Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abandon a ship
Abandon ship drill
Abandoning ship
Follow survival procedures at sea
Following survival procedures at sea
Operate ship rescue machinery
Operate survival craft and rescue boats
Operating rescue machinery on ship
Operating survival craft and rescue boats
Survive a ship abandonment
Survive at sea in the event of ship abandonment

Traduction de «survive a ship abandonment » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
follow survival procedures at sea | following survival procedures at sea | survive a ship abandonment | survive at sea in the event of ship abandonment

overleven op zee in geval van verlaten van een schip


any injury except drowning and submersion as a result of an accident to watercraft burned while ship on fire crushed between colliding ships crushed by lifeboat after abandoning ship fall due to collision or other accident to watercraft hit by falling object as a result of accident to watercraft injured in watercraft accident involving collision of watercraft struck by boat or part thereof after falling or jumping from damaged boat

verbrand, terwijl schip in brand staat | elk letsel behalve verdrinking en onderdompeling als gevolg van ongeval met vaartuig | getroffen door boot of deel van boot na val of sprong van beschadigde boot | getroffen door vallend voorwerp als gevolg van ongeval met vaartuig | gewond bij ongeval met vaartuig met aanvaring van vaartuig | val door aanvaring of overig ongeval met vaartuig | vermorzeld door reddingsboot na verlaten van schip | vermorzeld tussen botsende schepen


operate survival craft and rescue boats | operating survival craft and rescue boats | operate ship rescue machinery | operating rescue machinery on ship

reddingsapparatuur van een schip bedienen






abandon ship drill

oefening schip verlaten | sloepenrol | sloepenrol houden
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
13. The Recycling Fund shall also provide a premium for ship recycling facilities on the European list for the recycling of ships abandoned in the EU for at least two years, provided that it was not possible after all reasonable efforts to identify and hold responsible the owner.

13. Het recyclingfonds verstrekt ook een premie voor scheepsrecyclinginrichtingen op de Europese lijst voor de recyclering van schepen die ten minste twee jaar in de EU zijn geabandonneerd, op voorwaarde dat het ondanks alle redelijke inspanningen daartoe niet mogelijk is gebleken de eigenaar van die schepen te identificeren en verantwoordelijk te stellen.


By redesigning the ships they would have up to 20% more chance of surviving groundings or collisions.

Door deze nieuwe ontwerpen zouden schepen tot 20 % meer kans hebben om een dergelijk ongeval te overleven.


According to the ILO’s Abandonment of Seafarers Database, there were 159 unresolved abandoned merchant ships as of March 2014, some dating back to 2006.

Volgens de databank van de IAO over achtergelaten zeevarenden waren er in maart 2014 159 onopgeloste gevallen van achterlating van koopvaardijschepen, waarvan enkele teruggingen tot 2006.


Many abandoned seafarers are aboard ships without pay, often for several months, and lack regular food supplies, medical care or means to return home.

Achtergelaten zeevarenden blijven veelal maandenlang zonder inkomsten achter aan boord van het schip, zonder regelmatige aanvoer van levensmiddelen, medische zorg of middelen om naar huis terug te keren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(20a) ‘abandoned ship ’ means a ship which has been left unattended and derelict in an Union port by its last recorded owner

(20 bis) "geabandonneerd schip": een schip dat door de laatste geregistreerde eigenaar onbeheerd in een haven in de Unie is achtergelaten


We are aware, however, that if we are to solve this problem, we must change the common agricultural policy in order to combat human and economic abandonment of rural areas, since it is the main cause of an agriculture and forestry policy that encourages people to abandon the countryside and prevents these forest areas from surviving economically.

Wij beseffen echter dat de oplossing van dit probleem ook een wijziging van het gemeenschappelijk landbouwbeleid inhoudt, aangezien er maatregelen moeten worden genomen om de demografische en economische leegloop van het platteland tegen te gaan. Dat is immers de voornaamste oorzaak van het huidige land- en bosbouwbeleid, dat mensen stimuleert het platteland te verlaten en het economisch voortbestaan van bosgebieden onmogelijk maakt.


(3) The survivability of ro-ro passenger ships following collision damage, as determined by their damage stability standard, is an essential factor for the safety of passengers and crew and is particularly relevant for search and rescue operations; the most dangerous problem for the stability of a ro-ro passenger ship with an enclosed ro-ro deck, following collision damage, is the one posed by the effect of a build-up of significant amounts of water on that deck.

(3) Het overlevingsvermogen van ro-ro passagiersschepen na beschadiging door aanvaring, zoals bepaald door de lekstabiliteitsnorm, is een essentiële factor voor de veiligheid van passagiers en bemanning en is van bijzonder belang voor opsporings- en reddingsoperaties; het gevaarlijkste probleem voor de stabiliteit van een ro-ro passagiersschip met een ingesloten ro-ro dek, na beschadiging door aanvaring, is het effect van de verzameling van een significante hoeveelheid water op dat dek.


(10) Eight northern European countries, including seven Community Member States, agreed in Stockholm on 28 February 1996 to introduce a higher stability standard for ro-ro passenger ships in damaged condition in order to take into account the effect of water accumulation on the ro-ro deck and to enable the ship to survive in more severe states than the SOLAS 90 standard, up to 4 m significant wave heights.

(10) Acht Noord-Europese landen, waaronder zeven lidstaten van de Gemeenschap, besloten op 28 februari 1996 in Stockholm een hogere stabiliteitsnorm voor ro-ro passagiersschepen in beschadigde toestand in te voeren, teneinde rekening te houden met het effect van de verzameling van water op het ro-ro dek en het schip in staat te stellen te overleven bij een zwaardere toestand van de zee dan volgens de SOLAS 90-norm, tot significante golfhoogten van 4 m.


The purpose of this Directive is to lay down a uniform level of specific stability requirements for ro-ro passenger ships, which will improve the survivability of this type of vessel in case of collision damage and provide a high level of safety for the passengers and the crew.

Deze richtlijn heeft tot doel een uniform niveau van specifieke stabiliteitsvereisten voor ro-ro-passagiersschepen vast te stellen, die in geval van beschadiging door aanvaring het overlevingsvermogen van dit type vaartuigen moeten verbeteren en in een hoog veiligheidsniveau voor de passagiers en de bemanning moeten voorzien.


They were agreed after the commision obtained the commitments from the new owners that they will comply with these Directives. a) Given the undertaking to abandon the plans to give 1.6 billion BF direct aid and extra soft loans to the shipowners given the undertaking that no other operating aid will be given (to finish the seven ships currently under contract) than the aid contained in the revised original credits and, given that the revised original credits are in conformity with the maximum allowable operating aid, the Commission ap ...[+++]

Deze nationale steunmaatregelen werden toegezegd nadat de Kommissie de verzekering van de nieuwe eigenaars had verkregen konform deze richtlijnen te handelen. a) Betreffende de voorgestelde bedrijfssteun heeft de Vlaamse Overheid toegezegd af te zien van het plan 1,6 mia BF direkte steun tegen zeer gunstige kredietvoorwaarden aan de eigenaars van de schepen te verlenen. Bovendien heeft de Vlaamse Overheid beloofd geen andere bedrijfssteun toe te kennen om de 7 schepen af te werken, dan degene voorzien in de aangepaste oorspronkelijke kredieten, die daarenboven in overeenstemming met de maximaal toelaatbare bedrijfssteun dienen te zijn. D ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'survive a ship abandonment' ->

Date index: 2021-02-12
w