Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Community action in the field of learning technology
Company training
DELTA
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Earmark the choreographic materials
In-company training
In-house training
In-service training
Intraplant training
Jealousy
Job training
Learn the choreographic material
Learn the choreography
Learning in the work-place
On-the-job learning
On-the-job training
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reharse the choreographic material
Teaching and Learning - towards the learning Society

Traduction de «on-the-job learning » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
company training | in-company training | in-house training | in-service training | intraplant training | job training | learning in the work-place | on-the-job learning | on-the-job training

in-service opleiding | opleiding op de werkplek | training op de arbeidsplaats


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Grange syndrome has characteristics of stenosis or occlusion of multiple arteries (including the renal, cerebral and abdominal vessels), hypertension, brachysyndactyly, syndactyly, increased bone fragility, and learning difficulties or borderline int

syndroom van progressieve arteriële occlusieve ziekte, hypertensie, hartdefect, botfragiliteit en brachysyndactylie


Definition: A syndrome of prominent impairment of recent and remote memory while immediate recall is preserved, with reduced ability to learn new material and disorientation in time. Confabulation may be a marked feature, but perception and other cognitive functions, including the intellect, are usually intact. The prognosis depends on the course of the underlying lesion. | Korsakov's psychosis or syndrome, nonalcoholic

Omschrijving: Een syndroom met op de voorgrond staande stoornissen in het korte- en langetermijngeheugen, waarbij de inprenting intact is gebleven; verminderd vermogen om nieuwe dingen te leren en desoriëntatie in de tijd. Confabulatie kan een opvallend verschijnsel zijn, maar de waarneming en andere cognitieve functies, inclusief het intellect, zijn doorgaans intact. De prognose is afhankelijk van het beloop van de onderliggende beschadiging. | Neventerm: | psychose of syndroom van Korsakov, niet-alcoholisch


A disorder of the white matter of the brain causing neurological problems, which can occur, anytime from childhood to adulthood. Characteristics of the disease include learning disabilities, retinopathy, atrophy of the optic nerves, spasticity, infer

leuko-encefalopathie met milde cerebellaire ataxie en oedeem van witte materie


earmark the choreographic materials | learn the choreography | learn the choreographic material | reharse the choreographic material

choreografisch materiaal aanleren | choreografisch materiaal instuderen


A multiple malformation syndrome with characteristics of Hirschprung megacolon and microcephaly, hypertelorism, submucous cleft palate, short stature and learning disability. It has been described in about 10 patients, boys and girls. Some of the rep

Goldberg-Shprintzen megacolonsyndroom


Teaching and Learning - towards the learning Society

Onderwijzen en leren - naar een cognitieve Samenleving


Community action in the field of learning technology | Developing European Learning through Technological Advance | DELTA [Abbr.]

Communautaire actie op het gebied van leertechnologie | DELTA [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
39. Calls on HEIs, public administrations, social partners and enterprises to lead an ongoing dialogue facilitating and enhancing employability; stresses, in this regard, the need to focus the discussion on the unused potential of higher education in terms of stimulating growth and employment; calls on EHEA countries and HEIs to enhance cooperation in order to ensure quality traineeships and apprenticeships and to strengthen mobility in this context; stresses that stakeholders should cooperate better to raise initial qualifications and renew a skilled workforce, as well as to improve the provision, accessibility and quality of guidance on careers and employment; considers, moreover, that work placements within study programmes and o ...[+++]

39. verzoekt instellingen voor hoger onderwijs, overheidsinstanties, sociale partners en ondernemingen om de dialoog te blijven aangaan en daarmee de inzetbaarheid voor werk te vergemakkelijken en te verbeteren; benadrukt in dit verband dat de discussie moet worden toegespitst op het onbenutte potentieel van het hoger onderwijs om groei en werkgelegenheid te stimuleren; verzoekt de EHOR-landen en instellingen voor hoger onderwijs nauwer samen te werken om kwalitatief hoogwaardige stages en leerlingplaatsen te garanderen en de mobiliteit in deze context te vergroten; benadrukt dat belanghebbenden beter moeten samenwerken om het niveau van kwalificaties op te krikken en te zorgen voor een nieuwe lichting ...[+++]


39. Calls on HEIs, public administrations, social partners and enterprises to lead an ongoing dialogue facilitating and enhancing employability; stresses, in this regard, the need to focus the discussion on the unused potential of higher education in terms of stimulating growth and employment; calls on EHEA countries and HEIs to enhance cooperation in order to ensure quality traineeships and apprenticeships and to strengthen mobility in this context; stresses that stakeholders should cooperate better to raise initial qualifications and renew a skilled workforce, as well as to improve the provision, accessibility and quality of guidance on careers and employment; considers, moreover, that work placements within study progr ...[+++]

39. verzoekt instellingen voor hoger onderwijs, overheidsinstanties, sociale partners en ondernemingen om de dialoog te blijven aangaan en daarmee de inzetbaarheid voor werk te vergemakkelijken en te verbeteren; benadrukt in dit verband dat de discussie moet worden toegespitst op het onbenutte potentieel van het hoger onderwijs om groei en werkgelegenheid te stimuleren; verzoekt de EHOR-landen en instellingen voor hoger onderwijs nauwer samen te werken om kwalitatief hoogwaardige stages en leerlingplaatsen te garanderen en de mobiliteit in deze context te vergroten; benadrukt dat belanghebbenden beter moeten samenwerken om het niveau van kwalificaties op te krikken en te zorgen voor een nieuwe lichting ...[+++]


The theme of the Job day event is linked to the Europe 2020 smart and inclusive growth priorities, in particular the "Youth on the Move" flagship initiative, focusing on youth employment and skills and on the added value of labour mobility and life-long learning for all ages (job–to-job and geographic mobility).

