Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ACPH
Degassing
Discharge into the sea
Disposal of waste at sea
Dumping Protocol
Exploitation of the seas
Follow survival procedures at sea
Following survival procedures at sea
MARPOL
Marine pollution
Pollution at sea prevention
Pollution from ships
Pollution of the seas
Prevent pollution of sea
Preventing pollution at sea
Prevention of pollution by ships
Prevention of pollution of the marine environment
Prevention of pollution of the sea
Regulations for pollution prevention at sea applying
Sea travel inside the Schengen area
Survive a ship abandonment
Survive at sea in the event of ship abandonment

Traduction de «pollution the seas » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
prevent pollution of sea | preventing pollution at sea | pollution at sea prevention | regulations for pollution prevention at sea applying

voorkomen van verontreiniging van de zee | voorkomen van zeeverontreiniging


marine pollution [ disposal of waste at sea | pollution of the seas ]

vervuiling van de zee [ in zee storten | lozing op zee | verontreiniging van de zee ]


Advisory Committee on the Control and Reduction of Pollution caused by Discharge at sea of Hydrocarbons and other Dangerous Substances | Advisory Committee on the Control and Reduction of Pollution caused by the Discharge of Hydrocarbons and other Dangerous Substances at Sea | ACPH [Abbr.]

Raadgevend Comité voor de controle op en de beperking van de verontreiniging van de zee door lozingen van koolwaterstoffen | Raadgevend Comité voor de controle op en de beperking van de verontreiniging van de zee door lozingen van koolwaterstoffen en andere gevaarlijke stoffen


pollution from ships [ degassing | discharge into the sea ]

verontreiniging door schepen [ dumpen van afvalstoffen in zee | lozing in de zee | schoonspoelen van tanks ]


prevention of pollution by ships | prevention of pollution of the marine environment | prevention of pollution of the sea

bescherming van het marine milieu | voorkoming van verontreiniging door schepen | voorkoming van verontreiniging van het marine milieu


Dumping Protocol | Protocol for the Prevention and Elimination of Pollution of the Mediterranean Sea by Dumping from Ships and Aircraft or Incineration at Sea

Protocol inzake de voorkoming en beëindiging van verontreiniging van de Middellandse Zee door storten vanuit schepen en luchtvaartuigen of door verbranding op zee




impact of International Convention for the Prevention of Pollution from Ships | principles of International Convention for the Prevention of Pollution from Ships | International Convention for the Prevention of Pollution from Ships | MARPOL

Internationaal Verdrag ter voorkoming van verontreiniging door schepen


follow survival procedures at sea | following survival procedures at sea | survive a ship abandonment | survive at sea in the event of ship abandonment

overleven op zee in geval van verlaten van een schip


sea travel inside the Schengen area

zeeverbinding binnen het Schengengebied
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The aim is to reduce the impact on the marine environment (e.g. underwater noise and introduction of invasive species and pollutants from sea and land) and to minimise the carbon foot-print of human activities.

Doel is om de effecten op het mariene milieu (zoals onderwatergeluid en de introductie van invasieve soorten en verontreinigende stoffen van op de zee en van op het land) te beperken en de koolstofvoetafdruk van de menselijke activiteiten zo klein mogelijk te houden.


Challenges include pollution, acidification, sea-level rise, the establishment of area-based management tools including marine protected areas, including in areas beyond national jurisdiction, tackling overfishing and overcapacity, illegal, unregulated and unreported fishing, addressing adverse ecosystems, environmental impacts and access to fisheries and markets by subsistence, small-scale fishers.

Het is onder meer belangrijk de vervuiling, de verzuring en de stijging van het zeeniveau aan te pakken, beheersinstrumenten voor specifieke gebieden te ontwikkelen (onder meer beschermde mariene gebieden en gebieden die buiten de nationale jurisdictie vallen), de strijd tegen overbevissing en illegale, ongereglementeerde en ongemelde visserij aan te gaan, schadelijke ecosystemen en milieueffecten aan te pakken en de toegang van kleine voor hun levensonderhoud van de visserij afhankelijke vissers tot visgronden en markten te waarborgen.


In July 2014, the EU adopted a law which guarantees funding for the work of the European Maritime Safety Agency (EMSA) to fight pollution at sea for the 2014-20 period.

In juli 2014 heeft de EU een wet aangenomen waarmee de financiering voor de periode 2014-2020 wordt gewaarborgd voor het werk van het Europees Agentschap voor maritieme veiligheid (European Maritime Safety Agency - EMSA) voor de bestrijding van milieuvervuiling op zee.


The aim is to reduce the impact on the marine environment (e.g. underwater noise and introduction of invasive species and pollutants from sea and land) and to minimise the carbon foot-print of human activities.

