forestry tractors have to comply with the limits stipulated in Directive 97/68/EC of the European Parliament and of the Council of 16 December 1997 on the approximation of the laws of the Member States relating to measures against the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines to be installed in non-road mobile machinery(8) and in Directive 2000/25/EC of the European Parliament and of the Council of 22 May 2000 on action to be taken against the emission of gaseous and particulate pollutants by engines intended ...[+++]

(13) Les émissions provenant de moteurs installés sur les engins mobiles non routiers et les tracteurs agricoles et forestiers doivent respecter les limites fixées dans la directive 97/68/CE du Parlement européen et du Conseil du 16 décembre 1997 sur le rapprochement des législations des États membres relatives aux mesures contre les émissions de gaz et de particules polluants provenant des moteurs à combustion interne destinés aux engins mobiles non routiers(8) et dans la directive 2000/25/CE du Parlement européen et du Conseil du 22 mai 2000 relative aux mesures à prendre contre les émissions de gaz polluants et de particules polluante ...[+++]


The Directive on the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines to be installed in non-road mobile machinery is now well on the way to final adoption following the agreement reached in the Conciliation Committee The Conciliation Committee consists of 30 members: 15 members from the European Parliament and 15 representatives from the Council.

La directive concernant les émissions de gaz et de particules polluants provenant des moteurs à combustion interne destinés aux engins mobiles non routiers est enfin sur la bonne voie d'être adoptée définitivement, suite à l'accord intervenu ce mardi 11 novembre 1997, dans le cadre de la procédure de codécision, au sein du Comité de conciliation Le Comité de conciliation est composé par 30 membres: 15 membres du Parlement européen et 15 représentants du Conseil.


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Jan PEETERS State Secretary for the Environment Denmark: Svend AUKEN Minister for the Environment and Energy Germany: Angela MERKEL Minister for the Environment Greece: Adamantios VASSILAKIS Deputy Permanent Representative Spain: Isabel TOCINO BISCAROLASAGA Minister for the Environment France: Corinne LEPAGE Minister for the Environment Ireland: Brendan HOWLIN Minister for the Environment Italy: Edo RONCHI Minister for the Environment Valerio CALZOLAIO State Secretary for the Environment Luxembourg: Johny LAHURE Minister for the Environment Netherlands: Margreet DE BOER Minister for Housing, Planning and the Environment Austria: Martin BAR ...[+++]

Les gouvernements des Etats membres et la Commission européenne étaient représentés comme suit : Pour la Belgique : M. Jan PEETERS Secrétaire d'Etat pour l'environnement Pour le Danemark : M. Svend AUKEN Ministre de l'environnement et de l'énergie Pour l'Allemagne : Mme Angela MERKEL Ministre de l'environnement Pour la Grèce : M. Adamantios VASSILAKIS Représentant permanent adjoint Pour l'Espagne : Mme Isabel TOCINO BISCAROLASAGA Ministre de l'environnement Pour la France : Mme Corinne LEPAGE Ministre de l'environnement Pour l'Irlande : M. Brendan HOWLIN Ministre de l'environnement Pour l'Italie : M. Edo RONCHI Ministre de l'environnement M. Valerio CALZOLAIO Secrétaire d'Etat à l'environnement Pour le Luxembourg : M. Johny LAHURE Ministre ...[+++]


The Commission's proposal applies to diesel engines with an installed net power from 18 kw to 560 kw only ; - the proposal's provision for envisaging a Community framework for tax incentives in respect of engines which comply with the directive's requirements.

La proposition de la Commission ne concerne que les moteurs Diesel dotés d'une puissance nette installée comprise entre 18 kW et 560 kW. - la proposition d'établir un cadre communautaire pour la mise en place d'incitations fiscales pour les moteurs qui respectent les normes proposées.


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