Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "génère une force " (Frans → Nederlands) :
Il génère la force qu'une feuille de papier aurait sur votre main, incroyablement légère, mais il peut marcher pendant des mois et des années, en produisant cette très légère poussée.
Hij genereert de kracht waarmee een stuk papier op je hand zou wegen, ongelooflijk licht, maar hij kan dat zeer zachte duwen maanden en jaren blijven volhouden.
Lorsque cette balle touche le sol, elle génère une force vers le bas sur le sol.
Zodra hij de vloer raakt, veroorzaakt hij een neerwaartse kracht op de vloer.
Aujourd'hui, tout le monde sait qu'une aile genere de la portance grace a son profil caracteristique. Comme l'air parcourt une plus grande distance sur le dessus de l'aile, il doit aller plus vite que l'air en-dessous. Alors les deux courants se rencontrent en meme temps au bord de fuite et selon le principe de Bernoulli, l'air allant plus vite exerce moins de pression que l'air plus lent en-dessous de l'aile. Cette difference d
e pression cree une force dirigee vers le haut. La portance. CQFD. Vraiment ? Non. Cette explication simple, enseignee dans les livres et dans les classes, a des problemes evidents. Comme comment un avion peut-il
...[+++]voler a l'envers ? Quelques avions, comme celui des freres Wright, avait des ailes quasi planes. Donc l'air aurait probablement parcouru a la meme vitesse les deux faces de l'aile et il n'y aurait pas eu de portance. De plus, des experiences ont montre que les flux d'air ne se seraient pas rejoints a l'arriere de l'aile. L'air au-dessus de l'aile va nettement plus vite, atteignant le bord de fuite en premier. Alors, comment une aile genere reellement de la portance ?
Iedereen weet dat een vleugel < i> lift< /i> genereert door z'n karakteristieke vorm. Omdat lucht bovenlangs meer afsta
nd aflegt, moet het sneller gaan dan lucht onderlangs zodat beide luchtstromen weer samenkomen bij de achterzijde van de vleugel. En volgens Bernoulli's principe, oefent snel stromende lucht minder druk uit dan de langzamere lucht aan de onderzijde. Dit drukverschil creëert een opwaartse kracht: < i> lift< /i> . Klaar is kees. Toch? Dus niet. Deze simpele uitleg die in veel lesboeken en klaslokalen wordt gebruikt heeft overduidelijke problemen. Zoals hoe kan een vliegtuig op z'n kop vliegen? Sommige vliegtuigen zoals di
...[+++]e van de Wright brothers' hadden bijna vlakke vleugels. Dus lucht zou dan met de zelfde snelheid aan beide zijden stromen en er zou geen < i> lift< /i> zijn. Daarbij tonen experimenten an dat de luchtstromen niet samen komen achter de vleugel. Lucht bovenlangs gaat aanzienlijk sneller, en bereikt de achterrand als eerste. Dus hoe genereert een vleugel < i> lift< /i> ?Et en fait, la semaine dernière j'ai pris un capteur de force de 1330 Newtons en état de marche, et nous avons mesuré des forces générées par ces animaux dépassant 890 Newtons.
Vorige week heb ik een 135 kilo-drukdoos geïnstalleerd en ik heb krachten gemeten van deze dieren van boven de 90 kilo.
Juste comme les électrons, chaque petite partie d'un objet génère son propre champ gravitationnel dans chaque direction, et ensemble, ils forment un champ de force sphérique autour de cet objet.
Net zoals elektronen, elk klein deel van een object genereert zijn eigen zwaartekrachtsveld in alle richtingen, en allemaal samen, vormen ze een bolvormig veld rond dat object.
Au fin du 19e siècle, les fabricants de gondoles se sont mis à faire le côté gauche de la gondole plus large que le droit pour contrebalancer la force générée par un gondolier seul.
Aan het einde van de 19e eeuw begonnen gondelmakers de linkerkant breder te maken dan de rechterkant als tegengewicht voor de kracht die één gondelier kon maken.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
génère une force ->
Date index: 2025-06-02