Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aircraft and passenger handling
Carriage of passengers
Carry out passenger check in activities
Check in passengers
Control passenger behaviour during emergencies
Corneal trephine handle
Ensure passengers remain in designated passenger areas
Ground handling
Ground handling services
Passenger handling
Passenger handling staff
Passenger tariff
Passenger traffic
Passenger transport
Passengers
Perform emergency passenger management procedures
Perform passenger check in
Perform passenger check in activities
Prevent passengers accessing unauthorised areas
Prevent unauthorised access by passengers
Ramp handling
Restrict passenger access to specific areas on board

Traduction de «passenger handling » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
passenger handling staff

personeel dat zich over de passagiers ontfermt/zich met de passagiers bezighoudt




aircraft and passenger handling

vliegtuig- en passagiersbehandeling


ensure passengers remain in designated passenger areas | prevent unauthorised access by passengers | prevent passengers accessing unauthorised areas | restrict passenger access to specific areas on board

toegang van passagiers tot bepaalde gebieden aan boord beperken | toegang van reizigers tot bepaalde gebieden aan boord beperken


carriage of passengers [ passenger traffic | Passengers(ECLAS) | passenger transport(UNBIS) ]

reizigersvervoer [ reizigersverkeer ]


control passenger behaviour during emergencies | manage passenger behaviour during emergency situations | help to control passenger behaviour during emergency situations | perform emergency passenger management procedures

gedrag van reizigers sturen tijdens noodsituaties | gedrag van passagiers tijdens noodsituaties helpen controleren | gedrag van reizigers tijdens noodsituaties onder controle houden


carry out passenger check in activities | perform passenger check in | check in passengers | perform passenger check in activities

passagiers inchecken | reizigers inchecken


ground handling [ ground handling services | ramp handling ]

gronddiensten op luchthavens




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Ground handling includes the services provided at airports which are essential for the safe and efficient turnaround of aircraft, for example fuelling, passenger handling and de-icing of aircraft.

Grondafhandeling omvat de op luchthavens verleende diensten die van essentieel belang zijn voor de veilige en efficiënte afhandeling van luchtvaartuigen, bijvoorbeeld brandstofvoorziening, ijsvrij maken van luchtvaartuigen en passagiersafhandeling.


4. Enforcement, complaint-handling procedures and sanctioning: clear deadlines and procedures for complaint handling and clear responsibilities and competencies of national authorities responsible for the application and enforcement of passenger rights.

4. Handhaving, procedures voor klachtenbehandeling en sanctionering: duidelijke termijnen en procedures voor klachtenbehandeling en duidelijke verantwoordelijkheden en bevoegdheden van de nationale autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor de toepassing en handhaving van passagiersrechten.


2. Passenger handling comprises the provision of any kind of information and assistance – including within the framework of the relevant Union legislation on passenger rights – to arriving, departing, transferring or transiting passengers, including checking tickets and travel documents, registering baggage, establishing that the baggage belongs to the passenger concerned, for example by means of electronic verification, and carrying it to the sorting area.

2. Passagiersafhandeling omvat het verstrekken van elke vorm van informatie en het verlenen van elke vorm van assistentie – ook informatie en assistentie in het kader van de relevante EU-wetgeving Uniewetgeving inzake passagiersrechten – aan passagiers bij vertrek, bij aankomst, op doorreis of bij het overstappen, inclusief bij de controle van tickets en reisdocumenten, de registratie van bagage en vaststelling dat de bagage toebehoort aan de desbetreffende passagier, bijvoorbeeld via elektronische controle, en het vervoer ervan tot in de sorteerruimte.


2. Passenger handling comprises any kind of information and assistance -including those provided in the framework of the relevant EU legislation on passenger rights- to arriving, departing, transfer or transit passengers, including checking tickets and travel documents, registering baggage, establishing that the baggage belongs to the passenger concerned, for example by means of electronic verification, and carrying it to the sorting area.

