Bovendien moet in
derdaad vastgesteld worden dat de taks gezien wordt als een hinderpaal voor het gebruik van private stichtingen als vehikel voor d
e certificering van effecten (zie onder meer Bogaerts R. , Het « Belgisch administratiekantoor » : een doodgeboren kind ?, AFT, 1999, blz. 165, eveneens gepubliceerd in de Financieel Economische Tijd van 5 november 1999, KMO-tijd, blz. 2; Baert P. , Certificering van vennootschapseffecten : bij de noorderburen over het muurtje kijken, TRV, 1999, nr. 3, blz. 151; P
...[+++]onnet E. en Vincent J. -S. , De wet van 15 juli 1998 betreffende de certificatie van effecten uitgegeven door handelsvennootschappen, Bank- en Financiewezen, blz. 61; Verbeke A. , Certificering van effecten : nuttig instrument voor successieplanning ?, Not.En outre, il faut constater que la taxe est considérée comme un obstacle à l'utilisation des fondations privées comme véhicules pour la certification de titres (voir entre autres, Bogaerts R. , « Het « Belgisch Administratiekantoor : een doodgeboren kind ? », AFT, 1999, p. 165, également publié dans le « Financieel Economische Tijd » du 5 novembre 1999, KMO-tijd, p. 2; Baert P. , « Certificeri
ng van vennootschapseffecten : bij de noorderburen over het muurtje kijken », TRV, 1999, nº 3, p. 151; Ponnet E. et Vincent J. -S. , « De wet van 15 juli 1998 betreffende de certif
icatie van effecten uitgegeven ...[+++] door handelsvennootschappen », Bank- en Financiewezen, p. 61; Verbeke A. , « Certificering van effecten : nuttig instrument voor successieplanning ?