Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assessment basis for VAT
Basis for assessing VAT
Basis of assessment of VAT
Charging the vat with specific ingredients
Contents dumping into vat
Contents releasing into vat
Dump contents into vat
Fill the vat with specific ingredients
Filling the vat with specific ingredients
Pneumonectomy with VATS
Releasing contents into vat
Sales tax
Tend vats following a nitration process
Turnover tax
VAT
VAT Directive
VAT ID number
VAT No
VAT assessment basis
VAT base
VAT identification number
VAT rate
VAT registration number
VAT resource
Value added tax
Value added tax identification number
Value added tax number
Vat charging with specific ingredients
Vat tending following a nitration process
Vat washing following a nitration process
Wash vats following a nitration process

Vertaling van "vat directive " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Council Directive 2006/112/EC of 28 November 2006 on the common system of value added tax | VAT Directive

btw-richtlijn | Richtlijn 2006/112/EG van de Raad van 28 november 2006 betreffende het gemeenschappelijke stelsel van belasting over de toegevoegde waarde


assessment basis for VAT | basis for assessing VAT | basis of assessment of VAT | VAT assessment basis | VAT base

BTW-grondslag | grondslag van de belasting over de toegevoegde waarde


contents dumping into vat | releasing contents into vat | contents releasing into vat | dump contents into vat

inhoud in vaten storten


vat tending following a nitration process | vat washing following a nitration process | tend vats following a nitration process | wash vats following a nitration process

vaten na een nitratieproces beheren


charging the vat with specific ingredients | filling the vat with specific ingredients | fill the vat with specific ingredients | vat charging with specific ingredients

vaten met specifieke grondstoffen vullen | vaten met specifieke ingrediënten vullen


value added tax identification number | value added tax number | VAT ID number | VAT identification number | VAT registration number | VAT No [Abbr.]

BTW-identificatienummer | BTW-nummer


VAT [ turnover tax | value added tax | Sales tax(STW) ]

BTW [ belasting op de toegevoegde waarde | omzetbelasting ]


Pneumonectomy with VATS

pneumonectomie met videogeassisteerde thoracoscopie




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The measure derogates from Title XII of the VAT Directive only in so far as the taxable person's annual turnover threshold for the special scheme is higher than that allowed for Latvia under Article 287(10) of the VAT Directive, which is EUR 17 200.

De maatregel wijkt slechts af van titel XII van de btw-richtlijn in die zin dat het drempelbedrag voor de jaaromzet van belastingplichtigen in het kader van de bijzondere regeling hoger is dan het drempelbedrag dat Letland krachtens artikel 287, punt 10, van de btw-richtlijn mag hanteren, namelijk 17 200 EUR.


Does Article 26 of the Wetboek van de BTW (the Belgian VAT Code) infringe Article 11.A(1)(a) of the Sixth VAT Directive, (1) now incorporated in Article 73 of Council Directive 2006/112/EC (2) of 28 November 2006 on the common system of value added tax, and the principle of the neutrality of VAT, if that provision is interpreted as meaning that VAT is due on costs or amounts which could contractually be charged to the other contracting party but which are not so charged?

Schendt artikel 26 W.BTW artikel 11, A. 1. a) van de Zesde BTW-richlijn (1), thans vervat in artikel 73 van de richtlijn van de Raad E.G. nr. 2006/112 (2) van 28 november 2006 betreffende het gemeenschappelijk stelsel van de belasting over de toegevoegde waarde, en het neutraliteitsbeginsel inzake BTW, indien deze bepaling aldus wordt geïnterpreteerd dat de BTW is verschuldigd over kosten of bedragen die contractueel aan de medecontractant mogen aangerekend worden, maar die niet worden aangerekend?


Italy requested the Commission to be authorised to use certain approximate estimates for the calculation of the VAT own resources base since it is unable to make the precise calculation of the VAT own resources base for transactions referred to in point 10 of part B of Annex X to the VAT Directive.

Italië heeft de Commissie verzocht om een machtiging om voor de berekening van de btw-grondslag van de eigen middelen ramingen te mogen gebruiken, aangezien het onmogelijk is de btw-grondslag van de eigen middelen voor handelingen zoals omschreven in punt 10 van bijlage X, deel B, bij de btw-richtlijn precies te berekenen.


Ireland has requested authorisation from the Commission to use certain approximate estimates for the calculation of the VAT own resources base since it is unable to make the precise calculation of the VAT own resources base for transactions referred to in point 10 of Part B of Annex X to the VAT Directive.