Doel is om de effecten op het mariene milieu (zoals onderwatergeluid en de introductie van invasieve soorten en verontreinigende stoffen van op de zee en van op het land) te beperken en de koolstofvoetafdruk van de menselijke activiteiten zo klein mogelijk te houden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Efforts to combat trans-boundary pollution - air, sea, water or land - should be modelled on the collaborative approach taken by the Northern Dimension Environmental Partnership (NDEP) and the Danube-Black Sea Task Force.

Inspanningen om de grensoverschrijdende verontreiniging (lucht, zee, water of land) te bestrijden moeten zijn gebaseerd op de op samenwerking berustende aanpak die door het Milieupartnerschap voor de Noordelijke Dimensie (NDEP) en de Task Force Donau-Zwarte Zee wordt gevolgd.


Incidents at sea likely to cause major pollution will be better handled through the requirement for Member States to draw up plans for accommodating ships in distress in places of refuge along their coasts, as well as through increased obligations for vessels to report incidents and pollution at sea and to cooperate with shore-based authorities.

Indien lidstaten ertoe worden verplicht plannen op te stellen om schepen die in moeilijkheden zijn geraakt, in toevluchtshavens aan hun kust op te vangen, en indien schepen er steeds meer toe worden verplicht ongevallen en vervuiling op zee te rapporteren en met de autoriteiten aan de wal samen te werken, kunnen incidenten op zee met een ernstig vervuilingsrisico efficiënter worden aangepakt.


The framework for cooperation set up by the Decision is intended to support and supplement existing instruments for the protection of the marine environment, coastlines and human health against the risks of pollution at sea, excluding continuous streams of pollution originating from land-based sources.

Het samenwerkingskader dat bij deze beschikking in het leven wordt geroepen, is bedoeld om de bestaande instrumenten die het mariene milieu, de kust en de volksgezondheid moeten beschermen tegen het gevaar van de verontreiniging van de zee - met uitsluiting van de continue stromen verontreiniging van tellurische oorsprong - aan te scherpen en aan te vullen.


Location and dates : United Kingdom and France - from 21.11.1994 Main organiser : British Association for the Advancement of Science (BAAS) - United Kingdom Information : Peter Briggs Sally Goodman British Association Tel: +44 71 494 3326 Fax: +44 71 734 1658 Project 16 An Ecology News TV Programme Save the Sea Scientists, politicians and students from several countries tackle the issue of polluted European seas in a live European TV programme Global water issues and water quality of the seas are an ecological challenge shared by all European nations.

Plaats en data: Verenigd Koninkrijk en Frankrijk - vanaf 21.11.94 Hoofdorganisator: British Association for the Advancement of Science (BAAS) - Verenigd Koninkrijk Informatie: Peter Briggs Sally Goodman British Association for the Advancement of Science (BAAS) Tel : +44 71 494 3326 Fax : +44 71 734 1658 Project 16 Een televisie-informatiemagazine over het milieu Red de zee Wetenschappers, politici en studenten uit verschillende landen pakken het probleem van de verontreiniging van de Europese zeeën aan in een rechtstreeks uitgezonden Europees televisieprogramma De waterkringloop en de bescherming van de zeeën vormen een milieuprobleem vo ...[+++]


The approach proposed in the Communication seeks the enhancement of safety and prevention of pollution at sea through the elimination of substandard operators, vessels and crews from Community waters, irrespective of the flag of the ships. The Communication contains an action programme which is based upon a coherent package of measures including: i) measures to establish a convergent implementation of existing international rules in the Community (measures concerning the flag state); * COM (93) 66 ii) measures to ensure a tighter and ...[+++]

Met de in de mededeling voorgestelde aanpak wil men de veiligheid en de voorkoming van verontreiniging op zee verbeteren door exploitanten, schepen en bemanningen die niet aan de normen voldoen, ongeacht de vlag die de schepen voeren, uit de wateren van de Gemeenschap te weren (*) COM(93)66 De mededeling bevat een actieprogramma dat is gebaseerd op een coherent pakket maatregelen, waaronder : i) maatregelen om te komen tot een uniforme toepassing van bestaande internationale regels in de Gemeenschap (maatregelen inzake de vlaggestaat); ii) maatregelen om te zorgen voor een strengere en efficiëntere controle van schepen door de havenstaa ...[+++]


Following an exchange of views on civil liability and compensation for victims in the event of oil pollution at sea, the Presidency concluded as follows:

Na een gedachtewisseling over de civielrechtelijke aansprakelijkheid en schadevergoeding voor slachtoffers in geval van verontreiniging van de zee door olie, heeft het voorzitterschap geconcludeerd als volgt:


w