Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cross rail head
Cross rail head and saddle
Cross-slide tool box
Cross-slide tool box and saddle
Head of rail
Horizontal toolhead
Horizontal toolhead and saddle
Improve delivery of rail service
Improve rail service delivery
Locomotive
Operate rail grinder
Operation of rail grinder
Rail connection
Rail flange
Rail grinder operation
Rail head
Rail head and saddle
Rail network
Rail traffic
Rail transport
Railway
Railway carriage
Railway equipment
Railway line
Railway track
Railways
Striking of the flange against the rail-head
Tool box on cross slide
Train
Trains
Tram
Transport by railway
Use of rail grinder
Vehicle on rails

Vertaling van "rail head " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
cross rail head | cross rail head and saddle | cross-slide tool box | cross-slide tool box and saddle | horizontal toolhead | horizontal toolhead and saddle | rail head | rail head and saddle | tool box on cross slide

beitelslede


head of rail | rail flange | rail head

railkop | spoorstaafkop


striking of the flange against the rail-head

aanlopen van de wielflens tegen de spoorstaafkop


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

vervoer per spoor [ railvervoer | spoorwegverbinding | spoorwegverkeer | transport per spoor ]


interpret rail-flaw-detection machine graphical recordings | use graphical recordings produced by rail-flaw-detection machines to identify faults | interpret graphical interface of rail-flaw-detection machine | interpret graphical recordings of rail-flaw-detection machine

grafische opnames interpreteren van machines om gebreken op de sporen op te sporen


rail grinder operation | use of rail grinder | operate rail grinder | operation of rail grinder

slijpmachines voor sporen bedienen | slijpmachines voor sporen gebruiken


develop and implement rail service improvement procedures | improve delivery of rail service | design and implement rail service improvement processes | improve rail service delivery

levering van treindiensten verbeteren


A rare functional disorder with recurrent episodes of torticollis posturing of the head (inclination or tilting of the head to one side) in healthy children. The prevalence is unknown and the benign nature of the disorder probably means that it is un

goedaardige paroxysmale torticollis in kinderjaren


rail network [ railway line | railway track ]

spoorwegnet [ spoorlijn | spoorweg ]


vehicle on rails [ locomotive | railway carriage | railway equipment | train | tram | Trains(ECLAS) ]

voertuig op rails [ locomotief | spoorwegmaterieel | tram | trein | wagon ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The track cant is the maximum difference in height between outer and inner rails, measured at the centre of the rail head surface (in mm).

Spoorverkanting is het maximale hoogteverschil tussen de binnen- en buitenspoorstaven gemeten in het midden van het spoorstaafkopoppervlak (mm).


Design values of track gauge, rail head profile and rail inclination for plain line shall be selected to ensure that the equivalent conicity limits set out in Table 1 are not exceeded when the following wheelsets are modelled passing over the designed track conditions (simulated by calculation according to EN 15302:2006).

De ontwerpwaarden voor spoorwijdte, spoorstaafkopprofiel en spoorstaafneiging voor hoofdspoor moeten zodanig worden gekozen dat de grenswaarden voor equivalente coniciteit in tabel 1 niet worden overschreden wanneer de volgende wielstellen gemodelleerd worden voor de ontwerpspoorcondities (berekend volgens EN 15302:2006):


Design values of track gauge, rail head profile and rail inclination for plain line shall be selected to ensure that the equivalent conicity limits set out in Table 1 are not exceeded when the following wheelsets are modelled passing over the designed track conditions (simulated by calculation according to EN 15302:2006).

De ontwerpwaarden voor spoorwijdte, spoorstaafkopprofiel en spoorstaafneiging voor hoofdspoor moeten zodanig worden gekozen dat de grenswaarden voor equivalente coniciteit in tabel 1 niet worden overschreden wanneer de volgende wielstellen gemodelleerd worden voor de ontwerpspoorcondities (berekend volgens EN 15302:2006):


The track cant is the maximum difference in height between outer and inner rails, measured at the centre of the rail head surface (in mm).

Spoorverkanting is het maximale hoogteverschil tussen de binnen- en buitenspoorstaven gemeten in het midden van het spoorstaafkopoppervlak (mm).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Section 4. 2.9.2 of this TSI sets out requirements for the rail head profile to respect equivalent conicity.

In artikel 4.2.9.2 van deze TSI worden de eisen te stellen aan spoorstaafkopprofielen gegeven waaraan voldaan moet worden in verband met de equivalente coniciteit.


The inclination can be given by the shape of the active part of the rail head profile.

De neiging kan bereikt worden door het actieve gedeelte van het spoorstaafkopprofiel.


Section 4. 2.9.2 of this TSI sets out requirements for the rail head profile to respect equivalent conicity.

In artikel 4.2.9.2 van deze TSI worden de eisen te stellen aan spoorstaafkopprofielen gegeven waaraan voldaan moet worden in verband met de equivalente coniciteit.


The inclination can be given by the shape of the active part of the rail head profile.

De neiging kan bereikt worden door het actieve gedeelte van het spoorstaafkopprofiel.


‘Where a product is taken over by the railways in the Member State of export or in another Member State and circulates under the external Community transit procedure or the common transit procedure under a contract of carriage for combined road-rail transport by rail to a destination outside the customs territory of the Community, the customs office competent for or nearest to the rail terminal at which the product is taken over by the railways shall insert one of the entries listed in Annex Ic under “Remarks” in the section headed “Control of use and ...[+++]

„Wanneer een product dat zich in het kader van de regeling voor extern communautair douanevervoer of de gemeenschappelijke regeling inzake douanevervoer in het verkeer bevindt, door de spoorwegen in de lidstaat van uitvoer of in een andere lidstaat op grond van een overeenkomst voor gecombineerd rail-wegvervoer wordt overgenomen om per spoor te worden vervoerd naar een bestemming buiten het douanegebied van de Gemeenschap, wordt bij het douanekantoor waaronder het spoorwegstation ressorteert waar het product wordt overgenomen, of dat in de nabijheid van dat station ligt, in het vak „Controle van het gebruik en/of de bestemming” op de kee ...[+++]


7302 | Railway or tramway track construction material of iron or steel, the following: rails, check-rails and rack rails, switch blades, crossing frogs, point rods and other crossing pieces, sleepers (cross-ties), fish-plates, chairs, chair wedges, sole pates (base plates), rail clips, bedplates, ties and other material specialised for jointing or fixing rails | Manufacture from materials of heading 7206 | |

7302 | Bestanddelen van spoorbanen, van gietijzer, van ijzer of van staal: spoorstaven (rails), contrarails en heugels voor tandradbanen, wisseltongen, puntstukken, wisselstangen en andere bestanddelen van kruisingen en wissels, dwarsliggers, lasplaten, spoorstoelen, wiggen, onderlegplaten, klemplaten, dwarsplaten en dwarsstangen en andere bestanddelen, voor het leggen, het verbinden of het bevestigen van rails | Vervaardiging uit materialen van post 7206 | |


w