Het thema van de banendag hangt samen met de Europa 2020-prioriteiten van slimme en inclusieve groei, met name het vlaggenschip-initiatief "Jeugd in beweging" ("Youth on the Move"), specifiek gericht op werkgelegenheid en vaardigheden van jongeren en op de toegevoegde waarde van arbeidsmobiliteit en levenslang leren voor alle leeftijden (mobiliteit van de ene baan naar de andere en geografische mobiliteit).


A recent Eurobarometer survey (Autumn 2006) showed that European citizens understand and accept the need for adaptation and change that characterises flexicurity: 72% feel that employment contracts should be more flexible so as to create more jobs; 76% believe a job for life is a thing of the past; and 88% share the view that lifelong learning improves chances of finding a job quickly.

Uit een recente Eurobarometerenquête (najaar 2006) is gebleken dat de Europese burgers de noodzaak van aanpassing en verandering, waarop de flexizekerheidsbenadering gebaseerd is, begrijpen en aanvaarden: 72% vindt dat arbeidsovereenkomsten flexibeler dienen te zijn, om ruimte voor nieuwe banen te creëren; 76% meent dat het idee van "een baan voor het leven" niet meer van deze tijd is; and 88% stemt in met de stelling dat een leven lang leren de kansen op het snel vinden van een baan verhoogt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Designed to help Europeans learn more about working abroad and changing careers, the fair's activities will include large scale job fairs in cities such as in Leipzig, Helsinki, Stockholm, Copenhagen, Brussels, Poznan, Marseille, major 'Job Tours' in the UK and a series of 'Job Days' in the Czech Republic, Italy and the Netherlands.

Zij is bedoeld om de Europeanen vertrouwder te maken met werken in het buitenland en veranderen van loopbaan, en omvat grootschalige banenbeurzen in steden zoals Leipzig, Helsinki, Stockholm, Kopenhagen, Brussel, Poznan en Marseille. Daarnaast worden grote "Job Tours" georganiseerd in het VK en een reeks "Job Days" in Tsjechië, Italië en Nederland.


European citizens consider that their learning experiences are most profitable in non-formal contexts, for example doing activities at home, during leisure time, learning informally on the job or in local learning centres/libraries.

De Europese burgers menen dat zij vooral nuttige leerervaringen opdoen in een informele context, bijvoorbeeld bij activiteiten thuis, gedurende de vrije tijd, bij informeel leren op het werk of in plaatselijke leercentra/bibliotheken.


As the draftsperson of the opinion of the Committee on Women's Rights and Equal Opportunities, I should like to point out that the only way of achieving a European policy on lifelong learning is to take serious account of the new order created by the mass, dynamic entry of women on to the job market.

Als rapporteur voor advies van de Commissie rechten van de vrouw moet ik duidelijk maken dat van een echt beleid voor levenslang leren pas sprake kan zijn als daarin rekening wordt gehouden met de nieuwe realiteit, met de situatie die is ontstaan door de massale intrede van vrouwen op de arbeidsmarkt. De vrouwen zijn de meest dynamische ontwikkelingsfactor.


Since we know that it will be difficult to get funding for in-school training, it is extremely important that we try to create the kinds of organisations and jobs that provide scope for continuous training, education and learning as part of the labour process.

Omdat wij weten dat het voor een heleboel opleidingen moeilijk zal zijn om financiële middelen te krijgen, is het van groot belang om organisatie- en arbeidsvormen te creëren die ruimte bieden aan continue training, scholing en onderwijs als onderdeel van het arbeidsproces.


The draftswoman judges positively the communication, but expresses concerns about the situation in the field of education and training in the EU. As a matter of fact, education and training that define lifelong learning, should be linked, but school and job market do not refer to the same principles.

De rapporteur beoordeelt de mededeling positief, maar uit haar bezorgdheid over de situatie op het gebied van onderwijs en opleiding in de EU. Het is inderdaad zo dat onderwijs en opleiding, die vorm geven aan levenslang leren, met elkaar verbonden moeten worden, maar onderwijs en arbeidsmarkt richten zich niet naar dezelfde beginselen.


Access to life-long learning and training and to training in new technologies should be generalised Increase of the employment intensity of growth, in particular by arrangements providing more flexible patterns of work organisation and working time suitable to employees' preferences and compatible with competitiveness requirements, by wage developments enabling greater job creating investment, and by facilitating the development of regional or local initiatives maximising the job creation potential of particular areas and activities With due recognition of the differing starting position in Member States and within the objective of reduc ...[+++]

Iedereen moet toegang hebben tot permanente educatie en opleiding en tot opleiding in nieuwe technologieën Vergroting van de werkgelegenheidsintensiteit van de groei, in het bijzonder door middel van afspraken over flexibelere patronen van arbeidsorganisatie en arbeidstijd die aansluiten op de wensen van de werknemers en in overeenstemming zijn met de eisen van het concurrentievermogen, loonontwikkelingen die meer werkgelegenheid verschaffende investeringen mogelijk maken en bevordering van de ontwikkeling van regionale of plaatselijke initiatieven die de mogelijkheid van bepaalde gebieden en activiteiten om werkgelegenheid te scheppen, ...[+++]


w