Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "fois vous voyez ce cercle apparaitre " (Frans → Nederlands) :
Maintenant j'aimerais que vous contiez combien de fois vous voyez ce cercle apparaitre sur l'écran.
Nu wil ik u om te tellen hoe vaak je zie je een cirkel flits op het scherm.
Dans cet exemple, vous voyez des cercles rouges ajourés, mais si je tourne un peu ces cercles, vous pouvez voir tout à coup un cube en 3D sortir de l'écran.
In dit voorbeeld zie je wat rode schijven met stukjes uit, maar als ik ze even laat draaien, zie je plotseling een 3D-kubus verschijnen.
Mais ce qu'elle montre d'abord, et je pense que c'est intéressant, c'est qu'ici vous voyez un cercle, vous voyez l'espace public autour.
Maar wat het eerst toont, is de cirkel; je ziet de openbare ruimte eromheen.
Donc quand vous parlez d'apprentissage à rythme individuel, tout le monde comprend -- en termes d'éducation, d'apprentissage différencié -- mais c'est plutôt impressionnant de voir ça survenir dans une salle de classe
. Parce qu'à chaque fois qu'on a fait cela, dans chaque classe, encore et encore, si vous y passez cinq jours, il y a un groupe d'enfants qui prend vite la tête et il y a un groupe d'enfants un peu plus lent. Et dans un modèle traditionnel, si vous faites une évaluation à un instant donné, vous diriez : « Voici les enfants doués, voici les enfants lents. Peut-êtr
...[+++]e devraient-ils être suivis différemment. Peut-être devrions-nous les mettre dans des classes séparées. » Mais quand vous laissez chaque élève travailler à son propre rythme -- et nous l'avons vu maintes et maintes fois -- vous voyez que les étudiants qui ont mis un peu plus de temps sur un concept ou un autre, une fois ce concept acquis, font directement la course en tête. Donc les mêmes enfants que vous pensiez êtres lents six semaines plus tôt, vous penseriez qu'ils sont désormais doués. Et nous le voyons sans arrêt, encore et encore. Cela vous fait vraiment songer que toutes les distinctions dont peut-être beaucoup d'entre nous ont profité n'étaient en fait que dues à une coïncidence temporelle.
Als je praat over leren op je eigen tempo, dan is dat zinvol voor iedereen -- in onderwijsjargon: gedifferentieerd leren -- maar het is nogal gek als je het in een klas ziet. Elke keer
als we dit deden, in elke klas waarin we het deden, telkens opnieuw, zie je dat na vijf dagen een groep kinderen pijlsnel vooruitgaan en een groep kinderen een beetje trager zijn. Als je in een traditioneel model een momentopname zou maken, zou je zeggen: Dat zijn de getalenteerde kinderen. Dat zijn de trage kinderen. Misschien moeten we ze anders opvolgen. Misschien moeten we ze in afzonderlijke klassen stoppen. Maar als je elke leerling op zijn eigen tem
...[+++]po laat werken -- we zien dat keer op keer -- dan zie je leerlingen die wat meer tijd besteedden aan het ene of het andere concept, maar als ze dat doorhebben, gaan ze pijlsnel vooruit. Dezelfde kinderen waarvan je 6 weken geleden dacht dat ze traag waren, zou je nu als begaafd beschouwen. We zien dat keer op keer. Het doet je echt bedenken hoezeer alle etiketten waarvan velen van ons hebben geprofiteerd, eigenlijk gewoon aan een toevallige momentopname te danken waren.Et si vous les écartez et zoomez 900 fois, vous voyez qu'il y a des poils ici, de minuscules poils, et si vous regardez attentivement ces minuscules poils ont des stries. Et si vous zoomez sur elles 30.000 fois, vous verrez que chaque poil est aplati au bout.
Bij een vergroting van 900 keer, zie je die kleine haartjes daar en als je goed kijkt hebben die kleine haartjes ook strepen. Bij een vergroting van 30.000 keer zie je dat elke haar gesplitste uiteinden heeft.
Mais en même temps, vous voyez cette vidéo apparaître ici.
Maar op hetzelfde moment zie je deze video hier verschijnen.
Puis vous voyez une étoile apparaître à l'est, juste au-dessus d'un arbre. Puis une autre, et encore une autre,
Dan merk je dat er een ster verschijnt in het oosten, iets boven een boom. Dan nog één en nog één
Et si l'angle est correct, vous voyez un hologramme apparaître sur ce film de soie.
Als je onder de juiste hoek kijkt, kan je een hologram zien verschijnen in deze film van zijde.
Dans cette vidéo vous voyez - et c'est accéléré 10, 14 fois - vous voyez ces robots en train de construire trois structures différentes.
In deze video zie je -- het is 10 tot 14 keer versneld -- je ziet hoe 3 verschillende structuren door deze robots worden gebouwd.
Pour tester ça, on a refait la même expérience, mais cette fois, vous voyez ici, on a couvert en fait, entièrement le sol, sur lequel il se déplace, de mucus, pour lui faire croire qu'il avait exploré déjà tout l'environnement.
Om dat te testen, deden we hetzelfde experiment, maar ditmaal, dat zien jullie hier, hebben we de hele bodem waarop hij zich verplaatst, bedekt met slijm, om hem te doen geloven dat hij al de hele omgeving had verkend.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
fois vous voyez ce cercle apparaitre ->
Date index: 2024-05-04