Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audit elections
Balloting laws
Direct election
EP elections
Election
Election by direct suffrage
Election by direct vote
Election campaign
Election law
Election legislation
Election monitoring
Election observation
Election observer
Election scrutineer
Election statutes
Elections to the European Parliament
Elective open repair of aneurysm of descending aorta
European Parliamentary elections
European elections
General election
International election observer
International observer
Monitor elections
Oversee elections
Parliamentary elections
Parliamentary general election
Supervise elections
Verification of the regularity of an election

Vertaling van "monitor elections " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
election monitoring [ election observation | verification of the regularity of an election ]

toezicht op de verkiezingen [ verkiezingswaarneming ]


audit elections | supervise elections | monitor elections | oversee elections

toezicht houden op verkiezingen






elections to the European Parliament | EP elections | European elections | European Parliamentary elections

Europese verkiezingen


general election | parliamentary elections | parliamentary general election

parlementsverkiezingen


international election observer | international observer | election observer | election scrutineer

verkiezingswaarneemster | verkiezingswaarnemer


direct election | election by direct suffrage | election by direct vote

directe stemming


balloting laws | election statutes | election law | election legislation

kieswet | kieswetgeving


Elective open repair of aneurysm of descending aorta

electief open operatief herstel van aneurysma van aorta descendens
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
134. Welcomes the commitment made by the Commission, the EEAS and the Member States in the new Action Plan on Human Rights and Democracy to engage more firmly and consistently with election management bodies, parliamentary institutions, local NGOs, human rights defenders and civil society organisations in third countries, in order to involve them more intensively in monitoring elections and contribute to their empowerment and, therefore, to the strengthening of democratic processes;

134. is ingenomen met de toezegging van de Commissie, de EDEO en de lidstaten in het nieuwe actieplan inzake mensenrechten en democratie om in derde landen op een meer vastberaden en consequente manier overleg te plegen met instanties die verkiezingen beheren, parlementaire instellingen, lokale ngo's, mensenrechtenverdedigers en organisaties uit het maatschappelijk middenveld, om er mee voor te zorgen dat deze intenser betrokken worden bij het toezicht op en het verloop van verkiezingen en dat ze sterker staan, en zodoende de democratische processen te versterken;


134. Welcomes the commitment made by the Commission, the EEAS and the Member States in the new Action Plan on Human Rights and Democracy to engage more firmly and consistently with election management bodies, parliamentary institutions, local NGOs, human rights defenders and civil society organisations in third countries, in order to involve them more intensively in monitoring elections and contribute to their empowerment and, therefore, to the strengthening of democratic processes;

134. is ingenomen met de toezegging van de Commissie, de EDEO en de lidstaten in het nieuwe actieplan inzake mensenrechten en democratie om in derde landen op een meer vastberaden en consequente manier overleg te plegen met instanties die verkiezingen beheren, parlementaire instellingen, lokale ngo's, mensenrechtenverdedigers en organisaties uit het maatschappelijk middenveld, om er mee voor te zorgen dat deze intenser betrokken worden bij het toezicht op en het verloop van verkiezingen en dat ze sterker staan, en zodoende de democratische processen te versterken;


133. Welcomes the commitment made by the Commission, the EEAS and the Member States in the new Action Plan on Human Rights and Democracy to engage more firmly and consistently with election management bodies, parliamentary institutions, local NGOs, human rights defenders and civil society organisations in third countries, in order to involve them more intensively in monitoring elections and contribute to their empowerment and, therefore, to the strengthening of democratic processes;

133. is ingenomen met de toezegging van de Commissie, de EDEO en de lidstaten in het nieuwe actieplan inzake mensenrechten en democratie om in derde landen op een meer vastberaden en consequente manier overleg te plegen met instanties die verkiezingen beheren, parlementaire instellingen, lokale ngo's, mensenrechtenverdedigers en organisaties uit het maatschappelijk middenveld, om er mee voor te zorgen dat deze intenser betrokken worden bij het toezicht op en het verloop van verkiezingen en dat ze sterker staan, en zodoende de democratische processen te versterken;


In Nigeria (1999), EU support for elections was organised both under the first pillar (support to the National Election Commission; provision of an EU technical assistant and also assistance to local election monitoring through a Nigerian NGO) and second pillar (joint action to deploy an EU contingent of 100 election monitors).

