Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Vertaling van "base concernant les politiques ne soient ni harmonisées ni " (Frans → Engels) :

En effet, l’évaluation d'un certain nombre d'instruments législatifs a montré, récemment, qu’il arrivait que les données de base concernant les politiques ne soient ni harmonisées ni exactes.

Recent experience with the evaluation of a number of legislative instruments has shown that, at times, basic data concerning policies are neither harmonised nor accurate.


En effet, l’évaluation d'un certain nombre d'instruments législatifs a montré, récemment, qu’il arrivait que les données de base concernant les politiques ne soient ni harmonisées ni exactes.

Recent experience with the evaluation of a number of legislative instruments has shown that, at times, basic data concerning policies are neither harmonised nor accurate.


On pourrait dire que par définition, les facteurs conditionnant la gestion centralisée laissent supposer que ni la situation économique d’une filiale, si l’on se base sur l’hypothèse de la continuité de son exploitation, ni l’exposition de celle-ci à des risques potentiels ne peuvent être évaluées sans que soient prises en compte la situation et les politiques de gestio ...[+++]

Almost by definition, the synergies upon which centralized management is predicated imply that neither a subsidiary’s economic condition on a going-concern basis, nor its exposure to potential risks, can be evaluated independently of the condition and management policies of the consolidated organization.


4. essentiellement, confère à la Fed la responsabilité exclusive de la politique de contrôle concernant les institutions financières de gros (IFG), à savoir, les institutions financières dont la clientèle n’exige ni assurance-dépôts ni mesures de protection des consommateurs, bien qu’elles soient dotées d’une charte fédérale.

4. essentially gives the Fed exclusive control of policy relating to wholesale financial institutions (WFIs, institutions designed for people who do not need deposit insurance and consumer protections) even if the WFIs have national charters.


15. demande aux États membres et à la Commission d'appliquer une politique de tolérance zéro à l'égard de la pêche illégale en garantissant une traçabilité complète des produits de la pêche importés dans l'Union, notamment en établissant une base de données mondiales sur l'ADN des stocks de poisson pour déterminer l'origine du poisson et faciliter les poursuites pénales, et en veillant à ce que des captures provenant de la pêche illégal ...[+++]

15. Calls on the Member States and the Commission to implement a zero tolerance policy against illegal fishing by ensuring the full traceability of all fishery products entering the EU, notably by setting a global database of DNA from fish stocks in order to identify the source of fish and aid prosecution, and guaranteeing that catches from illegal fishing are not sold in or imported to Member States; and calls on the Member States and the Commission to discuss with other major market states (including the US, Japan, China) how they could ban the importation of illegal fish and implement measures similar in ...[+++]


10. prend acte en outre de la déclaration n° 14 qui souligne que les dispositions concernant la politique étrangère et de sécurité commune n'affecteront pas la base juridique existante, les responsabilités ni les compétences de chaque État membre en ce qui concerne l'élaboration et la conduite de sa politique étrangère; regrette vivement la déclara ...[+++]

10. Notes, furthermore, Declaration No 14, which claims that the CFSP will not affect the existing legal basis, responsibilities and powers of each Member State in relation to its own foreign policy; and strongly regrets the statement, at once gratuitous and misleading, that the new CFSP provisions give no new powers to the Commission to initiate decisions and no increased role for Parliament;


28. note que le développement continu de "groupes de combat" comblera la première lacune dans une large mesure; constate que la construction prévue d'avions de transport A400 M ne résoudra pas complètement le problème de la seconde lacune et demande instamment que des mesures soient prises pour combler cette dernière lacune; insiste néanmoins pour que soit examinée la possibilité d'établir un système de rotation pour le déploiement des forces; demande, en ce qui concerne ce systèm ...[+++]

28. Notes that the continuing development of the Battle Groups will address the first deficiency in large measure; notes that the planned construction of the A400 M transport aircraft will not resolve the second deficiency completely and urges that measures be taken to address the deficiency further; urges, nonetheless, that consideration be given to establishing a rotation scheme for the deployment of forces; demands, in view of a rotation scheme of this kind, common standards in training, for instance as regards helicopters; considers that operational capability could be increased and costs reduced by a joint training system; urge ...[+++]


28. note que le développement continu de "groupes de combat" comblera la première lacune dans une large mesure; constate que la construction prévue d'avions de transport A400 M ne résoudra pas complètement le problème de la seconde lacune et demande instamment que des mesures soient prises pour combler cette dernière lacune; insiste néanmoins pour que soit examinée la possibilité d'établir un système de rotation pour le déploiement des forces; demande, en ce qui concerne ce systèm ...[+++]

28. Notes that the continuing development of the ‘Battle Groups’ will address the first deficiency in large measure; notes that the foreseen construction of the A400 M transport aircraft will not resolve the second deficiency completely and urges that measures be undertaken to address the deficiency further; urges, nonetheless, that consideration be given to establishing a rotation scheme for the deployment of forces; demands, in view of a rotation scheme of this kind, common standards in training, as regards helicopters, for instance; operational capability could be increased and costs reduced by a joint training system; urges stro ...[+++]


42. Demande que soient revus les instruments spécifiques de la coopération ACP-UE, en particulier le STABEX et le SYSMIN, qui devraient avoir pour objet de mettre un terme à la dépendance exclusive de pays ACP à l'égard d'un petit nombre de produits de base et que la compétitivité des producteurs ACP soit renforcée en ce qui concerne les produits de base; recommande un ...[+++]

42. Calls for a review of the specific instruments of ACP-EU cooperation, and in particular of Stabex and Sysmin, with the aim of putting an end to the exclusive dependence of ACP countries on a small number of basic products, and for the the competitiveness of ACP producers to be strengthened with regard to basic products; urges the modernization of Sysmin and the boosting of mining cooperation in order to remove handicaps linked to the unsuitability of rules and structures, inadequate skills and know-how and shortcomings in transport networks, and in order to encourage the resumption of private investment in a sector in which Africa's ...[+++]


Quels que soient les moyens que prendront les bureaucrates et les ingénieurs sociaux pour rester politiquement corrects, c'est ni plus ni moins une démarche pour étiqueter les gens sur la base de la race.

This, irrespective of the politically correct spin bureaucrats and social engineers attempt to put on it, is nothing more than the labelling of people on the basis of race.




datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)

base concernant les politiques ne soient ni harmonisées ni ->

Date index: 2022-10-06
w