Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
College preparatory high school education
Dropout
Dropping out
Early school leaver
Early school leaving
Education studies docent
Education studies lector
Education studies lecturer
Educational dropout
Higher education research assistant
Higher education teaching assistant
Integrated pre-university education
Polytechnic
Pre-primary education
Pre-school education
Pre-university education
School dropout
School leavers
Student dropout
Teaching assistant in universities
Universities and colleges
University
University dropout
University education
University education studies teacher
University institute
University research assistant
University research associate
University research support worker
University teaching aide
University teaching assistant
University training

Vertaling van "pre-university education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
college preparatory high school education | pre-university education

Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs | VWO [Abbr.]


integrated pre-university education

ongedeeld voorbereidend wetenschappelijk onderwijs | ongedeeld VWO


university [ polytechnic | university education | university institute | university training | universities and colleges(UNBIS) ]

universiteit [ universitaire instelling | universitaire opleiding | universitair onderwijs ]


pre-primary education | pre-school education

kleuteronderwijs | preprimair onderwijs


education studies lector | university education studies teacher | education studies docent | education studies lecturer

lector onderwijskunde | lector pedagogiek | docent pedagogische wetenschappen hoger onderwijs | docente pedagogiek hoger onderwijs




University/higher education teacher

docent hoger onderwijs


university research associate | university research support worker | higher education research assistant | university research assistant

assistente in opleiding | universitair onderzoeksassistente | aio | universitair onderzoeksassistent


teaching assistant in universities | university teaching aide | higher education teaching assistant | university teaching assistant

aio | onderwijsassistente | universitair onderwijsassistent | universitair onderwijsassistente


dropout [ dropping out | early school leaver | early school leaving | educational dropout | school dropout | student dropout | university dropout | school leavers(UNBIS) ]

voortijdige schoolverlating [ drop-out | voortijdige schoolverlater ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
32. Stresses that labour market reforms, complemented by education reforms, are crucial in view of the high unemployment and low labour participation rates; emphasises that further efforts are necessary with a view to better matching the education system with labour market needs, in particular by modifying the curriculum framework for pre-university education; stresses, furthermore, the importance of expanding the system of vocational education, which must be complemented by active labour market policies;

32. onderstreept dat hervormingen van de arbeidsmarkt, aangevuld met onderwijshervormingen, van cruciaal belang zijn in het licht van de hoge werkeloosheids- en de lage arbeidsparticipatiepercentages; benadrukt dat verdere inspanningen noodzakelijk zijn om het onderwijsstelsel beter af te stemmen op de behoeften van de arbeidsmarkt, met name door het leerplan van het voorbereidende wetenschappelijk onderwijs aan te passen; onderstreept bovendien het belang van de uitbreiding van het stelsel van beroepsonderwijs, dat moet worden aangevuld met een actief arbeidsmarktbeleid;


Providing a quality service and universal access to quality pre-school education has been identified as one of the preventive policies to combat early school leaving[12], as also confirmed by the Council of the European Union[13].

Goede kinderopvang en algemene toegang tot voorschoolse educatie van goede kwaliteit maken onderdeel uit van een preventief beleid om voortijdig schoolverlaten[12] te voorkomen, zoals ook door de Raad van de Europese Unie werd bevestigd[13].


It is therefore in our interest to support this type of education, also with a view to achieving, among other things, the objectives of the EU 2020 strategy and increasing the number of inhabitants with a high quality university education, while at the same time reducing the proportion of people who do not complete their studies. High quality pre-school education can bring us much closer to these objectives, perhaps more than we are willing to admit at the moment.

Het is dus in ons aller belang om deze vorm van onderwijs te steunen, mede met het oog op EU 2020-doelstellingen als de verhoging van het aantal hoogstaand universitair opgeleide burgers en de verlaging van het aantal voortijdige schoolverlaters. Hoogstaand voorschools onderwijs is uiterst belangrijk daarvoor, misschien wel meer dan we tot nog toe bereid zijn te erkennen.


The Commission's proposals, which include a call for universal access to quality pre-school education, will also contribute to two of the headline targets of the Commission's 'Europe 2020' strategy – reducing the share of early school leavers to under 10% and to lift at least 20 million people out of the risk of poverty and social exclusion.

