2. De verschillende parameters waarmee rekening gehouden wordt, zijn: - De afstemming van het t
ype materieel op de bediening (aantal stopplaatsen, aantal reizigers enzovoort); - Kenmerken/ beperkingen van de infrastructuur (de gebrui
kte spanning van de lijn, de maximale snelheid, de configuratie van het station (bijvoorbeeld al dan niet kopstation), signalisatiesystemen van de lijn, de infrastructuur van het buitenland die bijzondere homologatie
s van het materieel vergt ...[+++] class=yellow2> (geval grensverkeer), en zo meer; - De locatie
van de werkplaatsen (elke materieelreeks is toegewezen aan een bepaalde werkplaats); - Een evenwichtig materieelaanbod tussen de verschillende grote lijnen, in het bijzonder wat betreft het modernere materieel (AM96, I11, Desiro's, M6, T18).
2. Les différents paramètres pris en compte sont: - L'adéquation entre le type de matériel et la desserte (nombre d'arrêts, nombre de voyageurs, etc.); - Les caractéristiques/ limites de l'infrastructure (la tension utilisée sur la ligne, la vitesse maximale, la configuration de la gare (gare de tête de ligne ou non), les systèmes de signalisation de la ligne, l'infrastructure à l'étranger qui requiert des homologations particulières du matériel (cas du trafic transfrontalier), etc.; - L'emplacement des ateliers (chaque série de matériel étant affectée à un atelier en particulier); - Un équilibre concernant l'offre en matériel entre les différentes grandes lignes, particulièrement concernant
le matériel le plus ...[+++]moderne (AM96, I11, Desiro, M6, T18).