Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CPV
Comité van permanente vertegenwoordigers
Coreper
Educatie over het familieleven bieden
Educatie over het gezinsleven geven
Een leven lang leren
Europees Jaar voor permanente educatie
Europees jaar voor levenslang leren
Gezinseducatie geven
Medewerker publieksvoorlichting en educatie
Medewerkster publieksvoorlichting en educatie
Onderricht over het gezinsleven geven
Permanente educatie
Permanente vertegenwoordiging bij de EU
Permanente vorming
Psycho-educatie gebruiken
Voortgezette vorming

Traduction de «permanente educatie » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
permanente educatie [ permanente vorming | voortgezette vorming ]

continuing education [ learning organisation | learning organization | lifelong education | lifelong learning ]




een leven lang leren | permanente educatie

lifelong learning


Europees jaar voor levenslang leren | Europees Jaar voor onderwijs en opleiding tijdens de gehele loop van het leven | Europees jaar voor onderwijs en scholing tijdens het gehele leven | Europees Jaar voor permanente educatie

European Year of Lifelong Learning


educatie over het familieleven bieden | gezinseducatie geven | educatie over het gezinsleven geven | onderricht over het gezinsleven geven

give advice on family life | provide culturally-sensitive education on family life | provide education on family life | provide education on family-life


medewerker publieksvoorlichting en educatie | medewerkster publieksvoorlichting en educatie

education specialist | visitor service manager | mediation and education manager | museum interpretation developer


MRI (magnetic resonance imaging)-systeem met permanente magneet voor gehele lichaam

Full-body MRI system, permanent magnet


psycho-educatie gebruiken

work with mental health education | work with psychoeducation | use education of mental health | use psychoeducation


Coreper [ Comité van permanente vertegenwoordigers | CPV ]

Coreper [ Permanent Representatives Committee ]


permanente vertegenwoordiging bij de EU

permanent representation to the EU
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Benutting van het volledige potentieel van EU-onderzoek is echter alleen haalbaar door een betere coherentie en coördinatie tussen beleidslijnen en instrumenten in verband met onderzoek, innovatie en educatie, op nationaal en EU-niveau, en vooral tussen de communautaire financieringsinstrumenten, inclusief het Kaderprogramma voor Concurrentievermogen en Innovatie (CIP), de programma’s betreffende educatie en permanente educatie en de Structuurfondsen.

Exploiting the full EU research potential, however, can only be achieved through a better coherence and coordination between policies and instruments related to research, innovation and education, at national and EU level, and in particular between the Community funding instruments, including the Competitiveness and Innovation Programme (CIP), the Education and Life-Long Learning programmes and the Structural Funds.


In de aanloop naar de door de Commissie te houden onderwijstop die gepland staat voor begin 2018 zouden de lidstaten een grote stap voorwaarts moeten zetten en, ook door effectieve toepassing van de sociale en civiele dialoog, de stelsels voor onderwijs, opleidingen en permanente educatie moeten opzetten die lerenden in Europa een veelbelovende toekomst zullen bieden.

In view of the upcoming high-level education summit planned for early 2018, which will be hosted by the Commission, the EESC strongly encourages the Member States to take a significant step forward and establish — including through the use of effective social and civil dialogues — the education, training and lifelong learning systems that will provide learners with a promising future in Europe.


Het EESC pleit daarom voor een meer interdisciplinaire benadering van (permanente) educatie, gericht op samenwerking en flexibele leertrajecten, die meer omvat dan één enkel onderwijsniveau of één enkel studie-onderwerp.

The EESC therefore calls for a more interdisciplinary approach to education and lifelong learning that is centred on partnerships and flexible pathways that go beyond a single level of education and particular field of study.


33. dringt er bij de sociale partners en de overheidsinstanties in de lidstaten op aan investeringen in permanente educatie te bevorderen; verzoekt tevens de lidstaten bedrijven te stimuleren hun investeringen in permanente educatie te verhogen;

33. Calls on the social partners and the public authorities in the Member States to promote and invest in lifelong learning; calls, moreover, on Member States to encourage companies to increase their investment in lifelong learning;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Wanneer de bevoegde autoriteit er echter van overtuigd is dat een kandidaat de vereiste kennis heeft verworven bij het behalen van een universitaire graad of door permanente educatie die tot een postdoctorale kwalificatie heeft geleid, kan zij afzien van de eis van een proef.

However, when the competent authority is satisfied that a candidate has acquired all the required knowledge as part of a university degree, or through continuing education resulting in a postgraduate qualification, it may waive the requirement for a test.


