Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer knowledge of human behaviour
Alternative economy
Apply knowledge of human behaviour
Apply the knowledge of human behaviour
Assesses knowledge regarding wound care
Assessment of knowledge of phases of wound healing
Digital knowledge-based economy
Ecological economy
Ecologically sustainable growth
Economy
Environmentally sustainable growth
Green economy
Green economy strategy
Green economy transition
Green growth
Implement knowledge of human behaviour
Intangible economy
KBBE
KBE
Knowledge economy
Knowledge society
Knowledge-based bio-economy
Knowledge-based economy
Knowledge-driven economy
Token economy technique

Vertaling van "knowledge economy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
knowledge economy [ knowledge-based economy | knowledge-driven economy | Intangible economy(ECLAS) | Knowledge society(STW) ]

kenniseconomie [ digitale economie | e-economie | nieuwe economie ]


knowledge economy | knowledge-based economy | knowledge-driven economy | KBE [Abbr.]

kenniseconomie | kennisgedreven economie | op kennis gebaseerde economie


knowledge-based bio-economy | KBBE [Abbr.]

kennisgebaseerde bio-economie


digital knowledge-based economy

digitale kenniseconomie




green economy [ ecological economy | ecologically sustainable growth | environmentally sustainable growth | green economy strategy | green economy transition | green growth | Alternative economy(STW) ]

groene economie [ ecologisch duurzame groei | ecologische economie | groene groei | milieuvriendelijke groei | strategie voor groene economie | transitie naar groene economie ]




administer knowledge of human behaviour | implement knowledge of human behaviour | apply knowledge of human behaviour | apply the knowledge of human behaviour

kennis van menselijk gedrag gebruiken | kennis van menselijk gedrag toepassen


Assesses knowledge regarding wound care

evalueren van kennis over wondzorg


Assessment of knowledge of phases of wound healing

evalueren van kennis over fasen van wondgenezing
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
– having regard to the Commission Green Paper entitled ‘Copyright in the Knowledge Economy’ (COM(2008)0466 ),

– gezien het Groenboek van de Commissie getiteld "Auteursrecht in de kenniseconomie" (COM(2008)0466 ),


To achieve this goal and to remain competitive in the global knowledge economy and society, the 'knowledge triangle' of higher education, research and innovation and the interaction between these three sides have been recognised as key driving forces.

De "kennisdriehoek" van hoger onderwijs, onderzoek en innovatie en de onderlinge wisselwerking tussen deze drie worden beschouwd als belangrijkste factoren om die doelstelling te verwezenlijken en concurrerend te blijven in de mondiale kenniseconomie en -maatschappij.


The objective is to educate and train talented people with the skills, knowledge and mindset, including entrepreneurship, needed in a global knowledge economy and society.

Doel is om getalenteerde mensen te onderrichten en op te leiden in de vaardigheden, kennis en mentaliteit, inclusief ondernemingzin, die nodig zijn in een mondiale kenniseconomie en -maatschappij.


It is a paradox that the more our societies and economies are turning into knowledge economies, the less of an internal market we have because the internal market was legislated for industry and the old-time economy, and less for the service sector, where we need to go further regarding the service directive.

Het is een paradox dat hoe meer onze maatschappijen en economieën kenniseconomieën worden, des te minder er sprake zal zijn van een interne markt, omdat de wetgeving inzake de interne markt gericht was op de industrie en de oude economie en in mindere mate op de dienstensector.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The main conclusion from the above debate is that copyright policy must be geared toward meeting the challenges of the internet-based knowledge economy.[16] At the same time a proper protection of Intellectual Property Rights is decisive to stimulate innovation in the knowledge-based economy.

De belangrijkste conclusie van deze discussie is dat het beleid inzake auteursrecht moet worden toegesneden op het aangaan van de uitdagingen die de op internet gebaseerde kenniseconomie aan de orde stelt[16]. Daarnaast is een correcte bescherming van intellectuele eigendomsrechten van doorslaggevend belang om innovatie in de kenniseconomie te stimuleren.


That is why close examination of the Lisbon strategy and also of its link with the reform of the Stability and the Growth Pact is necessary; that is also why my group is still keen to underline in that discussion that we should focus on investments and also on how we, within the parameters prescribed in that Stability and Growth Pact, should draw a distinction between current expenses and expenses that are really intended for investment in that knowledge economy that we seek as part of that Lisbon strategy. We do not want to do this in a way that Member States can decide how to do their accounts creatively, but by making choices that ar ...[+++]

Daarvoor is het nodig om ook die Lissabonstrategie serieus te bekijken en ook de link die dat heeft met de hervorming van het stabiliteits- en groeipact en daarom wil mijn fractie nog steeds in die discussie ook benadrukken dat we de nadruk gaan leggen op investeren en ook gaan kijken hoe we binnen de normen die aangelegd worden in dat stabiliteits- en groeipact een onderscheid gaan maken tussen lopende uitgaven en uitgaven die echt bedoeld zijn om te investeren in die kenniseconomie die we in die Lissabonstrategie willen hebben en dan willen we dat niet op een manier dat lidstaten zelf uit kunnen maken hoe ze creatief gaan boekhouden, m ...[+++]


The knowledge economy and society stem from the combination of four interdependent elements: the production of knowledge, mainly through scientific research; its transmission through education and training; its dissemination through the information and communication technologies; its use in technological innovation.

De kenniseconomie en -maatschappij ontstaan uit de combinatie van 4 elementen die van elkaar afhangen: de productie van kennis, voornamelijk door wetenschappelijk onderzoek; de overdracht ervan via onderwijs en opleiding; de verspreiding van kennis met behulp van de informatie- en communicatietechnologieën; toepassing van kennis d.m.v. technologische innovatie.


12. Calls on the Member States to ensure that education and training are adequately tailored to the demands of the international knowledge economy;

12. dringt er bij de lidstaten op aan om onderwijs en scholing in voldoende mate te laten aansluiten op de eisen van de internationale kenniseconomie;


This would all be fine if the Lisbon Summit had been held specifically to discuss this kind of issue, which would mean that it should have been called the Information Society Summit, or the Knowledge Economy Summit or the New Economy Summit, according to people’s whims, taste or pretensions. To call it the Employment Summit, however, would be to depart from its real purpose.

Dat zou allemaal volledig in orde zijn, indien de Top van Lissabon speciaal bijeengeroepen was om dit soort problemen te bespreken. Dan had, al naar gelang smaak, gevoeligheid of ambitie, die Top echter de top over de informatiemaatschappij, de top over de economie en de kennismaatschappij of de top over de nieuwe economie moeten heten.


While the birth and growth of the knowledge economy and society rely on the combination of four interdependent elements, i.e. the production of new knowledge, its transmission through education and training, its dissemination through the information and communication technologies and its use through new services or industrial processes, it is Europe's universities which are the key players in this new process.

De kennismaatschappij en -economie ontstaat en groeit door de combinatie van vier van elkaar afhangende elementen: de productie van nieuwe kennis, de overdracht van kennis via onderwijs en opleiding, de verspreiding van kennis met behulp van informatie- en communicatietechnologieën en de toepassing van kennis door middel van technologische procédés en nieuwe diensten. De universiteiten in Europa bekleden een sleutelpositie in dit nieuwe proces.


w