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Traduction de «l’ontario drinking water » (Français → Anglais) :

Une approche à barrières multiples devrait comporter les éléments suivants: une certification fiable donnée par des laboratoires, des responsabilités claires en matière de surveillance et de production de rapports, la délimitation claire des rôles des responsables en matière de santé et d’environnement, dont ceux des Premières Nations et de leurs gouvernements, le signalement des événements indésirables, la délimitation des responsabilités dans le cadre des événements indésirables, et la mise en place de protocoles clairs, l’engagement public des membres des collectivités, le recours à l’obligation de divulguer et à la transparence, une définition des façons de recevoir des conseils de tierces parties expertes — comme, en ...[+++]

A multi-barrier approach would require the following: reliable certification of labs; clear oversight and reporting responsibilities; clear delineation of the roles of health and environment water officials, including first nation officials and their governments; reporting of adverse events; delineating responsibility for responding to adverse events, and clear protocols; public involvement of community members, disclosure and transparency; means of receiving expert third-party advice, such as in Ontario through the Ontario Drinking ...[+++]


Ces facteurs ressemblent à ceux inclus dans les systèmes de protection de l'eau potable, par exemple, la protection de la source d'eau; des normes obligatoires concernant l'eau potable; une accréditation sûre des opérateurs; une accréditation sûre des laboratoires; des responsabilités de surveillance et de rapports claires; une définition claire des rôles des diverses organisations; une surveillance et un contrôle clairs et détaillés de l'eau potable; le signalement des événements indésirables; une définition claire de la responsabilité en matière d'intervention en cas d'événements indésirables ainsi que des protocoles clairs; la possibilité de la participation des membres de la collectivité, la divulgation et la transparence et le ...[+++]

These include things like drinking water protection systems should: include source water protection; provide binding drinking water standards; include reliable certification of operators, reliable certification of labs, clear oversight and reporting responsibilities, clear delineation of roles of the various organizations, clear and comprehensive monitoring and testing of drinking water, and reporting of adverse events; clearly delineate responsibility for responding to adverse events with clear protocols; provide for public involvement of community m ...[+++]


Idem pour la Loi sur la salubrité de l'eau potable de l'Ontario et la Safe Drinking Water Act des États-Unis.

Although it is clearly central to the purpose of Bill S-8, legislators elsewhere provide no assistance in defining safe drinking water.


Les provinces en ont fait de même, qu'il s'agisse du programme Clean Water Watch en Nouvelle-Écosse, du nouveau règlement Drinking Water Protection Regulations en Ontario, de la stratégie Long Term Safe Drinking Water Strategy en Saskatchewan; de la stratégie Water For Life: Strategy for Sustainability en Alberta, de la loi Drinking Water Protection Act adoptée le 11 avril 2001 en Colombie-Britannique ou du programme Clear from Ground to the Glass en Île-du-Prince-Édouard ...[+++]

The provinces have done the same thing, be it the Clean Water Watch in Nova Scotia; Ontario's new Drinking Water Protection Regulations; the Long-Term Safe Drinking Water Strategy in Saskatchewan; Water For Life: Alberta's Strategy for Sustainability; the Drinking Water Protection Act, passed April 11, 2001, in British Columbia; or the " Clear from Ground to the Glass" program in Prince Edward Island, just to name a few.


Voir, par exemple, Chiefs of Ontario, Federal Bill S-8 Fails to “Protect” Drinking Water for First Nations, communiqué, 1 mars 2012; et Nation Nishnawbe Aski, Water legislation fails to address critical lack of infrastructure in NAN First Nations (176 ko, 2 pages), communiqué, 1 mars 2012.

See, for example, Chiefs of Ontario, “Federal Bill S-8 Fails to ‘Protect’ Drinking Water for First Nations,” News release, 1 March 2012; and Nishnawbe Aski Nation, “Water legislation fails to address critical lack of infrastructure in NAN First Nations,” (176 kB, 2 pages) News release, 1 March 2012.




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l’ontario drinking water ->

Date index: 2025-03-21
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