14. is ingenomen met de voorstellen van het Italiaanse voorzitterschap, alsmede de Franse en de Duitse regering, om groei-initiatieven in Europa te bevorderen, maar meent dat deze duidelijker tot uiting zouden moeten komen in de conclusies van de Raad betreffende het Europese groei-initiatief; onderstreept dat investeringen in menselijk kapitaal, met inbegrip van investeringen in voortgezet onderwijs en permanente educatie, voor Europa waarschijnlijk de beste manier vormen om de uitdaging aan te gaan van een op innovatie gebaseerde wereldeconomie; houdt vast aan de noodzaak van ambitieuzere investeringen voor meer werkgelegenheid, bete ...[+++]

14. Welcomes the proposals of the Italian Presidency and of the French and German Governments to promote initiatives for growth in Europe; considers that these proposals should be more clearly reflected in the Council conclusions on the European Initiative for Growth; emphasises that the best way for Europe to cope with the challenges of an innovation-based global economy is by investing in human resources through secondary and life-long learning; insists on the need for more ambitious investment activities to increase the employment rate, improve education and life- ...[+++]


13. dringt erop aan dat de lidstaten zich inzetten voor het stimuleren van onderzoek en investeringen in menselijke hulpbronnen in alle sectoren van de Europese economie en dat zij hun overheidsuitgaven meer gaan richten op het bevorderen van milieuvriendelijke productietechnieken en de verbetering van vakkennis en permanente educatie; beklemtoont dat projecten voor permanente educatie en schone technologieën derhalve deel moeten uitmaken van het binnenkort in te voeren "programma voor snelle starters";

13. Insists that Member States should commit themselves to boost research and investment in human capital across the European economy and re-orientate public spending towards increasing environmentally friendly production and the improvement of skills and life-long learning; urges that life-long learning and clean technology projects should therefore be included in the forthcoming 'quick-start programme';


Prioriteit (wordt verleend) aan permanente educatie als hoeksteen van het Europees sociaal model, mede door overeenkomsten tussen de sociale partners op het stuk van innovatie en permanente educatie aan te moedigen (Europese Raad van Lissabon)

Giving higher priority to lifelong learning as a basic component of the European social model, including by encouraging agreements between the social partners on innovation and lifelong learning (Lisbon European Council)


10. pleit voor een nieuwe strategie ter verbetering van de kwaliteit van de werkgelegenheid door investeringen in gezondheid en veiligheid op het werk, gelijke kansen en kwalificaties, maatregelen ter bestrijding van het analfabetisme en het scheppen van waarborgen voor opleiding en herscholing van jongeren om te zorgen voor een duurzaam arbeidsleven dat keuze en diversiteit alsmede het wisselen tussen opleiding en werk mogelijk maakt; betreurt dat volgens de respectieve structurele indicatoren slechts weinig vooruitgang is geboekt bij het streven om van permanente educatie een dagelijkse realiteit te maken; wijst erop dat onderwijsins ...[+++]

10. Calls for a new strategy to improve the quality of employment by investing in health and safety at work, equal opportunities and qualifications, measures to combat illiteracy and to provide a guarantee of training and retraining for young people, in order to provide for a sustainable working life which allows for choice and diversity and permits switching between training and employment; regrets that according to the respective structural indicators little progress has been made to turn lifelong learning into a daily reality; insists that employees should be given the right to vocational training and life-long learning; st ...[+++]


10. pleit voor een nieuwe strategie ter verbetering van de kwaliteit van de werkgelegenheid door investeringen in gezondheid en veiligheid op het werk, gelijke kansen en kwalificaties, maatregelen ter bestrijding van het analfabetisme en het scheppen van waarborgen voor opleiding en herscholing van jongeren om te zorgen voor een duurzaam arbeidsleven dat keuze en diversiteit alsmede het wisselen tussen opleiding en werk mogelijk maakt; betreurt dat volgens de respectieve structurele indicatoren slechts weinig vooruitgang is geboekt bij het streven om van permanente educatie een dagelijkse realiteit te maken; wijst erop dat onderwijsins ...[+++]

10. Calls for a new strategy to improve the quality of employment by investing in health and safety at work, equal opportunities and qualifications, measures to combat illiteracy and provide a guarantee of training and retraining for young people, in order to provide for a sustainable working life which allows for choice and diversity and permit switching between training and employment; regrets that according to the respective structural indicators only little progress has been made to turn lifelong learning into a daily reality; insists that employees should be given a right to vocational training and life-long learning; st ...[+++]


w