Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Traduction de «exploitent des corridors concurrentiels entre » (Français → Anglais) :

Si nos voisins du Sud exploitent des corridors concurrentiels entre le Canada et l'Europe ou l'Orient, qu'ils améliorent de façon remarquable le service et baissent les prix, les gens vont pouvoir voyager plus facilement à bord de ces avions et la valeur de nos services va baisser.

If our neighbour, who has competitive paths between us and Europe or between us and the Orient, suddenly dramatically improves service and lowers prices because they're opening it up on both sides, people will more easily flow through these paths and the value of our doors will go down.


180. salue l'évolution positive des exportations européennes de vins de qualité; souligne que l'Union européenne devrait trouver et exploiter son avantage concurrentiel sur un marché viti-vinicole mondial multilatéral et de plus en plus compétitif, et devrait encourager les producteurs de vin de l'Union à fabriquer des vins de qualité incomparable grâce auxquels l'Union pourrait mieux trouver le point d'équilibre entre l'offre et la demande;

180. Welcomes the positive evolution of the Union's exports of quality wines; points out that the Union should identify and exploit its competitive advantage in multilateral and ever competitive world wine market and should encourage Union's wine producers to develop world-class quality wines that help further match the Union's balance between supply and demand;


180. salue l'évolution positive des exportations européennes de vins de qualité; souligne que l'Union européenne devrait trouver et exploiter son avantage concurrentiel sur un marché viti-vinicole mondial multilatéral et de plus en plus compétitif, et devrait encourager les producteurs de vin de l'Union à fabriquer des vins de qualité incomparable grâce auxquels l'Union pourrait mieux trouver le point d'équilibre entre l'offre et la demande;

180. Welcomes the positive evolution of the Union's exports of quality wines; points out that the Union should identify and exploit its competitive advantage in multilateral and ever competitive world wine market and should encourage Union's wine producers to develop world-class quality wines that help further match the Union's balance between supply and demand;


M. Maurice Dumas (Argenteuil—Papineau, BQ): Monsieur le Président, j'ai le plaisir aujourd'hui de souligner la vente du tronçon de voie ferrée entre Saint-Augustin et Thurso par le Canadien Pacifique à la compagnie Genesee Rail-One et l'exploitation du corridor par sa filiale Les chemins de fer Québec-Gatineau.

Mr. Maurice Dumas (Argenteuil—Papineau, BQ): Mr. Speaker, I am pleased today to draw attention to the sale of the section of rail between Saint-Augustin and Thurso by Canadian Pacific to Genesee Rail-One and the operation of that corridor by its subsidiary Les chemins de fer Québec-Gatineau.


(4) Si les hélicoptères doivent circuler le long d’une voie de circulation au sol entre une FATO et une aire de trafic, l’exploitant d’un héliport doit fournir, conformément à la norme sur les héliports applicable, des balises de voie de circulation en vol rasant si les hélicoptères doivent circuler près du sol dans un corridor précis entre une FATO et une aire de trafic.

(4) The operator of a heliport shall provide air taxiway markers if the helicopters must travel by air to or from a FATO to an apron via a specific corridor in accordance with the applicable heliport standard.


(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains ...[+++]

(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be left unattended; (e) what legislative or regulatory framework governs local emergency preparedness plans i ...[+++]


5. demande à la Commission de procéder à un examen attentif des récentes évolutions du marché du fret aérien et des services de distribution express dans l'Union européenne; observe que le marché de la distribution express est dominé, aux États-Unis, par un petit nombre d'exploitants et estime que les prestataires de services européens se voient ainsi fermer l'accès à ce marché; souligne que l'Union européenne, par contre, a continuellement ouvert ses marchés de la distribution à des entre ...[+++]

5. Calls on the Commission to undertake a thorough examination of recent developments in the EU air cargo and express services market; notes that the express market in the United States is dominated by a handful of economic operators, and believes that this has resulted in the foreclosure of the market to European service providers; points out that the EU has, by contrast, steadily opened up its delivery markets to non-EU companies; believes that this has resulted in EU companies being placed at a competitive disadvantage; accordingly considers that any ...[+++]


41. souligne qu'il convient d'accélérer les actions en vue de la diversification des fournisseurs, des voies de transport et des sources énergétiques alimentant l'Union, en particulier celles visant à créer un véritable marché concurrentiel pour le gaz, de nouveaux corridors de transport (corridor Sud et le bassin méditerranéen), à renforcer les corridors existants (corridor Est), une concurrence véritable entre les sources d'approvisionnement en gaz e ...[+++]

41. Stresses that action to diversify suppliers, routes and sources of energy supply to the EU should be accelerated, taking into account the priority energy infrastructure corridors, especially those aimed at creating a real competitive market for gas, creating new transit corridors (Southern Corridor and the Mediterranean Basin), reinforcing existing corridors (Eastern Corridor) and creating real competition among sources of gas supply by increasing the EU's share of LNG and by reaching new and remote suppliers (Australia, Canada, United States, Latin America, Sub-Saharan Africa, Central ...[+++]


40. souligne qu'il convient d'accélérer les actions en vue de la diversification des fournisseurs, des voies de transport et des sources énergétiques alimentant l'Union, en particulier celles visant à créer un véritable marché concurrentiel pour le gaz, de nouveaux corridors de transport (corridor Sud et le bassin méditerranéen), à renforcer les corridors existants (corridor Est), une concurrence véritable entre les sources d'approvisionnement en gaz e ...[+++]

40. Stresses that action to diversify suppliers, routes and sources of energy supply to the EU should be accelerated, taking into account the priority energy infrastructure corridors, especially those aimed at creating a real competitive market for gas, creating new transit corridors (Southern Corridor and the Mediterranean Basin), reinforcing existing corridors (Eastern Corridor) and creating real competition among sources of gas supply by increasing the EU’s share of LNG and by reaching new and remote suppliers (Australia, Canada, United States, Latin America, Sub-Saharan Africa, Central ...[+++]


La position centrale de la Pologne entre les pays d'Europe occidentale et les nouveaux Etats indépendants rend impératives la création et l'exploitation d'un réseau efficace de corridors de transport d'importance stratégique qui permette d'acheminer le trafic de transit en augmentation constante entre l'Europe occidentale et orientale.

The central location of Poland between the countries of Western Europe and the Newly Independent States makes it imperative to create and operate an efficient system of strategic transport corridors to carry the continuously growing transit flows between Western and Eastern Europe.


w