Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cardiac retraining
Memory retraining
Motor retraining technique
Occupational retraining
Professional specialisation
Reskilling
Retraining
Retraining of skills
Retraining of workers
Updating of skills
Vocational rehabilitation
Vocational retraining
Vocational training and retraining
Vocational upgrading

Vertaling van "retraining " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Motor retraining technique

motorische trainingstechniek


Cardiac retraining

fysieke training bij hartrevalidatie


vocational retraining [ occupational retraining | retraining of workers | Vocational rehabilitation(ECLAS) ]

werkverandering [ beroepsreclassering | beroepsreëducatie | omschakeling van arbeidskrachten | omschakeling van werknemers ]


updating of skills [ professional specialisation | retraining of skills | vocational upgrading | retraining(UNBIS) ]

bijscholing


reskilling | retraining | vocational retraining

herscholing | omscholing


courses of theorical and practical retraining approved by the Commission - BT | re-adaptation or retraining lectures or courses approved by the Commission

door de Commissie erkende her- of omscholingscursussen


vocational training and retraining

beroepsopleiding en omscholing
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
· The Commission will encourage the use of the ESF for workers' retraining and re-skilling, in particular for projects addressing skills needs, skills matching and anticipation of change.

· De Commissie moedigt het gebruik van het ESF aan voor het omscholen van en het aanbieden van vaardigheidstrainingen aan werknemers, en met name voor projecten die zich richten op de behoefte aan vaardigheden, het koppelen van vaardigheden aan behoeften en het anticiperen op verandering.


Train 1 million young unemployed people for vacant digital jobs through internships/traineeships, apprenticeships and short-term training programmes. Support the upskilling and retraining of the workforce and in particular take concrete measures to support SMEs who face specific challenges in attracting and retaining digital talent as well as retraining their workforce. Modernise education and training to provide all students and teachers with the opportunity to use digital tools and materials in their teaching and learning activities and to develop and upgrade their digital skills. Reorient and make use of available funding to support d ...[+++]

opleiding van één miljoen werkloze jongeren voor vacante banen in de digitale sector via stages, leerlingplaatsen en korte opleidingsprogramma's; steun voor de bij- en herscholing van de beroepsbevolking, in het bijzonder door concrete steunmaatregelen voor kleine en middelgrote ondernemingen die specifieke problemen ondervinden bij het aanwerven en in dienst houden van digitaal talent en het in dienst houden van hun werknemers; gemoderniseerd onderwijs en vernieuwde opleidingen zodat alle studenten en leraren de kans krijgen om digitale instrumenten en materialen te gebruiken bij hun activiteiten en hun digitale vaardigheden te ontwik ...[+++]


Stresses the importance of promoting the professional recognition of the skills and qualifications of domestic workers and carers in this sector in order to provide them with more prospects for professional development, as well as specific training for individuals working with elderly people and children, with a view to fostering the creation of quality jobs leading to quality employment and better working conditions, including the provision of formal contracts, access to training and better social recognition; recognises the importance of ensuring the validation and certification of acquired skills, qualifications and experience and promoting career development; considers the establishment of training and ...[+++]

benadrukt dat het belangrijk is de professionele erkenning van vaardigheden en kwalificaties van huishoudelijk personeel en verzorgers te stimuleren om hen betere vooruitzichten op professionele ontwikkeling te bieden; wijst ook op het belang van een specifieke opleiding voor personen die werken met ouderen en kinderen om aan te zetten tot het creëren van kwaliteitsvolle banen die tot kwaliteitsvolle werkgelegenheid en betere arbeidsomstandigheden leiden, onder meer door formele arbeidsovereenkomsten, toegang tot opleiding en een grotere maatschappelijke erkenning te bieden; erkent dat het belangrijk is voor een validatie en certificer ...[+++]


Calls on the Commission and the Member States to ensure and enforce an appropriate level of health and safety at work, for example maternity protection, and to take action to prevent work-related accidents and risks of occupational injuries and diseases; emphasises the need for those already working in this sector to improve standards through practice-oriented training and retraining schemes; takes the view that such training should encompass managing the risks around posture and movement-related tasks and biological and chemical risks, as well as the use of assistive technology.

