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Rapport juridique spécial

Vertaling van "Conseiller juridique spécial " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE


conseiller en droit/conseillère en droit | conseillère juridique | conseiller juridique/conseillère juridique | juriste

city legal adviser | legal advisor | business law consultant | legal consultant


conseil juridique | conseiller juridique

law adviser | legal adviser | legal counsel


Secrétaire général adjoint aux affaires juridiques, Conseiller juridique

Under-Secretary-General for Legal Affairs, the Legal Counsel


Section centrale de la Direction des affaires juridiques : Service du conseiller juridique et Bureau des traités

Central Section of the Directorate of Legal Affairs: Legal Adviser's Department and Treaty Office




donner des conseils juridiques

arrange legal advice | furnish legal advice | give legal advice | provide legal advice




avocat ministériel [ avocate ministérielle | conseiller juridique ministériel | conseillère juridique ministérielle | avocat-conseil ministériel | avocate-conseil ministérielle | conseiller juridique du ministère | conseillère juridique du ministère ]

departmental legal counsel [ departmental legal adviser | departmental legal advisor ]


conseiller juridique | conseillère juridique | conseil juridique | aviseur légal | conseiller légal

legal advisor | legal adviser | legal counsel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
CETTE ETUDE, COMMANDITEE CONFORMEMENT A LA CONCLUSION N° 58 DU CONSEIL EUROPEEN SPECIAL DE TAMPERE, TENU EN 1999, ET A LA SUITE DU CONSEIL CONJOINT ECOFIN/JAI D'OCTOBRE 2000, PRESENTE DES RECOMMANDATIONS EN VUE DE RENFORCER LA TRANSPARENCE DES SOCIETES A RESPONSABILITE LIMITEE AINSI QUE D'AUTRES ENTITES JURIDIQUES (TELLES QUE LES TRUSTS).

THIS STUDY, COMMISSIONED PURSUANT TO CONCLUSION N°58 OF THE TAMPERE SPECIAL EUROPEAN COUNCIL OF 1999 AND THE JOINT ECOFIN/JAI COUNCIL OF OCTOBER 2000, PRESENTS RECOMMENDATIONS TO INCREASE THE TRANSPARENCY OF LIMITED LIABILITY COMPANIES AS WELL AS OTHER VEHICLES (AS TRUSTS).


La Commission sollicite donc du Conseil des ministres un mandat pour négocier un cadre juridique spécial qui tienne compte des principes fondamentaux du droit international et du droit de l'UE dans le domaine de l'énergie.

Therefore the Commission asks the Council of Ministers for a mandate to negotiate a special legal framework, which would take into account fundamental principles stemming from international and EU energy law.


Il y a M. Alan H. Kessel, jurisconsulte, M. Ray Boomgaardt, conseiller juridique spécial, Direction générale du droit commercial international, et Éric Leroux, avocat-conseil et directeur adjoint, Direction générale du droit commercial international.

We have Mr. Alan H. Kessel, Legal Adviser; Mr. Ray Boomgaardt, Special Counsel, Trade Law Bureau; and Éric Leroux, Deputy Director and Senior Counsel, Trade Law Bureau.


Je vous présente notre second groupe de témoins : William S. Rice, qui comparaîtra par vidéoconférence, est président d'Autorités canadiennes en valeurs mobilières et de la Commission des valeurs mobilières de l'Alberta; Greg Cowper, directeur des Politiques de la Société d'assurance-dépôts du Canada, et Chantal Richer, directrice de Services juridiques de la même société; Robert Turnbull, conseiller juridique spécial, Système législatif à la Banque du Canada.

Our panelists include, from the Canadian Securities Administrators, by video conference from Calgary, William S. Rice, Chair. He is also CEO of the Alberta Securities Commission. From the Canadian Deposit Insurance Corporation, we have Greg Cowper, Director, Policy; Chantal Richer, Director, Legal Services; and, from the Bank of Canada, Robert Turnbull, Special Counsel, Financial Systems.


