Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABB
Activity-based budgeting
Alcoholic hallucinosis
BFOR
Budget focused on results
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Market financing
Market-based financing
Market-based funding
OBA
Output-based aid
PBB
PPBS
Paranoia
Performance budgeting
Performance-based aid
Performance-based budgeting
Programme budgeting
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
RBB
RBF
Rationalisation of budget choices
Result-based budgeting
Results-based financing
Royalty-based financing

Traduction de «results-based financing » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
output-based aid | performance-based aid | results-based financing | OBA [Abbr.] | RBF [Abbr.]

op output gebaseerde steun | op resultaten gebaseerde financiering


market financing | market-based financing | market-based funding

marktfinanciering


royalty-based financing

op royalties gebaseerde financiering


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

budgettaire prioriteit [ ABB | activiteitgestuurd begroten | BFOR | planning-programming-budgeting system | plannings- en begrotings systeem | PPBS | prestatiebegroting | prestatiegericht begroten | rationalisatie van de budgettaire prioriteiten | resultaatgericht begroten | resultaatgerichte begroting ]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Definition: A condition of arrested or incomplete development of the mind, which is especially characterized by impairment of skills manifested during the developmental period, skills which contribute to the overall level of intelligence, i.e. cognitive, language, motor, and social abilities. Retardation can occur with or without any other mental or physical condition. Degrees of mental retardation are conventionally estimated by standardized intelligence tests. These can be supplemented by scales assessing social adaptation in a given environment. These measures provide an approximate indication of the degree of mental retardation. The diagnosis will also depend on the overall assessment of intellectual functioning by a skilled diagnostici ...[+++]

Omschrijving: Een toestand van tot stilstand gekomen of onvolledige ontwikkeling van het verstand, die vooral wordt gekenmerkt door een tijdens de ontwikkelingsperiode aan het licht tredende stoornis van vaardigheden, die mede bepalend is voor het algehele intelligentieniveau, d.w.z. cognitieve, verbale, motorische en sociale vermogens. Zwakzinnigheid kan voorkomen met of zonder een andere psychische of lichamelijke aandoening. Het is gebruikelijk de graad van zwakzinnigheid te schatten aan de hand van gestandaardiseerde intelligentietests. Deze kunnen worden aangevuld met schaalindelingen die de sociale aanpassing onder gegeven omstandigheden bepalen. Deze metingen geven een benadering van de graad van zwakzinnigheid. De diagnose zal ook a ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
WELCOMES the Durban decision on REDD+ financing, and INVITES the Commission to explore how to scale up results based financing for REDD+ over time including towards the committed goal of $100 bn USD, inter alia with respect to catalysing the private sector investments in order to address the drivers of deforestation and how to further increase the effectiveness and efficiency of REDD+ financing".

IS INGENOMEN MET het besluit van Durban over financiering van REDD+ en VERZOEKT de Commissie na te gaan hoe een resultaatgerichte financiering voor REDD+ op termijn kan worden opgewaardeerd, ook om de toegezegde doelstelling van 100 miljard USD te halen en onder meer investeringen vanuit de particuliere sector op gang te brengen teneinde de oorzaken van ontbossing aan te pakken, en hoe de doeltreffendheid en de efficiëntie van financiering voor REDD+ verder kan worden vergroot".


33. Calls on the Commission to support new results-based approaches in the energy sector, such as results-based financing, cash on delivery or output-based aid, which are currently also being tested by other donors, thus highlighting the importance of demand-driven aid (‘partner requests it’) instead of supply-based aid (‘donor has an expert available’);

33. roept de Commissie op nieuwe resultaatgerichte methoden in de energiesector te steunen, zoals resultaatgerichte financiering, betaling bij levering of op output gebaseerde steun, die momenteel ook worden getest door andere donoren, om op die manier het belang van vraaggestuurde hulp ("op verzoek van de partner") te benadrukken in plaats van aanbodgestuurde hulp ("de donor beschikt over een deskundige");


33. Calls on the Commission to support new results-based approaches in the energy sector, such as results-based financing, cash on delivery or output-based aid, which are currently also being tested by other donors, thus highlighting the importance of demand-driven aid (‘partner requests it’) instead of supply-based aid (‘donor has an expert available’);

33. roept de Commissie op nieuwe resultaatgerichte methoden in de energiesector te steunen, zoals resultaatgerichte financiering, betaling bij levering of op output gebaseerde steun, die momenteel ook worden getest door andere donoren, om op die manier het belang van vraaggestuurde hulp („op verzoek van de partner”) te benadrukken in plaats van aanbodgestuurde hulp („de donor beschikt over een deskundige”);


18. Invites the Commission, together with interested Member States, to give new innovative aid approaches, such as cash on delivery, output-based aid and results-based financing, a chance;

18. verzoekt de Commissie en de geïnteresseerde lidstaten om nieuwe innovatieve benaderingen van de hulp, zoals "betaling bij levering", op output gebaseerde steun en op resultaten gebaseerde financiering, een kans te geven;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
174. Notes the ECA's repeated recommendation that "efforts should be continued to simplify the rules covering these programmes, where possible making more extensive use of lump sum financing and move to a results-based financing system"; calls therefore for greater simplification and more extensive use of flat-rate arrangements;