Zo was de EU-steun voor de verkiezingen in Nigeria (1999) zowel opgezet uit hoofde van de eerste pijler (ondersteuning van de nationale verkiezingscommissie; verstrekken van een technisch medewerker uit de EU en ook bijstand voor het toezicht op plaatselijke verkiezingen door een Nigeriaanse NGO) als uit hoofde van de tweede pijler (gemeenschappelijk optreden met de inzet van een team van 100 personen voor toezicht op de verkiezingen).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EU support to the Nigerian elections consisted of the following elements: support for the Independent National Election Commission (900.000 Euros for civic education, computing and vehicles); support for the UN in its co-ordinating role (850.000 Euros); the provision of a technical assistant for UN and EU co-ordination (80.000 Euros [41]); assistance to local election monitoring through a Nigerian umbrella NGO (Transition Monitoring Group) (600.000 Euros [42]); and a CFSP Joint Action (810.000 Euros) to deploy an EU contingent of ...[+++]

De steun van de EU aan de Nigeriaanse verkiezingen bevatte de volgende elementen: steun voor de onafhankelijke nationale verkiezingscommissie (900.000 euro voor politieke vorming, computers en voertuigen); steun voor de VN in haar rol als coördinator (850.000 euro); een technisch medewerker voor de coördinatie tussen de VN en de EU (80.000 euro [41]); bijstand voor toezicht op plaatselijke verkiezingen door een Nigeriaanse overkoepelende NGO (groep voor toezicht op het overgangsproces) (600.000 euro [42]); en een gemeenschappelijk optreden in het kader van het GBVB (810.000 euro) met het inzetten van een groep van 100 EU-verkiezingsw ...[+++]


The response to a request from the Russian Central Electoral Commission for EU support in monitoring the elections was the creation of a European Union Election Unit (EUEU) to provide logistical support for the election observers sent from EU institutions and Member States.

Als reactie op het verzoek van de Russische centrale verkiezingscommissie om steun van de EU bij het toezicht op de verkiezingen werd een Europese verkiezingseenheid opgericht voor het verlenen van logistieke ondersteuning aan de verkiezingswaarnemers die door EU-instellingen en -lidstaten werden gestuurd.


10. Emphasises the crucial role of Congolese civil society in the electoral process in terms of promoting civic education and national observation; calls therefore on the European Union and the international community to support the DRC in its efforts to underpin democracy and peace, to assist Congolese NGOs in increasing voter awareness and monitoring elections at home and to support the Congolese people in its bid to achieve democracy and social justice;

10. wijst met klem op de sleutelrol die in het kader van de verkiezingen is weggelegd voor het Congolese maatschappelijke middenveld op het vlak van burgereducatie en nationale observatie; vraagt derhalve aan de Europese Unie en de internationale gemeenschap de DRC te begeleiden in haar inspanningen om de democratie en de vrede te consolideren, de Congolese ngo's te ondersteunen bij de bewustmaking van de kiezers en de interne verkiezingswaarneming en het Congolese volk te steunen in zijn streven naar democratie en sociale rechtvaardigheid;


Reaffirms the important role of ODIHR EOMs in the OSCE area, where the EU does not as a rule deploy election observation missions; commends the ODIHR for the quality of its work and its adherence to high standards of transparency and independence; expresses its concern about statements and actions of some OSCE participating States that call into question the ODIHR's mandate and undermine the effectiveness, funding and independence of its missions; calls on OSCE participating States and on the European Council to uphold the ODIHR's position as the principal el ...[+++]

bevestigt opnieuw dat de verkiezingswaarnemingsmissies van het ODIHR in OVSE-gebied belangrijk zijn omdat de EU daar gewoonlijk geen verkiezingswaarnemingsmissies organiseert; looft het ODIHR om de kwaliteit van zijn werk en omdat het hoge transparantie- en onafhankelijkheidsnormen hanteert; is bezorgd om de uitspraken en acties van enkele deelnemende OVSE-staten die het mandaat van het ODIHR in twijfel trekken en de efficiëntie, de financiering en de onafhankelijkheid van zijn missies ondermijnen; verzoekt de deelnemende OVSE-staten en de Europese Raad om de positie van het ODIHR te verdedigen als het belangrijkste orgaan in het OVSE ...[+++]


Welcomes the work done by the European Parliament Former Members Association in founding the International Election Monitors Institute (IEMI) in conjunction with the Former Members of the Canadian Parliament and the United States Association of Former Members of Congress; notes that IEMI members have observed a number of elections, and further points out that all present MEPs will one day be former MEPs and that their expertise will be invaluable for the further development of the democratic process.

juicht het werk toe van de Vereniging van de voormalige leden van het Europees Parlement die in samenwerking met de Voormalige leden van het Canadees Parlement en de Vereniging van de voormalige leden van het congres van de Verenigde Staten het Internationaal Instituut voor Verkiezingswaarnemers (IEMI) heeft opgericht; merkt op dat de leden van het Instituut meerdere verkiezingen hebben waargenomen en vestigt de aandacht op het feit dat alle huidige leden van het Europees Parlement ooit tot de groep van voormalige leden zullen behoren en dat hun deskundigheid van onschatbare waarde zal zijn voor de verdere ontwikkeling van het democrati ...[+++]


52. Stresses the importance of avoiding overlapping and duplication of effort between different organisations involved in monitoring elections in a country and observes that the EU's involvement should not be an end in itself where other election monitoring organisations are represented;

52. onderstreept dat overlappingen en dubbel werk tussen verschillende organisaties op het gebied van verkiezingswaarneming in een land moeten worden voorkomen en dat de deelname van de EU geen doel op zich mag zijn indien er andere organisaties voor verkiezingswaarneming aanwezig zijn;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'monitor elections' ->

Date index: 2021-10-24
w