Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air pollution vehicle regulations
Cap-and-trade system
Carbon market
Check compliance with noise standards
ETS
Emission regulations
Emission standards
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emissions trading
Ensure compliance with noise standards
Ensuring compliance with noise standards
Fight against noise
Industrial noise protective equipment wearing
International emissions trading
Legal requirements for emissions
Maintain compliance with noise standards
Noise
Noise abatement
Noise emission
Noise emission levy
Noise nound
Noise nuisance
Noise protection
Noise protection embankment
Personal protective equipment wearing
Sound emission
Wear protective equipment against industrial noise
Wearing protective equipment against industrial noise

Vertaling van "noise emission " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
noise emission | sound emission

geluidsemissie | geluidsproductie


noise emission levy

geluidsemissiebelasting | heffing op geluidsemissie


Committee for the Adaptation to Technical Progress of the Directives on Noise Emission of Construction Plant and Equipment

Comité voor de aanpassing aan de vooruitgang van de techniek - geluidsemissies van bouwterreinmachines en bouwterreinmaterieel


noise [ noise nuisance | sound emission ]

lawaai [ geluid | geluidsoverlast ]


noise protection [ fight against noise | noise abatement | noise abatement(GEMET) ]

bescherming tegen geluidshinder [ bestrijding van geluidshinder ]


emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

emissiehandel [ handel in emissierechten | koolstofmarkt ]


ensuring compliance with noise standards | maintain compliance with noise standards | check compliance with noise standards | ensure compliance with noise standards

ervoor zorgen dat de geluidsnormen worden nageleefd | naleving van de geluidsnormen garanderen | naleving van de geluidsnormen waarborgen


industrial noise protective equipment wearing | wearing protective equipment against industrial noise | personal protective equipment wearing | wear protective equipment against industrial noise

beschermende uitrusting tegen industrielawaai dragen | veiligheidsuitrusting tegen industrieel lawaai dragen | beschermende uitrusting tegen industrieel lawaai dragen | veiligheidsuitrusting tegen industrielawaai dragen


air pollution vehicle regulations | emission regulations | emission standards | legal requirements for emissions

emissienormen | uitstootnormen


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Article 31(5) of Directive 2012/34/EU empowered the Commission to adopt implementing measures setting out the modalities to be followed for the application of the charging for the cost of noise effects including its duration of application and enabling the differentiation of infrastructure charges to take into account, where appropriate, the sensitivity of the area affected, in particular in terms of the size of population affected and the train composition with an impact on the level of noise emissions (‘noise-differentiated track access charges’ or ‘NDTAC’).

Bij artikel 31, lid 5, van Richtlijn 2012/34/EU is aan de Commissie de bevoegdheid verleend om uitvoeringsmaatregelen vast te stellen die de modaliteiten bevatten voor het opleggen van heffingen voor kosten van geluidshinder, waaronder de looptijd van de heffingen, en die differentiatie van infrastructuurheffingen mogelijk maken om, waar passend, rekening te houden met de gevoeligheid van het betrokken gebied, met name wat betreft de omvang van de getroffen bevolking en treinsamenstellingen die gevolgen hebben voor het niveau van de geluidsemissies („op basis van geluidshinder gedifferentieerde infrastructuurheffingen” of „NDTAC”).


The Rapporteur strongly supports the aim of the proposed Regulation of reducing environmental noise by lowering the noise limit values and by introducing a new and refined test method for measuring noise emissions. However, the noise limit values have to be both ambitious and technically feasible.

De rapporteur staat pal achter de doelstelling van de voorgestelde verordening, nl. het verminderen van omgevingsgeluid door middel van verlaging van de geluidsgrenswaarden en de invoering van een nieuwe, verfijnde testmethode voor het meten van geluidsemissies.


(7) The representativeness of the new test method for the noise emission during normal traffic conditions is considered good, but it is less representative for noise emissions under worst case conditions.

(7) Voor geluidsemissie onder normale verkeersomstandigheden wordt de nieuwe testmethode representatief geacht, maar onder de slechtst denkbare omstandigheden is zij minder representatief.


(4) Directive 70/157/EEC refers to Regulation No 51 of the United Nations Economic Commission for Europe (UNECE) on noise emissions, to which the Union is a Contracting Party, which specifies the test method for noise emissions.

(4) In Richtlijn 70/157/EEG wordt verwezen naar Reglement nr. 51 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE), waartoe de Unie is toegetreden en waarin de testmethode voor geluidsemissies is vastgesteld.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(6a) In its latest implementation report on Directive 2002/49/EC, the Commission recognised that the Member States have shown very different approaches and levels of ambition with regard to threshold values and goals for noise emission; the Union must, in addition to harmonising rules on operating restrictions proposed by the present Regulation, consider the need to adopt Union-wide standards for the harmonisation of airport noise emission and interference limit values.

