Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Child care coordinator
Childcare facilities at pre-school level
College preparatory high school education
Compensatory education
ESOL teacher
Education for highly gifted children
Educational experiment
Educational innovation
Educational research
Experimental school
High school physical education teacher
Language school educator
Language school teacher
New educational methods
Open-access school
Parallel school
Physical education teacher secondary school
Pilot school
Pre-primary education
Pre-school activities coordinator
Pre-school childcare facilities
Pre-school education
Pre-university education
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
School health educator
Secondary school physical education tutor
Secondary school teacher of physical education
Special education
Special teaching
Special-needs education
TESOL practitioner
Vacation activities coordinator
Vacation camp coordinator

Vertaling van "pre-school education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


pre-primary education | pre-school education

kleuteronderwijs | preprimair onderwijs


college preparatory high school education | pre-university education

Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs | VWO [Abbr.]


childcare facilities at pre-school level | pre-school childcare facilities

opvangvoorzieningen voor kinderen in de voorschoolse leeftijd | voorschoolse kinderopvang


ESOL teacher | TESOL practitioner | language school educator | language school teacher

lesgeefster talenschool | taalcoach | leraar talenschool | lesgever talenschool


pre-school activities coordinator | vacation camp coordinator | child care coordinator | vacation activities coordinator

coördinatrice kinderopvang | leidster tussenschoolse kinderopvang | begeleider-coördinator kinderopvang | leider tussenschoolse kinderopvang


new educational methods [ educational experiment | educational innovation | educational research | experimental school | open-access school | parallel school | pilot school ]

nieuwe pedagogie [ buitenschoolse vorming | experimentele school | open school | pedagogische vernieuwing | pedagogisch experiment | pedagogisch onderzoek | pilootschool ]


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]


secondary school physical education tutor | secondary school teacher of physical education | high school physical education teacher | physical education teacher secondary school

docent lichamelijke opvoeding voortgezet onderwijs | docente lichamelijke opvoeding voortgezet onderwijs | docent lichamelijke opvoeding secundair onderwijs | leerkracht lichamelijke opvoeding voortgezet onderwijs


School health educator

gezondheidsvoorlichter op school
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Pre-school education brings major benefits.[27] And, where it places a strong focus on language development, it can be of particular help in equipping migrant pupils for later schooling.[28] As noted in section 2.1, children of migrants are often the ones with the lowest access; systems which have put in place financial support to socially disadvantaged families to access childcare have shown some good results.[29]

- Voorschools onderwijs heeft grote voordelen[27] en kan, wanneer er veel nadruk wordt gelegd op taalontwikkeling, zeer nuttig zijn om migrantenleerlingen beter toe te rusten voor later onderwijs[28]. Zoals opgemerkt in paragraaf 2.1 zijn migrantenkinderen vaak degenen met de minste toegang; systemen die financiële bijstand voor sociaal achtergestelde gezinnen regelen, zodat ze toegang kunnen krijgen tot kinderopvang, hebben goede resultaten opgeleverd[29].


Integration between care and education is therefore necessary, irrespective of whether the ECEC system is split between (a) childcare from birth to age 3 and (b) pre-school education from 3 to the start of school, or is based on a unitary model covering the entire age range from birth to the start of compulsory schooling.[21]

Daarom moeten opvang en onderwijs worden geïntegreerd, ongeacht of het OOJK-stelsel is opgesplitst in a) kinderopvang van nul tot drie jaar en b) voorschools onderwijs van drie jaar tot aan de schoolleeftijd, of gebaseerd is op een eenheidsmodel dat de volledige leeftijdscategorie van de geboorte tot aan de leerplichtige leeftijd bestrijkt.[21]


These facilities include day nurseries and other daycare centres including family day-care, professional certified childminders, pre-school education or equivalent, mandatory school education and centre-based services outside school hours.

Deze faciliteiten omvatten crèches of andere dagopvangcentra zoals kinderopvang bij particulieren thuis, erkende professionele kinderoppassen, voorschools- of soortgelijk onderwijs, verplicht schoolonderwijs en extra-curriculaire activiteiten.


