Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABB
Activity-based budgeting
Analyse artistic concept stage action
Analyse the artistic concept based on stage actions
BFOR
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Budget focused on results
Good regulatory practice
Licences as a means of regulation
Licences regulation
OBA
Outcome-based regulation
Output-based aid
PBB
PBR
PPBS
Performance budgeting
Performance pay
Performance-based aid
Performance-based budgeting
Performance-based regulation
Performance-based salary
Performance-related pay
Programme budgeting
RBB
RBF
REFIT
Rationalisation of budget choices
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Result-based budgeting
Results-based financing
Scope of licences regulation
Smart regulation
Types of licence-based regulation

Vertaling van "performance-based regulation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
performance-based regulation | PBR [Abbr.]

op prestatie gebaseerde regeling


regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

regelgevingsbeleid [ beleidshervorming | beleidskwaliteit | betere regelgeving | betere wetgeving | gezonde regelgeving | goede regelgevende praktijken | prestatiegebaseerde regelgeving | Programma voor gezonde en resultaatgerichte regelgeving | Refit | regelgevende governance | resultaatgericht beleid | slimme regelgeving | verbetering van de regelgeving ]


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

budgettaire prioriteit [ ABB | activiteitgestuurd begroten | BFOR | planning-programming-budgeting system | plannings- en begrotings systeem | PPBS | prestatiebegroting | prestatiegericht begroten | rationalisatie van de budgettaire prioriteiten | resultaatgericht begroten | resultaatgerichte begroting ]


performance pay | performance-based salary | performance-related pay

prestatiebeloning | prestatiegerelateerde beloning | prestatieloon


output-based aid | performance-based aid | results-based financing | OBA [Abbr.] | RBF [Abbr.]

op output gebaseerde steun | op resultaten gebaseerde financiering


scope of licences regulation | types of licence-based regulation | licences as a means of regulation | licences regulation

regelgeving voor vergunningen | regels voor vergunningen


manage computer transportation operation control systems | manage computer-based transportation operation control systems | manage computer-based transport operation control systems; | monitor performance of computer-based transport control systems

computergebaseerde controlesystemen van transportactiviteiten beheren | computergebaseerde controlesystemen van vervoersactiviteiten beheren


analyse the artistic concept of a performance during rehearsals | examine a performance's artistic concept according to stage movements | analyse artistic concept stage action | analyse the artistic concept based on stage actions

artistiek concept analyseren gebaseerd op acties op het podium
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The EDF Committee shall, in accordance with Article 14(2) of this Regulation, hold an exchange of views on the performance-based mechanism.

Het EOF-comité houdt, overeenkomstig artikel 14, lid 2, van deze verordening, een gedachtewisseling over het prestatiegerelateerd mechanisme.


In line with the provisions of Articles 2(4) and 3(2) of this Regulation, and building on previous EDF and other experience acquired on incentives, including lessons learnt, indicative country allocations may be supplemented through, amongst others, a performance-based mechanism.

Overeenkomstig de bepalingen van artikel 2, lid 4, en artikel 3, lid 2, van deze verordening en voortbouwend op voorgaande EOF's en andere ervaringen die zijn opgedaan met stimuleringsmaatregelen, waaronder geleerde lessen, kunnen de indicatieve toewijzingen met name worden aangevuld met een prestatiegerelateerd mechanisme.


1. The managing authority shall calculate management costs and fees which can be declared as eligible expenditure pursuant to Article 42(1)(d) of Regulation (EU) No 1303/2013 on the basis of the following performance based criteria as referred to in Article 42(5) of that Regulation:

1. De managementautoriteit berekent de beheerskosten en -vergoedingen die bij de afsluiting als subsidiabele uitgaven kunnen worden gedeclareerd overeenkomstig artikel 42, lid 1, onder d), van Verordening (EU) nr. 1303/2013 op grond van de in artikel 42, lid 5, van die verordening bedoelde volgende prestatiegerelateerde criteria:


1. The managing authority shall calculate management costs and fees which can be declared as eligible expenditure pursuant to Article 42(1)(d) of Regulation (EU) No 1303/2013 on the basis of the following performance based criteria as referred to in Article 42(5) of that Regulation:

1. De managementautoriteit berekent de beheerskosten en -vergoedingen die bij de afsluiting als subsidiabele uitgaven kunnen worden gedeclareerd overeenkomstig artikel 42, lid 1, onder d), van Verordening (EU) nr. 1303/2013 op grond van de in artikel 42, lid 5, van die verordening bedoelde volgende prestatiegerelateerde criteria:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. The managing authority shall inform the monitoring committee set up in accordance with Article 47 of Regulation (EU) No 1303/2013 of the provisions regarding the performance-based calculation of management costs incurred or of the management fees of the financial instrument.

2. De managementautoriteit informeert het toezichtcomité, opgericht overeenkomstig artikel 47 van Verordening (EU) nr. 1303/2013 over de bepalingen betreffende de op prestaties gebaseerde berekening van de beheerskosten of -vergoedingen van het financieel instrument.


1. The managing authority shall calculate management costs and fees which can be declared as eligible expenditure pursuant to Article 42(1)(d) of Regulation (EU) No 1303/2013 on the basis of the following performance based criteria as referred to in Article 42(5) of that Regulation:

1. De managementautoriteit berekent de beheerskosten en -vergoedingen die bij de afsluiting als subsidiabele uitgaven kunnen worden gedeclareerd overeenkomstig artikel 42, lid 1, onder d), van Verordening (EU) nr. 1303/2013 op grond van de in artikel 42, lid 5, van die verordening bedoelde volgende prestatiegerelateerde criteria:


2. The managing authority shall inform the monitoring committee set up in accordance with Article 47 of Regulation (EU) No 1303/2013 of the provisions regarding the performance-based calculation of management costs incurred or of the management fees of the financial instrument.

2. De managementautoriteit informeert het toezichtcomité, opgericht overeenkomstig artikel 47 van Verordening (EU) nr. 1303/2013 over de bepalingen betreffende de op prestaties gebaseerde berekening van de beheerskosten of -vergoedingen van het financieel instrument.


This approach, known as performance based regulation, would build on the use of safety management systems, and their development and introduction into EU aviation safety regulations should be a longer term goal.

Deze aanpak, ook "prestatiegebaseerde regelgeving" genoemd, bouwt voort op het gebruik van veiligheidsbeheersystemen. De ontwikkeling van deze systemen en de opname ervan in de EU-verordeningen inzake luchtvaartveiligheid zijn een doelstelling op langere termijn.


While this is desirable if systems of payment are to stay as they are, the introductory memorandum to the Financial Regulation proclaimed a shift towards a ‘performance-based system, based on the definition of agreed indicators and objectives’.

Hoewel dit wenselijk is indien de betalingssystemen blijven zoals ze zijn, kondigt de toelichting bij het Financieel Reglement een omschakeling aan naar „een resultaatgericht systeem, steunend op de vaststelling van overeengekomen indicatoren en streefdoelen”.


However the proposals to amend the Financial Regulation do little to explain how moves will be made to a performance-based system.

De voorstellen tot aanpassing van het Financieel Reglement verschaffen echter weinig uitleg over de wijze waarop een resultaatgericht systeem wordt nagestreefd.


w