(6 bis) In het laatste voortgangsverslag over Richtlijn 2002/49/EG erkent de Commissie dat de lidstaten zeer verschillende benaderingen en ambitieniveaus hebben met betrekking tot drempelwaarden en doelstellingen inzake geluidsemissie, en dat de Unie, naast harmonisering van de regels inzake exploitatiebeperkingen die in deze verordening worden voorgesteld, regels op het niveau van de Unie dient vast te stellen met betrekking tot grenswaarden voor geluidsimmissie en -emissie voor luchthavens.


It sets out four types of action to achieve this: harmonisation of noise emission limits and standards, harmonisation of conformity assessment procedures, harmonisation of noise level marking, and compilation of data on noise emissions.

De richtlijn bevat vier soorten maatregelen om een en ander te bewerkstelligen: harmonisatie van de grens waarden en normen voor geluidsemissie, harmonisatie van de overeenstemmings beoordelingsprocedures, harmonisatie van de vermelding van het geluidsniveau en bundeling van gegevens inzake geluidsemissies.


The most important railway noise source identified in the document is rail freight, and it proposes two key measures: noise emission limits for interoperable vehicles, and retrofitting of existing cast-iron block braked freight wagons with composite brake blocks - which can reduce noise emissions by 8 dB(A) to 10 dB(A) (in October 2003, the UIC (International Union of Railways) gave approval to the use in international traffic of wagons equipped with 'K' type composite brake blocks).

Volgens dit document is de belangrijkste bron van spoorweggeluid het goederen ver voer per spoor. Er worden twee essentiële maatregelen voorgesteld: geluidsemissiegrens waarden voor interoperabele voertuigen en vervanging van de gietijzeren rem blokken bij bestaande goederenwagons door composietremblokken (retrofit) - waardoor de geluids emissies met 8 dB(A) tot 10 dB(A) kunnen worden verminderd (in oktober 2003 heeft de UIC (Internationale Spoorwegunie) ermee ingestemd dat in het internationale verkeer wagons met composiet remblokken van het 'K'-type worden gebruikt).


The environmental impact assessment study to be carried out under Directive 85/337/EEC (see 3.1.1) must show that the noise levels perceived by neighbours along new or upgraded infrastructures (either noise levels generated by interoperable trains or global equivalent noise levels of the whole traffic, depending on the applicable criteria) do not exceed the noise levels defined by national rules in application, taking into account the noise emission characteristics of the interoperable trains as defined in the high-speed rolling stock TSI.

Het milieueffect beoordelingsonderzoek dat krachtens Richtlijn 85/337/EEG (zie punt 3.1.1) moet worden uitgevoerd, moet aantonen dat de geluidsniveaus die door de omwonenden langs nieuwe of aangepaste infrastructuur worden waargenomen (door interoperabele treinen geproduceerde geluidsniveaus of globale equivalente geluidsniveaus van het gehele verkeer, naar gelang van de geldende criteria), de door de geldende nationale voorschriften vast gestelde geluidsniveaus niet overschrijden, rekening houdend met de geluidsemissiekarakteristieken van de inter operabele treinen als omschreven in de TSI voor rollend materieel op hogesnelheids lijnen.


Your rapporteur therefore retables the amendments adopted by Parliament in first reading, aiming at transforming the present proposal into a proposal for a Noise Framework Directive, which shall be followed by proposals for daughter directives setting EU noise standards for noise emissions from commercial vehicles, motorcycles, rail vehicles and tracks, and aircrafts.

Daarom neemt uw rapporteur de amendementen weer op die in eerste lezing door het Parlement zijn goedgekeurd, en die gericht zijn op de omwerking van het bestaande voorstel tot een voorstel voor een geluidskaderrichtlijn, die wordt gevolgd door dochterrichtlijnen waarin EU-geluidsnormen voor geluidsemissies van vrachtwagens en bussen, motorfietsen, voertuigen voor vervoer per spoor en spoorlijnen, alsmede vliegtuigen, worden vastgesteld.


5. In relation to noise, particular consideration will be given to the development of a noise abatement programme which could address comprehensively the provision of information to the public, common noise exposure indices, and targets for noise quality and noise emissions from products.

5. Wat de geluidshinder betreft, zal in het bijzonder de ontwikkeling van een programma voor geluidshinderbestrijding worden overwogen dat binnen één brede opzet zou kunnen voorzien in publieksvoorlichting, gemeenschappelijke indexen voor geluidsbelasting alsmede doelstellingen voor de bestrijding van geluidsoverlast en van geluidsuitstoot door producten.


w