Ierland heeft de Commissie verzocht om voor de berekening van de btw-grondslag van de eigen middelen ramingen te mogen gebruiken, aangezien het onmogelijk is de btw-grondslag van de eigen middelen voor handelingen zoals omschreven in punt 10 van bijlage X, deel B, bij de btw-richtlijn precies te berekenen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In a letter of 1 February 2000 to Michel Hansenne (Belgium), who had asked the European Parliament whether the VAT compensation scheme in the United Kingdom was in compliance with the sixth VAT Directive, Mr Bolkestein stated that a VAT compensation scheme ‘does not conflict with the sixth VAT Directive’ since ‘it entails a purely financial operation between different public bodies and is governed by the respective national policy for the financing of public authorities’.

In een brief van 1 februari 2000 aan de heer Michel Hansenne (België), die in het Europees Parlement de vraag had gesteld of de btw-compensatieregeling in het Verenigd Koninkrijk in overeenstemming was met de Zesde btw-richtlijn, verklaarde de heer Bolkestein dat een btw-compensatieregeling „niet in strijd [is] met de zesde btw-richtlijn” omdat „het om een zuiver financiële operatie tussen verschillende overheidsinstellingen gaat, die afhankelijk is van ieder nationaal beleid op het gebied van de financiering van de overheidsdiensten”.


The request was brought before the Commission Tributaria Provinciale de Cremona (Cremona Regional Tax Court) which has asked the Court of Justice whether IRAP is compatible with provisions of the Sixth VAT Directive prohibiting Member States from introducing or maintaining VAT-like systems of taxation so as not to prejudice the proper functioning of VAT.

De vordering is aanhangig gemaakt bij de Commissione Tributaria Provinciale di Cremona (provinciale belastingrechter te Cremona), die het Hof van Justitie de vraag heeft gesteld of de IRAP verenigbaar is met de bepalingen van de Zesde BTW-richtlijn die lidstaten verbieden met de BTW vergelijkbare belastingregelingen in te voeren of te handhaven, ten einde de goede werking van de BTW niet in gevaar te brengen.


In these three cases, English courts submitted questions on the interpretation of the Sixth VAT Directive , which establishes a common system of VAT, in connection with proceedings concerning schemes drawn up by certain economic operators in order to reduce their VAT liability.

In deze drie zaken hebben Engelse rechterlijke instanties prejudiciële vragen gesteld over de uitlegging van de Zesde richtlijn tot invoering van een gemeenschappelijk BTW-stelsel, in het kader van zaken over constructies die bepaalde ondernemers hadden opgezet om hun BTW-last te verlagen.


Finally, the Court held that, since no provision of the Sixth VAT Directive concerns the recovery of VAT, it is in principle for the Member States to determine the conditions under which VAT may be recovered after the event by the revenue authorities, provided that they remain within the limits imposed by Community law.

Het Hof stelt ten slotte vast dat, aangezien geen enkele bepaling van de Zesde richtlijn betrekking heeft op de inning a posteriori van de BTW, het in beginsel aan de lidstaten staat om te bepalen onder welke voorwaarden de BTW door de schatkist kan worden nagevorderd, waarbij zij evenwel binnen de uit het gemeenschapsrecht voortvloeiende grenzen moeten blijven.


The Court observed that the Sixth VAT Directive precludes any entitlement on the part of a taxable person to deduct input VAT where the transactions on which that right is based constitute an abusive practice.

Het Hof merkt op dat de Zesde richtlijn zich verzet tegen het recht van een belastingplichtige om de voorbelasting af te trekken indien de transacties waarop dit recht is gebaseerd een misbruik vormen.


Thus, Member States may apply a reduced VAT rate to living plants and other products from the floricultural sector (including bulbs, roots and the like, cut flowers and ornamental foliage) and wood for use as firewood for the duration of the transitional VAT arrangements of intra-Community trade referred to in Article 28(l) of the Sixth EC VAT-Directive (77/388/EEC).

De Lid-Staten mogen dus een verlaagd BTW-tarief toepassen op leveringen van levende planten en andere produkten van de sector bloementeelt (met inbegrip van bollen, wortelen en dergelijke, snijbloemen en snijgroen) alsmede van voor verbranding bestemd hout, zolang de BTW-overgangsregeling voor de intracommunautaire handel zoals bepaald in artikel 28, lid 1, van de Zesde BTW-Richtlijn (77/388/EEG) van toepassing is.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'vat directive' ->

Date index: 2024-09-04
w