174. neemt nota van de herhaalde aanbeveling van de Rekenkamer "te blijven streven naar vereenvoudiging van de regels voor deze programma's, zo mogelijk door ruimer gebruik te maken van financiering op basis van vaste bedragen en over te schakelen op een op resultaten gebaseerd financieringssysteem"; vraagt daarom meer vereenvoudiging en een ruimer gebruik van forfaitaire regelingen;


140. Endorses the view of the ECA that the financial management of internal policies needs to be improved and efforts set in motion to simplify the rules applying to programmes by employing lump-sum financing and switching to a results-based financing system;

140. stemt in met het standpunt van de Rekenkamer over de noodzaak om het financiële beheer van het intern beleid te verbeteren en inspanningen te doen om de regels die gelden voor de programma's te vereenvoudigen door zoveel mogelijk gebruik te maken van de forfaitaire financiering en over te stappen op een systeem van resultaatgerichte financiering;


4. WELCOMES the Commission Communication on the Directive on the European Union Emissions Trading Scheme (EU ETS) "Building a global carbon market"; EMPHASISES its commitment to developing a strong global carbon market by linking the EU ETS with other emission trading schemes at national or regional level; LOOKS FORWARD to further work on the review of the EU ETS under the European Climate Change Programme and the submission by the Commission of a legislative proposal resulting from this review in the second half of 2007; STRESSES that the amended directive is to take effect at the start of the third trading period in 2013; LOOKS FORWARD to the imminent submission of the Commission proposal on the inclusion of aviation in the EU ETS; R ...[+++]

4. IS INGENOMEN met de mededeling van de Commissie over de richtlijn inzake de EU-regeling voor de handel in emissierechten (EU ETS) "De totstandbrenging van een wereldwijde koolstofmarkt"; BENADRUKT zijn inzet voor de ontwikkeling van een sterke wereldwijde koolstofmarkt door EU ETS te koppelen aan andere regelingen voor emissiehandel op nationaal of regionaal niveau; ZIET UIT NAAR verdere werkzaamheden in verband met de toetsing van EU ETS binnen het Europees Programma inzake klimaatverandering en, in aansluiting daarop, de indiening van een wetgevingsvoorstel door de Commissie in de tweede helft van 2007; BENADRUKT dat de gewijzigde richtlijn in werking moet treden bij het ingaan van de derde emissiehandelsperiode in 2013; ZIET UIT n ...[+++]


Recommendations focus on a possible introduction of a results-based, rather than input-based, financing system.

De aanbevelingen zijn gericht op de eventuele invoering van een op resultaten in plaats van input gebaseerd financieringssysteem.


The adjustments in the financing of the EU budget are the result of a new uniform rate of call of the VAT-based own resource, the gross reduction in the annual GNI-based contributions for the Netherlands and Sweden, the revised calculation of the correction mechanism in favour of the United Kingdom and the impact of the new call rate of the VAT-based own resource on the GNI-based own resource contributions.

De aanpassingen in de financiering van de EU-begroting zijn het gevolg van een nieuw uniform opvragingspercentage van de btw-middelen; de brutoverminderingen van de jaarlijkse BNI-bijdragen van Nederland en Zweden; de herziene berekening van het correctiemechanisme ten voordele van het Verenigd Koninkrijk, en de gevolgen voor de bijdragen voor de BNI‑eigenmiddelenbron van het nieuwe opvragingspercentage voor de btw-middelen.


II Cooperation in the field of Justice and Home Affairs II The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Mr Erik DERYCKE Minister for Foreign Affairs Mr Philippe MAYSTADT Minister for Finance and Foreign Trade Denmark: Mr Niels Helveg PETERSEN Minister for Foreign Affairs Mr Jorgen ØRSTRØM-MØLLER State Secretary for Foreign Affairs Germany: Mr Klaus KINKEL Minister for Foreign Affairs Mr Werner HOYER Minister of State, Foreign Affairs Greece: Mr Georgios PAPANDREOU Deputy Minister for Foreign Affairs Spain: Mr Abel MATUTES Minister for Foreign Affairs Mr Ramón de MIGUEL State Secre ...[+++]

II Samenwerking op het gebied van Justitie en Binnenlandse Zaken II De Regeringen van de Lid-Staten en de Europese Commissie waren als volgt vertegenwoordigd : België : de heer Erik DERYCKE Minister van Buitenlandse Zaken de heer Philippe MAYSTADT Minister van Financiën en Buitenlandse Handel Denemarken : de heer Niels HELVEG PETERSEN Minister van Buitenlandse Zaken de heer Jorgen ØRSTROM-MØLLER Staatssecretaris van Buitenlandse Zaken Duitsland : de heer Klaus KINKEL Minister van Buitenlandse Zaken de heer Werner HOYER Onderminister van Buitenlandse Zaken Griekenland : de heer Georgios PAPANDREOU Onderminister van Buitenlandse Zaken Span ...[+++]


w