Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Traduction de «transport infrastructure needs assessment » (Français → Anglais) :

Dans le même temps, élaboration de stratégies nationales et sélection des projets se sont largement appuyés sur l'exercice TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment) et notamment sur son rapport final d'octobre 1999 préparé par un groupe d'experts de haut niveau issus de l'Union Européenne et des PECO.

At the same time, the preparation of national strategies and project selection rely heavily on the TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment) exercise, especially its October 1999 final report prepared by a high-level group of experts from the European Union and the CEECs.


Le processus dit TINA (TINA – Transport Infrastructure Needs Assessment ou évaluation des besoins en infrastructures de transport) détermine les réseaux qui doivent être considérés comme d'intérêt commun dans les pays candidats.

The so-called TINA process (TINA - Transport Infrastructure Needs Assessment) identified the network to be considered of common interest in the candidate countries.


Dans le même temps, élaboration de stratégies nationales et sélection des projets se sont largement appuyés sur l'exercice TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment) et notamment sur son rapport final d'octobre 1999 préparé par un groupe d'experts de haut niveau issus de l'Union Européenne et des PECO.

At the same time, the preparation of national strategies and project selection rely heavily on the TINA (Transport Infrastructure Needs Assessment) exercise, especially its October 1999 final report prepared by a high-level group of experts from the European Union and the CEECs.


Elle a salué à cet égard l'effort consenti pour une meilleure connexion de la Communauté avec les pays candidats et des candidats entre eux, notamment par le biais des corridors pan-européens de transport et de l'initiative Transport Infrastructure Needs Assessment » (TINA).

In this connection she welcomed the efforts to achieve better connections between the Community and the applicant countries and between the applicant countries, in particular through the pan-European transport corridors and the transport infrastructure needs assessment (TINA) initiative.


Dans le cadre de la préparation à l'élargissement de l'UE à l'Est, la Commission a créé en 1996 le "Transport Infrastructure Needs Assessment" (TINA), en vue de superviser et coordonner le développement d'un réseau de transports intégré dans les 11 pays qui ont demandé l'adhésion à l'UE, à savoir la Bulgarie, la République tchèque, l'Estonie, la Hongrie, la Lituanie, la Lettonie, la Pologne, la Roumanie, la Slovaquie, la Slovénie et Chypre, ainsi que d'assurer une étroite coordination avec le Réseau trans-européen des Transports (TENs) à l'intérieur de l'UE.

In preparation for the enlargement of the European Union to the east, in 1996 the European Commission set up the Transport Infrastructure Needs Assessment (TINA) to oversee and co-ordinate the development of an integrated transport network in the 11 countries that have applied for EU membership; Bulgaria, the Czech Republic, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Poland, Romania, Slovakia, Slovenia and Cyprus, and to ensure coherence with the TransEuropean Transport Network (TENs) within the EU.


[4] Rapport final, du 29 août 2001 : « Vulnerability assessment of the transportation infrastructure relying on the global positioning system », prepared by John A. Volpe National Transportation Systems Center.

[4] Final report of 29 August 2001: "Vulnerability assessment of the transportation infrastructure relying on the global positioning system", prepared by John A. Volpe National Transportation Systems Center.


14. souligne que l'industrie demeure, malgré la réduction de la part qu'elle occupe dans l'ensemble de l'économie, le secteur d'activité central en raison de son rôle international dans le commerce extérieur et les investissements à l'étranger, de la fonction qu'elle exerce comme moteur de l'innovation et des impulsions qu'elle donne aux sous‑traitants, en particulier dans le secteur dynamique des services liés à l'industrie, et qu'il convient, par conséquent, de porter une attention accrue non seulement au maintien indispensable des fonctions de direction dans l'UE, mais aussi à la préservation d'activités de production en réunissant des conditions générales appropriées; estime, par suite, que les conséquences des décisions politiques sur ...[+++]

14. Underlines the fact that industry, although statistically it now carries less weight in the overall economy, remains the key economic sector because of its cross-border role in external trade and foreign investment, and its function to stimulate innovation and give a new impetus to suppliers, particularly in the dynamic area of industry-related services; therefore greater attention must be paid not only to essential safeguards for industrial headquarters functions in the EU but also to maintaining production activities by means of appropriate framework conditions; therefore emphasises that the effects of political decisions on industry and its key sectors must be analysed very carefully and policy formulated accordingly, and calls for ...[+++]


3. souligne que l'industrie demeure, malgré la réduction de la part qu'elle occupe dans l'ensemble de l'économie, le secteur d'activité central en raison de son rôle international dans le commerce extérieur et les investissements à l'étranger, de la fonction qu'elle exerce comme moteur de l'innovation et des impulsions qu'elle donne aux sous‑traitants, en particulier dans le secteur dynamique des services liés à l'industrie, et qu'il convient, par conséquent, de porter une attention accrue non seulement au maintien indispensable des fonctions de direction dans l'UE, mais aussi à la préservation d'activités de production en réunissant des conditions générales appropriées; estime, par suite, que les conséquences des décisions politiques sur ...[+++]

3. Underlines the fact that industry, although statistically it now carries less weight in the overall economy, remains the key economic sector because of its cross-border role in external trade and foreign investment, and its function to stimulate innovation and give a new impetus to suppliers, particularly in the dynamic area of industry-related services; therefore greater attention must be paid not only to essential safeguards for industrial headquarters functions in the EU but also to maintaining production activities by means of appropriate framework conditions; therefore emphasises that the effects of political decisions on industry and its key sectors must be analysed very carefully and policy formulated accordingly, and calls for an effective, forwar ...[+++]


Une étude récente menée par Birdlife international, "An assessment of the potential impact of the TINA network on important bird areas in the accession countries" (Une évaluation de l'impact potentiel du réseau RTE dans les zones de nidification importantes dans les pays candidats à l'adhésion) aboutit à la conclusion qu'une sur cinq des zones de protection spéciale candidates (à désigner au titre de la directive concernant la conservation des oiseaux sauvages) dans les pays candidats d'Europe centrale et orientale se trouve menacée par le développement des transports prévus d ...[+++]

A recent study by BirdLife International, ‘An assessment of the potential impact of the TINA network on Important Bird Areas in the accession countries’, concluded that one in five candidate Special Protection Areas (to be designated under the Wild Birds Directive) in the candidate countries of Central and Eastern Europe is under threat from transport development planned in the context of the transport infrastructure needs assessment (TINA) network.


Parmi les principales questions couvertes par cette initiative - l'evaluation des besoins en infrastructures de transports (Transport Infrastructure Needs Assessment, TINA) - on notera : - l'etablissement de plans de reseaux multimodaux pour les pays d'Europe centrale, comparables aux RTE existants dans l'Union europeenne, afin d'assurer des liens Est-Ouest et Nord-Sud a travers cette region ainsi qu'avec les voisins orientaux et meridionaux de l'Union elargie; - l'identification de projets prioritaires d'interet commun indispensables pour faire fonctionner le reseau; - un examen des possibilites de financement aussi bien public que pr ...[+++]

Key issues to be addressed by this initiative, the Transport Infrastructure Needs Assessment (TINA), will include: - the establishment of multimodal network plans for the Central European countries, comparable to the existing TENs in the EU, to ensure adequate East-West and North-South links throughout the region as well as with the enlarged Union's Eastern and Southern neighbours, - the identification of priority projects of common interest necessary to make the network function, - an examination of financing possibilities, both public and private.




datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)

transport infrastructure needs assessment ->

Date index: 2022-10-22
w