2. Passagiersafhandeling omvat elke vorm van informatie en assistentie – ook in het kader van de relevante EU-wetgeving inzake passagiersrechten – aan passagiers bij vertrek, bij aankomst, op doorreis of bij het overstappen, inclusief bij de controle van tickets en reisdocumenten, de registratie van bagage en vaststelling dat de bagage toebehoort aan de desbetreffende passagier, bijvoorbeeld via elektronische controle, en het vervoer ervan tot in de sorteerruimte.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
functional training for passenger handling, with emphasis on passengers with special needs, in particular those with reduced mobility or with disabilities, including training on passenger boarding bridge training and passenger information and assistance in accordance with Regulations (EC) No 261/2004 and (EC) No 1107/2006; [Am. 337]

functionele opleidingen voor passagiersafhandeling, met nadruk op passagiers met speciale behoeften, met name passagiers met beperkte mobiliteit of met een handicap , inclusief aviobrugopleidingen en informatie en bijstand aan passagiers overeenkomstig Verordening (EG) nr. 261/2004 en Verordening (EG) nr. 1107/2006; [Am. 337]


There are 11 categories of groundhandling services: (1) ground administration and supervision, (2) passenger handling, (3) baggage handling, (4) freight and mail handling, (5) ramp handling, (6) cleaning services and aircraft services (7) fuel and oil handling (8) aircraft maintenance, (9) flight operations and crew administration, (10) surface transport, (11) catering services.

Er zijn elf categorieën grondafhandelingsdiensten: (1) administratie en toezicht op de grond, (2) passagiersafhandeling, (3) bagageafhandeling, (4) vracht- en postafhandeling, (5) platformafhandeling, (6) vliegtuigservicing, (7) brandstof- en olielevering, (8) onderhoud van het luchtvaartuig, (9) administratie inzake vluchtuitvoering en bemanning, (10) vervoer op de grond en (11) catering.


(g) functional training for passenger handling, with emphasis on those passengers with special needs, in particular those with limited mobility or disabilities; including training on passenger boarding bridge training and passenger information and assistance in accordance with Regulations (EC) No 261/2004 and (EC) No 1107/2006;

(g) functionele opleidingen voor passagiersafhandeling, met nadruk op passagiers met speciale behoeften en met name passagiers met beperkte mobiliteit of invaliditeit; inclusief aviobrugopleidingen en informatie en bijstand aan passagiers overeenkomstig Verordening (EG) nr. 261/2004 en Verordening (EG) nr. 1107/2006;


techniques for escorting visually impaired passengers and for the handling and carriage of recognised assistance dogs,

technieken voor de begeleiding van passagiers met een visuele handicap en voor de omgang met en het vervoer van erkende hulphonden.


Ensuring customer satisfaction and safety: improvement of passenger comfort, innovative in-flight services and more efficient passenger handling; improvement of all safety aspects of air transport; wider choice of aircraft ranging from wide body to smaller size vehicles suitable for different applications (including regional applications).

Zorgen voor tevredenheid en veiligheid van de klant: verbetering van het comfort van passagiers, innovatieve diensten aan boord en een efficiëntere verwerking van passagiers; verbetering van alle veiligheidsaspecten van het luchtvervoer; ruimere keuze uit vliegtuigen van groot tot kleiner, geschikt voor uiteenlopende toepassingen (met inbegrip van regionale toepassingen).


The report assesses compliance with the Regulation on the basis of the ten core passenger rights listed in the Communication on Passenger Rights on all modes of transport[9]: non-discrimination, assistance for persons with disabilities or reduced mobility, information, reimbursement, rerouting or rebooking, assistance in case of disruption, compensation, liability towards passengers and luggage, complaint handling, application and enforcement.

Het verslag beoordeelt de naleving van de verordening op basis van de tien essentiële passagiersrechten die in de Mededeling over passagiersrechten in alle vervoerstakken[9] worden vermeld: non-discriminatie, bijstand aan gehandicapte personen en personen met beperkte mobiliteit, informatie, terugbetaling, herroutering of omboeking, bijstand in geval van verstoring, compensatie, aansprakelijkheid ten opzichte van passagiers en bagage, behandeling van klachten, toepassing en handhaving.


w