Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Actions by modality
Administer multi-modal logistics
Administration of multi-modal logistics
Alcoholic hallucinosis
Cauterization by modality
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Modal share
Modal split
Mode split
Multi-modal logistics administering
Operate multi-modal logistics
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Somatic integrated modalities
Stone splitting machine operating
Tend stone splitting machine
Tending stone splitting machine

Traduction de «modal split » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous




modal share | modal split | mode split

verkeersstroomdeling


administration of multi-modal logistics | operate multi-modal logistics | administer multi-modal logistics | multi-modal logistics administering

multimodale logistiek toepassen


indications and contraindications of physiotherapeutic and other modalities | physiotherapeutic and other manual and therapeutic modalities | somatic integrated modalities

somatisch gntegreerde modaliteiten


operate stone splitting machine operating stone splitting machine | tending stone splitting machine | stone splitting machine operating | tend stone splitting machine

machines om steen te kloven bedienen | machines om steen te splijten bedienen


A rare syndrome with characteristics of split-hand and split-foot deformity and ocular abnormalities mainly a congenital nystagmus. Ten cases from four families have been reported in the literature. In some cases the hands are monodactylous. The affe

Karsch-Neugebauer-syndroom






Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(16a) The Commission should review Annex I to Directive 96/53/EC and report on its implementation, taking into account, inter alia, impacts on international competition, modal split, costs of infrastructure adaption and the environmental and safety objectives of the European Union as set in the 2011 White Paper on Transport.

(16 bis) De Commissie moet bijlage I bij Richtlijn 96/53/EG herzien en een verslag uitbrengen over de uitvoering daarvan, waarbij rekening gehouden wordt met, onder meer, de gevolgen voor de internationale concurrentie, de opsplitsing van vervoerswijzen, de kosten van de aanpassing van de infrastructuur, en de milieu- en veiligheidsdoelstellingen zoals opgenomen in het Witboek vervoer van 2011.


(16a) The Commission should review Annex I to Directive 96/53/EC and report on its implementation, taking into account, inter alia, impacts on international competition, modal split, costs of infrastructure adaption and the environmental and safety objectives of the European Union as set in the 2011 White Paper on Transport.

(16 bis) De Commissie moet bijlage I bij Richtlijn 96/53/EG herzien en een verslag uitbrengen over de uitvoering daarvan, waarbij rekening gehouden wordt met, onder meer, de gevolgen voor de internationale concurrentie, de opsplitsing van vervoerswijzen, de kosten van de aanpassing van de infrastructuur, en de milieu- en veiligheidsdoelstellingen zoals opgenomen in het Witboek vervoer van 2011.


204. Considers, however, that the absence of market demand cannot be seen as an impediment for political action, as one of the objectives of Union transport policy is to try to address unbalanced modal split and create incentives for market takeoff; calls on the Commission to take into consideration the higher risks involved and to learn from the unsuccessful experiences and combine financial incentives, possibly also with financial aid for infrastructure as pointed by the Court of Auditors, as well as with other regulatory measures;

204. meent echter dat het gebrek aan vraag op de markt niet mag worden gezien als een beletsel voor politieke actie, aangezien het een van de doelstellingen van het vervoersbeleid van de Unie is om de onevenwichtige vervoerswijzeverdeling aan te pakken en stimulansen in het leven te roepen voor lancering op de markt; verzoekt de Commissie om rekening te houden met de hogere risico’s, lering te trekken uit mislukkingen en financiële stimulansen te combineren, eventueel ook met financiële steun voor infrastructuur zoals door de Rekenkamer wordt opgemerkt, en met andere regelgevende maatregelen;


191. Considers that changes in the modal split need to be explained not only as a result of Marco Polo programmes but also by taking other measures into consideration ; considers that the expected results of future programmes should be weighted with the financial amounts allocated and the volume of the sector addressed;

191. meent dat wijzigingen in de vervoerswijzeverdeling niet alleen moeten worden verklaard als een resultaat van de Marco Polo-programma’s maar dat ook rekening moet worden gehouden met andere maatregelen; vindt dat de verwachte resultaten van toekomstige programma’s moeten worden afgewogen tegen de toegewezen financiële bedragen en het volume van de sector waarvoor ze bedoeld zijn;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
191. Considers that changes in the modal split need to be explained not only as a result of Marco Polo programmes but also by taking other measures into consideration ; considers that the expected results of future programmes should be weighted with the financial amounts allocated and the volume of the sector addressed;

191. meent dat wijzigingen in de vervoerswijzeverdeling niet alleen moeten worden verklaard als een resultaat van de Marco Polo-programma’s maar dat ook rekening moet worden gehouden met andere maatregelen; vindt dat de verwachte resultaten van toekomstige programma’s moeten worden afgewogen tegen de toegewezen financiële bedragen en het volume van de sector waarvoor ze bedoeld zijn;


35. There is a need for efficient co-modal infrastructures and the improvement of the modal split for airport access.

35. Er is behoefte aan efficiënte comodale infrastructuur en een verbetering van de modal split van en naar luchthavens.


National or regional strategies should take into account the need to achieve a balanced (and clean) modal split that serves both economic and environmental needs.

In nationale of regionale strategieën zou rekening moeten worden gehouden met de noodzaak om tot een evenwichtige vervoersverdeling te komen, waarmee aan zowel economische als ecologische behoeften wordt tegemoetgekomen.


For example, in the transport field the White Paper on the European Transport Policy[11] fixed as objective the promotion of modal split to environmental friendly modes of transport.

Op transportgebied bijvoorbeeld noemt het Witboek over het Europese vervoersbeleid[11] als doelstelling de bevordering van een groter marktaandeel van milieuvriendelijke vervoersmodaliteiten.


The objective is consequently both to fight against congestion and to decelerate or even reverse these trends regarding the modal split by better integrating and rebalancing the different transport modes, improving their safety, performance and efficiency, minimising their impact on the environment and ensuring the development of a genuinely sustainable European transport system, while supporting European industry's competitiveness in the production and operation of transport means and systems.

Het doel is dan ook tweeërlei: enerzijds de verkeerscongestie bestrijden, en anderzijds de voortzetting van deze trends met betrekking tot de modal split vertragen of zelfs ombuigen door middel van een betere integratie en een bijstelling van het evenwicht tussen de verschillende vervoersvormen, het verbeteren van de veiligheid, prestaties en doelmatigheid daarvan, het minimaliseren van hun effecten op het milieu en de zorg voor de ontwikkeling van een werkelijk duurzaam Europees vervoersysteem, waarbij het concurrentievermogen van de Europese industrie in de productie en exploitatie van vervoermiddelen en -systemen moet worden ondersteu ...[+++]


The White Paper on European transport policy for 2010 highlights the role that short sea shipping can play in curbing the growth of heavy goods vehicle traffic, rebalancing the modal split and bypassing land bottlenecks.

In haar witboek over het Europese vervoersbeleid tot het jaar 2010 heeft de Commissie het belang onderstreept van de korte vaart om de toename van het vrachtvervoer over de weg tegen te gaan, de verdeling tussen de verschillende takken van het vervoer ('modal split') meer in evenwicht te brengen en de knelpunten op het land te omzeilen.


w