verzoekt de Commissie en de lidstaten om een passend niveau van gezondheid en veiligheid op het werk te verzekeren en te handhaven, bijvoorbeeld wat moederschapsbescherming betreft, en om maatregelen te nemen om arbeidsongevallen en het risico op arbeidsletsels en beroepsziekten te voorkomen; benadrukt dat er voor personen die reeds in deze sector werkzaam zijn hogere normen moeten komen door middel van praktijkgerichte opleidings- en omscholingsregelingen; is van mening dat in dergelijke opleidingen aandacht moet worden besteed aan het omgaan met de risico's die verbonden zijn aan taken die specifieke houdingen en bewegingen vergen, a ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
11. Highlights the need to provide further training and retraining opportunities to employees, the self-employed and those moving from employment to self-employment; calls on the Member States, in this connection, to remove obstacles to further training and retraining, and to promote lifelong learning for all;

11. beklemtoont de behoefte aan meer mogelijkheden van bij- en omscholing voor werknemers, zelfstandigen en degenen die bezig zijn de overstap van werknemer naar zelfstandige te maken; verzoekt derhalve de lidstaten in dit verband om aan belemmeringen voor bijscholing en omscholing een einde te maken en een leven lang leren voor allen te bevorderen;


15. Calls on the Member States to support lifelong learning programmes and job retraining opportunities that ensure men and women in all sectors and at all levels equal opportunities to participate, and that take account of learners’ personal needs, not least the particular aspirations of young women; stresses the importance of retraining as a second chance to change careers for men and women who at young age were led into certain job categories that traditionally were dominated by one gender.

15. verzoekt de lidstaten programma's voor een leven lang leren en omscholingsmogelijkheden te steunen, waarmee gelijke kansen worden gecreëerd voor mannen en vrouwen om deel te nemen aan het arbeidsproces, in alle sectoren en op alle niveaus, en waarbij rekening wordt gehouden met de persoonlijke behoeften van de studenten, niet in de laatste plaats de speciale aspiraties van jonge vrouwen; benadrukt het belang van omscholing als tweede kans op een nieuwe carrière voor mannen en vrouwen die al op jonge leeftijd naar bepaalde beroepsgroepen toe werden gesluisd die traditioneel door een van de twee geslachten werd gedomineerd.


17. Highlights the need to provide opportunities for further training and retraining for employees, the self-employed and those moving from employment towards self-employment; calls on the Member States, therefore, to remove obstacles to further training and retraining, and to promote lifelong learning for all;

17. beklemtoont de behoefte aan mogelijkheden van bij- en omscholing voor werknemers, zelfstandigen en degenen die bezig zijn de overstap van werknemer naar zelfstandige te maken; verzoekt derhalve de lidstaten om aan belemmeringen voor bijscholing en omscholing een einde te maken en een leven lang leren voor allen te bevorderen;


6. Welcomes the coordinated package which offers divers forms of training including both training on transversal skills like social, communication or digital competences and specific training of longer duration aimed at retraining of workers to find employment in another sector; regrets that no information sector-wise on the retraining is provided;

6. verwelkomt het gecoördineerde pakket, dat verschillende vormen van training aanbiedt, zowel in transversale vaardigheden zoals sociale, communicatieve en sociale vaardigheden als specifieke training van langere duur, gericht op het omscholen van werknemers, zodat zij werk kunnen vinden in andere sectoren; betreurt dat er geen informatie over de training per sector wordt verstrekt;


53. Calls on the Commission and the Member States to develop a coherent approach across the education systems in the Union to the professional orientation process, based on similar coaching formulae that enable younger people to obtain training in work-oriented areas chosen by them as part of their career path; points out that training systems should be based on the mutual recognition of diplomas and vocational certificates and should include language instruction, with a view to eliminating communication barriers within the Union; considers that retraining measures should strike a balance between emotional and professional wellbeing, s ...[+++]

53. verzoekt de Commissie en de lidstaten in alle nationale onderwijsmaatregelen voor een coherente aanpak van de beroepsoriëntatie te kiezen, stoelend op vergelijkbare trainingsformules, die jongeren in staat stellen trainingen te krijgen op door hen zelf gekozen gebieden als onderdeel van hun loopbaantracés; wijst erop dat opleidingssystemen gebaseerd moeten zijn op de wederzijdse erkenning van diploma's en beroepscertificaten, en taaltrainingen zouden moeten omvatten, teneinde de communicatiebarrières binnen te Unie te eliminderen; is van oordeel dat her- en bijscholingsmaatregelen een evenwicht zouden moeten bereiken tussen emotion ...[+++]


The High Authority could grant financial aid to programmes which had the aim of offsetting the possible negative effects of technological advances in the industry on the workforce (compensation, allowances and vocational retraining).

De Hoge Autoriteit kan financiële hulp verstrekken voor programma's die ten doel hebben de negatieve gevolgen van technische vooruitgang voor de werknemers te compenseren (schadeloosstellingen, uitkeringen en omscholing).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'retraining' ->

Date index: 2021-11-03
w