De voorstellen van de Commissie, waarin zij onder andere een oproep doet voor universele toegang tot voorschools onderwijs van goede kwaliteit, zullen ook bijdragen tot twee van de centrale streefcijfers van de Europa 2020-strategie van de Commissie: het voortijdig schoolverlaten terugdringen tot onder 10% en ten minste 20 miljoen Europeanen bevrijden van het risico van armoede en sociale uitsluiting.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Universal access to quality pre-school education, based on stable funding and good governance

universele toegang tot voorschools onderwijs van goede kwaliteit, op basis van stabiele financiering en goed bestuur


15. Stresses the need for increased resources for improving material and space conditions and for ongoing staff training to raise the quality of pre-primary education and provide increased resources for investment; universal access to high-quality pre-primary education is an effective way to open up access to lifelong learning for all children, but particularly children from deprived backgrounds and ethnic minorities;

15. stelt met nadruk dat er ruimere middelen uitgetrokken moeten worden om de materiële omkadering, onderbrenging en doorlopende maatregelen voor de verdere vorming van onderwijzend personeel te verbeteren zodat de kwaliteit van het kleuteronderwijs toeneemt en dat er ruimere investeringsmogelijkheden zijn, waarbij algemene beschikbaarheid van kwalitatief hoogstaand kleuteronderwijs een geschikte manier is om alle kinderen, maar vooral die uit sociaal achtergestelde milieus of minderheidsgroepen, gelegenheid tot levenslang leren te geven;


15. Stresses the need for increased resources for improving material and space conditions and for ongoing staff training to raise the quality of pre-primary education and provide increased resources for investment. Universal access to high-quality pre-primary education is an effective way to open up access to lifelong learning for all children, but particularly children from deprived backgrounds and ethnic minorities;

15. stelt met nadruk dat er ruimere middelen uitgetrokken moeten worden om de materiële omkadering, onderbrenging en doorlopende maatregelen voor de verdere vorming van onderwijzend personeel te verbeteren zodat de kwaliteit van het kleuteronderwijs toeneemt en dat er ruimere investeringsmogelijkheden zijn, waarbij algemene beschikbaarheid van kwalitatief hoogstaand kleuteronderwijs een geschikte manier is om alle kinderen, maar vooral die uit sociaal achtergestelde milieus of minderheidsgroepen, gelegenheid tot levenslang leren te geven;


10. Reiterates that equal access to quality education should be a priority under a European strategy on the Roma; urges the Commission to redouble its efforts to fund and support actions in the Member States which aim to integrate Romani children into mainstream education from early age; urges the Commission to support programmes fostering positive action for Roma in the fields of secondary and higher education; urges the Commission to support other programmes providing positive and successful models of desegregation; urges the Commission to establish particular funds to support (i) the pre-school education of Roma, (ii) desegregatio ...[+++]

10. herhaalt dat niet-discriminatoire toegang tot kwaliteitsonderwijs een van de prioriteiten zou moeten vormen van de Europese strategie voor de integratie van Roma; dringt er bij de Commissie op aan een verdubbelde inspanning te leveren inzake de financiering en ondersteuning van acties in de lidstaten die erop gericht zijn Roma-kinderen reeds op jonge leeftijd in het reguliere onderwijs te integreren; verzoekt de Commissie steun te verlenen aan programma's ter bevordering van positieve actie ten voordele van de Roma op het vlak van middelbaar en hoger onderwijs; verzoekt de Commissie eveneens steun te verlenen aan andere programma's die positieve en doeltreffende vormen van desegregatie aanbieden; dringt erop aan dat de Commissie spe ...[+++]


A high-level group to assist the Commission The remit of the high-level group set up by the Commission covers: * education and training in a knowledge-based society and economy, taking in all aspects of education, including pre-school and adult education; * clearer identification of the needs in terms of training and skills in an increasingly competitive society requiring new forms of work; * the importance of learning at all levels against a background of European-scale mobility; * the contribution of the new information technologies and multimedia systems to education and initial and continuing training, with special reference to th ...[+++]

Een hoog gekwalificeerde groep ter assistentie van de Commissie De door de Commissie ingestelde groep heeft tot taak, zich op de volgende thema's te bezinnen: * Onderwijs en beroepsopleiding in een samenleving en een economie die op kennis gebaseerd zijn, die de gehele onderwijsketen omvat, dus ook de voorschoolse fase en het volwassenenonderwijs. * Een betere herkenning van de behoeften aan opleiding en vaardigheden in een steeds meer op concurrentie gerichte samenleving die nieuwe werkvormen nodig heeft. * Het belang van het leerlingstelsel op alle niveaus in een Europese context van mobiliteit. * De bijdrage van de nieuwe informatie-technologieën en de multimediastelsels tot initieel en voortgezet onderwijs en opleiding, in het bijzonder ...[+++]


9. the need to modernise Europe's universities, given their interlinked roles in the fields of education, research and innovation, has been recognised not only as a pre-condition for the success of the broader Lisbon Strategy, but also as part of a general move towards an increasingly global and knowledge-based economy.

9. de noodzaak om de Europese universiteiten te moderniseren, gezien hun onderling samenhangende onderwijs-, onderzoeks- en innovatietaken, niet alleen als een absolute voorwaarde voor het welslagen van de ruimere strategie van Lissabon is erkend, maar ook als onderdeel van een algemene beweging in de richting van een steeds mondialere en steeds meer op kennis gebaseerde economie.


w