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Au cours de ses affectations antérieures, il a été représentant personnel du haut représentant de l'UE à Belgrade (2006-2010); adjoint au chef du «pilier IV» (reconstruction et développement économique) de la mission d'administration intérimaire des Nations unies au Kosovo (MINUK) (2002-2006); conseiller principal du représentant spécial du Secrétaire général des Nations unies au Kosovo (2001-2002); conseiller juridique de l'envoyé spécial du Secrét ...[+++]

His previous assignments include the posts of Personal Representative of the EU High Representative in Belgrade (2006-2010); Deputy Head of "Pillar IV" (Reconstruction and Economic Development) of the United Nations Interim Administration Mission in Kosovo (UNMIK) (2002-2006); Senior Adviser to the Special Representative of the UN Secretary-General in Kosovo (2001-2002); Legal Adviser to the United Nations Secretary General Special Envoy for the Balkans (2000); Head of Political Department and Senior Adviser to the Head of OSCE in Croatia (1997-1999); Legal Adviser to the High Representative in Sarajevo (1996-1997); and Political A ...[+++]


Les traités et, le cas échéant, d’autres dispositions applicables prévoient que, soit dans le cadre d’une procédure législative spéciale, soit dans le cadre d’autres procédures décisionnelles, le Conseil doit consulter le Parlement européen ou obtenir son approbation avant d’adopter un acte juridique.

The Treaties and, as appropriate, other relevant provisions provide that either in the context of a special legislative procedure or under other decision-making procedures, the Council is to consult or obtain the consent of the European Parliament before adopting a legal act.


Il vient de terminer d’assumer le rôle de conseiller juridique spécial dans le cadre du procès sur la catastrophe d’Air India, et ce qui importe encore plus pour votre comité, c'est qu'il a fait fonction de conseiller juridique spécial auprès de la Commission canadienne des droits de la personne dans l’affaire Ernst Zundel qui était, en fait, le premier recours réussi en vertu de l’article 13 qui portait sur les propos haineux sur Internet.

He has just completed acting as special counsel on the Air India disaster, and most pertinent to this particular committee, Mark Freiman was special counsel to the Canadian Human Rights Commission on the Ernst Zundel case, which was in fact the first successful proceeding under section 13 dealing with hate on the Internet.


Nous sommes aussi heureux d'accueillir, de la Direction générale du droit commercial international, M. Riemer Boomgaardt, conseiller juridique spécial, Mme Sylvie Tabet, avocate-conseil et directrice adjointe; et Mme Meg Kinnear, avocate générale principale et directrice générale.

We are also pleased to have from the trade law division Riemer Boomgaardt, special counsel; Sylvie Tabet, senior counsel and deputy director; and Meg Kinnear, senior general counsel and director general. In our second hour we will hear from the Canadian Chamber of Commerce, so we will introduce them when we begin that.


Afin de garantir la continuité des accords existants et d'éviter tout vide juridique, il faut veiller à ce que les obligations relatives à l'accès et à l'interconnexion prévues par les articles 4, 6, 7, 8, 11, 12 et 14 de la directive 97/33/CE du Parlement européen et du Conseil du 30 juin 1997 relative à l'interconnexion dans le secteur des télécommunications en vue d'assurer un service universel et l'interopérabilité par l'application des principes de fourniture d'un réseau ouvert (ONP) , les obligations en matière d'accès spécial prévues p ...[+++]

In order to ensure continuity of existing agreements and to avoid a legal vacuum, it is necessary to ensure that obligations for access and interconnection imposed under Articles 4, 6, 7, 8, 11, 12, and 14 of Directive 97/33/EC of the European Parliament and of the Council of 30 June 1997 on interconnection in telecommunications with regard to ensuring universal service and interoperability through application of the principles of open network provision (ONP) , obligations on special access imposed under Article 16 of Directive 98/10/EC of the European Parliament and of the Council of 26 February 1998 on the application of open network p ...[+++]


(12) Afin de garantir la continuité des accords existants et d'éviter tout vide juridique, il faut veiller à ce que les obligations relatives à l'accès et à l'interconnexion prévues par les articles 4, 6, 7, 8, 11, 12 et 14 de la directive 97/33/CE du Parlement européen et du Conseil du 30 juin 1997 relative à l'interconnexion dans le secteur des télécommunications en vue d'assurer un service universel et l'interopérabilité par l'application des principes de fourniture d'un réseau ouvert (ONP)(8), les obligations en matière d'accès spécial prévues p ...[+++]

(12) In order to ensure continuity of existing agreements and to avoid a legal vacuum, it is necessary to ensure that obligations for access and interconnection imposed under Articles 4, 6, 7, 8, 11, 12, and 14 of Directive 97/33/EC of the European Parliament and of the Council of 30 June 1997 on interconnection in telecommunications with regard to ensuring universal service and interoperability through application of the principles of open network provision (ONP)(8), obligations on special access imposed under Article 16 of Directive 98/10/EC of the European Parliament and of the Council of 26 February 1998 on the application of open ne ...[+++]


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