EUROVOC descriptor: teacher training access to education educational reform educational system educational administration youth policy teaching quality pre-school education cooperation in the field of education teaching

Eurovoc-term: opleiding van leerkrachten toegang tot het onderwijs onderwijshervorming onderwijssysteem onderwijsadministratie jeugdbeleid kwaliteit van het onderwijs voorschools onderwijs samenwerking op onderwijsgebied onderwijs


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
S. whereas early childhood education and care have a decisive impact on the cognitive development of children, given that they develop essential capacities in the first five years and whereas access to high-quality education lays the foundations for later success in life in terms of education, well-being, employability, and social integration, and has a significant impact on self-esteem, especially for children from disadvantaged backgrounds; whereas the educational gap between children from different socioeconomic backgrounds has increased; whereas working parents who do not have access to a nursery school are often forced to leave children in the care of another child, or to resort to paid and uncertified informal care networks, which ...[+++]

S. overwegende dat voorschools onderwijs en kinderopvang een doorslaggevende invloed hebben op de cognitieve ontwikkeling van kinderen omdat zij in die periode fundamentele vaardigheden ontwikkelen en overwegende dat de toegang tot kwalitatief hoogwaardig onderwijs de basis legt om later te slagen in het leven op het gebied van onderwijs, welzijn, inzetbaarheid en sociale integratie, en een belangrijke invloed heeft op de eigenwaarde van het kind, met name voor kinderen uit kansarme milieus; overwegende dat de verschillen op het gebied van onderwijs tussen kinderen uit verschillende sociaal-economische klassen zijn toegenomen; overweg ...[+++]


S. whereas early childhood education and care have a decisive impact on the cognitive development of children, given that they develop essential capacities in the first five years and whereas access to high-quality education lays the foundations for later success in life in terms of education, well-being, employability, and social integration, and has a significant impact on self-esteem, especially for children from disadvantaged backgrounds ; whereas the educational gap between children from different socioeconomic backgrounds has increased; whereas working parents who do not have access to a nursery school are often forced to leave children in the care of another child, or to resort to paid and uncertified informal care networks, which ...[+++]

S. overwegende dat voorschools onderwijs en kinderopvang een doorslaggevende invloed hebben op de cognitieve ontwikkeling van kinderen omdat zij in die periode fundamentele vaardigheden ontwikkelen en overwegende dat de toegang tot kwalitatief hoogwaardig onderwijs de basis legt om later te slagen in het leven op het gebied van onderwijs, welzijn, inzetbaarheid en sociale integratie, en een belangrijke invloed heeft op de eigenwaarde van het kind, met name voor kinderen uit kansarme milieus; overwegende dat de verschillen op het gebied van onderwijs tussen kinderen uit verschillende sociaal-economische klassen zijn toegenomen; overwege ...[+++]


Within the Open Method of Coordination, explore the scope for Member States to strengthen their own quality assurance provisions and initiatives in the fields of pre-school education, school education and adult learning in the light of the experience gained in other sectors.

In het kader van de open coördinatiemethode nagaan over welke marge de lidstaten beschikken om hun eigen kwaliteitsborgingsvoorschriften en -initiatieven op het gebied van preprimair onderwijs, schoolonderwijs en volwasseneneducatie te versterken, rekening houdend met de ervaring in andere sectoren.


17. Urges Member States to increase the number of subsidised places in pre-school education, thereby offering better opportunities to children under school age who lack financial security to benefit from the education system;

17. dringt er bij de lidstaten op aan het aantal gesubsidieerde plaatsen in het voorschoolse onderwijs te vermeerderen om betere kansen te bieden aan kinderen die de schoolleeftijd nog niet hebben bereikt en de financiële zekerheid ontberen om van het onderwijssysteem te kunnen genieten;


Further, last year, in our 2006 communication on efficiency and equity in European education and training systems, the Commission stressed the importance of pre-primary, pre-school, education as an effective means to reduce school drop-out rates, and pointed to the dangers of tracking pupils too early.

Verder heeft de Commissie vorig jaar in 2006 in haar mededeling over doelmatigheid en rechtvaardigheid in de Europese onderwijs- en opleidingsstelsels, gewezen op het belang van voorschools onderwijs als een doeltreffende manier om het aantal voortijdige schoolverlaters terug te dringen.


Further, last year, in our 2006 communication on efficiency and equity in European education and training systems, the Commission stressed the importance of pre-primary, pre-school, education as an effective means to reduce school drop-out rates, and pointed to the dangers of tracking pupils too early.

Verder heeft de Commissie vorig jaar in 2006 in haar mededeling over doelmatigheid en rechtvaardigheid in de Europese onderwijs- en opleidingsstelsels, gewezen op het belang van voorschools onderwijs als een doeltreffende manier om het aantal voortijdige schoolverlaters terug te dringen.


w