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Traduction de «existing cross-border obstacles » (Anglais → Français) :

In 2015, the Commission launched a review of cross border obstacles across the EU, which identified 239 specific cases of obstacles of administrative and legal nature. These are invisible yet real bottlenecks for those 150 million citizens living in EU border regions.

En 2015, la Commission a entrepris une analyse des obstacles transfrontaliers dans l'ensemble de l'UE, qui a permis de recenser 239 cas spécifiques d'entraves de nature administrative et juridique, invisibles mais bien réelles pour les 150 millions de citoyens vivant dans les régions frontalières de l'UE.


Overcoming cross border obstacles to boost growth in EU border regions // Brussels, 20 September 2017

Surmonter les obstacles transfrontaliers afin de stimuler la croissance dans les régions frontalières de l'Union européenne // Bruxelles, le 20 septembre 2017


Memo: Overcoming cross border obstacles to boost growth in EU border regions

Mémo: Surmonter les obstacles transfrontaliers afin de stimuler la croissance dans les régions frontalières de l'Union européenne


In addition to the creation of the Border Focal Point, the Commission will select up to 20 projects showcasing innovative solutions to deal with cross border obstacles.

En plus de la création du point de contact frontalier, la Commission sélectionnera jusqu'à 20 projets mettant en valeur des solutions innovantes pour faire face aux obstacles transfrontaliers.


Via this network, which will be operational as of January 2018, they will gather and share good practices on smooth cooperation and offer tailored support to overcome specific cases of cross border obstacles.

Par l'intermédiaire de ce réseau, qui sera opérationnel à partir de janvier 2018, ils collecteront et partageront les bonnes pratiques de coopération harmonieuse et offriront un soutien adapté pour surmonter des cas spécifiques d'obstacles transfrontaliers.


Flash Eurobarometer 396 "Retailers' attitudes towards cross-border trade and consumer protection" (2015) Flash Eurobarometer 413 "Companies engaged in online activities" (2015), Q.11 Eurostat Survey on Internet purchases by individuals (2015), Flash Eurobarometer 397, “Consumer attitudes towards cross-border trade and consumer protection” (2014) "Consumer surveys identifying the main cross-border obstacles to the Digital Single Market and where they matter most", GfK, 2015 "Economic Study on Consumer Digital Content Products", ICF Int ...[+++]

Eurobaromètre Flash n° 396 «Retailers’ attitudes towards cross-border trade and consumer protection» (2015). Eurobaromètre Flash nº 413 «Companies engaged in online activities» (2015), Q.11 Eurostat Survey on Internet purchases by individuals (2015), Eurobaromètre Flash nº 397 «Consumer attitudes towards cross-border trade and consumer protection» (2014). « Consumer surveys identifying the main cross-border obstacles to the Digital Single Market and where they matter most », GfK, 2015 «Economic Study on Consumer Digital Content Produc ...[+++]


The INTERREG III programme for cooperation between regions has expanded with the upgrading of twelve existing cross-border programmes (such as “Southern Finland-Estonia”, nine new cross-border programmes (such as “Slovakia-Czech Republik”) and the inclusion of regions from the new Member States in transnational cooperation zones (such as the “Alpine Space”) and in networks of regions.

Le programme Interreg III en faveur de la coopération interrégionale s’est étendu: douze programmes transfrontaliers existants (par exemple celui concernant le sud de la Finlande et de l’Estonie) ont été actualisés, neuf nouveaux programmes transfrontaliers (comme celui concernant la Slovaquie et la République tchèque) ont été établis et des régions de nouveaux États membres ont été incluses dans des zones de coopération transnationale (tels l'espace alpin) et dans des réseaux régionaux.


As the existing cross-border transfers Directive (97/5/EC), which entered into force in August 1999, outlaws such double charging and requires banks systematically to provide this information, the Commission intends to write to Member States to ask what measures they are taking to enforce the Directive's requirements.

Comme la directive actuelle concernant les virements transfrontaliers (97/5/CE), qui est entrée en vigueur en août 1999, interdit cette double facturation et demande aux banques de fournir systématiquement cette information, la Commission a l'intention d'écrire aux États membres pour leur demander quelles mesures ils prennent pour appliquer les prescriptions de la directive.


2. The Green Paper on Commercial Communications9 covers both existing and new Information Society commercial communication services. As regards the latter, the Green Paper recognises that the advent of the Information Society will further stimulate not only the already apparent growth in existing cross-border commercial communication services but also the development of new services as long as Member States recognise each others existing regulatory frameworks.

Le Livre vert reconnaît que l'avènement de la Société de l'Information stimulera non seulement la croissance déjà réelle des services transfrontaliers existants mais aussi le développement de nouveaux services pour autant que les États membres reconnaissent les autres cadres réglementaires existants.


exchange information on existing bilateral and multilateral arrangements for provision of health care; consider existing cross-border health projects and the development of networking between these projects with a view to sharing best practice; and consider setting up framework agreements for cooperation in the health care sector; explore further the possibility of reaching a common understanding on patients' rights, entitlements and duties, both individual and social, at European level, starting by bringing together existing infor ...[+++]

échanger des informations sur les accords bilatéraux et multilatéraux existants pour la fourniture de soins de santé; examiner les projets transfrontaliers existants en matière de santé et envisager le développement de la constitution de réseaux entre ces projets en vue d'échanger les meilleures pratiques, et réfléchir à l'établissement d'accords–cadres pour la coopération dans le secteur des soins de santé; explorer plus avant la possibilité de parvenir à une interprétation commune, au niveau européen, des droits et des devoirs des patients, tant sur le plan personnel que social, en commençant par rassembler les inf ...[+++]




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Date index: 2024-01-10
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