Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advertise a clean and healthy fitness environment
Advertise fitness customer referrals
Better law-making
Better lawmaking
Better regulation
Clearance fit
Easy fit
Factories
Factory
Fitting
Fitting obturator of nasal septum
Free fit
Good regulatory practice
Industrial building
Industrial fittings
Manage communication of fitness
Manage communication with fitness professionals
Manage fitness communication
Outcome-based regulation
Performance-based regulation
Pipe
Pipe connector
Piping
Promote a healthy environment for fitness
Promote customer referral for fitness
Promote fitness customer referral
Promote fitness referral for customers
Promote healthy fitness environment
Promoting healthy fitness environment
Push fit
REFIT
Regulatory Fitness and Performance Programme
Regulatory fitness
Regulatory governance
Regulatory improvement
Regulatory policy
Regulatory quality
Regulatory reform
Running fit
Shrink fit
Shrinkage fit
Shrunk fit
Shrunk-on fit
Sliding fit
Slip fit
Smart regulation
Taps
Update records of fitness communication
Valve

Traduction de «fitting » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Fitting obturator of nasal septum

aanbrengen van obturator van neusseptum


manage communication with fitness professionals | update records of fitness communication | manage communication of fitness | manage fitness communication

fitnesscommunicatie beheren | fitnesscommunicatie managen


advertise fitness customer referrals | promote fitness referral for customers | promote customer referral for fitness | promote fitness customer referral

aanbrengen van klanten voor fitness promoten


advertise a clean and healthy fitness environment | promote a healthy environment for fitness | promote healthy fitness environment | promoting healthy fitness environment

gezonde fitnessomgeving promoten


free fit | push fit | sliding fit | slip fit

schuifpassing | schuivende passing


shrink fit | shrinkage fit | shrunk fit | shrunk-on fit

krimppassing | opgekrompen passing




regulatory policy [ better lawmaking | better law-making | better regulation | good regulatory practice | outcome-based regulation | performance-based regulation | REFIT | regulatory fitness | Regulatory Fitness and Performance Programme | regulatory governance | regulatory improvement | regulatory quality | regulatory reform | smart regulation ]

regelgevingsbeleid [ beleidshervorming | beleidskwaliteit | betere regelgeving | betere wetgeving | gezonde regelgeving | goede regelgevende praktijken | prestatiegebaseerde regelgeving | Programma voor gezonde en resultaatgerichte regelgeving | Refit | regelgevende governance | resultaatgericht beleid | slimme regelgeving | verbetering van de regelgeving ]


piping [ pipe | pipe connector | taps | valve | fitting (plumbing)(GEMET) ]

leidingen [ kranen | leiding | verbindingsstuk | verlaat ]


industrial building [ factory | industrial fittings | factories(UNBIS) ]

industrieel gebouw [ fabriek | industriële installatie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
‘The product subject to this review is tube or pipe fittings (other than cast fittings, flanges and threaded fittings), of iron or steel (not including stainless steel), with a greatest external diameter not exceeding 609,6 mm, of a kind used for butt-welding or other purposes, currently falling within CN codes ex 7307 93 11, ex 7307 93 19 and ex 7307 99 80 (TARIC codes 7307931191, 7307931193, 7307931194, 7307931195, 7307931199, 7307931991, 7307931993, 7307931994, 7307931995, 7307931999, 7307998092, 7307998093, 7307998094, 7307998095 and 7307998098) (“the product under review”), and originating in Turkey, Russia, Korea and Malaysia’.

„Het nieuwe onderzoek heeft betrekking op hulpstukken voor buisleidingen (andere dan gegoten hulpstukken, flenzen en hulpstukken met schroefdraad), van ijzer of van staal (met uitzondering van roestvrij staal), met een grootste uitwendige diameter van 609,6 mm, geschikt voor stomplassen of voor andere doeleinden, momenteel ingedeeld onder de GN-codes ex 7307 93 11, ex 7307 93 19 en ex 7307 99 80 (Taric-codes 7307931191, 7307931193, 7307931194, 7307931195, 7307931199, 7307931991, 7307931993, 7307931994, 7307931995, 7307931999, 7307998092, 7307998093, 7307998094, 7307998095 en 7307998098) („het onderzochte product”), van oorsprong uit Turk ...[+++]


‘The product subject to this review is tube or pipe fittings (other than cast fittings, flanges and threaded fittings), of iron or steel (not including stainless steel), with a greatest external diameter not exceeding 609,6 mm, of a kind used for butt-welding or other purposes, currently falling within CN codes ex 7307 93 11, ex 7307 93 19 and ex 7307 99 80 (TARIC codes 7307931191, 7307931193, 7307931194, 7307931195, 7307931199, 7307931991, 7307931993, 7307931994, 7307931995, 7307931999, 7307998092, 7307998093, 7307998094, 7307998095 and 7307998098) (“the product under review”), and originating in the Republic of Turkey, the Russian Fede ...[+++]

„Het nieuwe onderzoek heeft betrekking op hulpstukken voor buisleidingen (andere dan gegoten hulpstukken, flenzen en hulpstukken met schroefdraad), van ijzer of van staal (met uitzondering van roestvrij staal), met een grootste uitwendige diameter van 609,6 mm, geschikt voor stomplassen of voor andere doeleinden, momenteel ingedeeld onder de GN-codes ex 7307 93 11, ex 7307 93 19 en ex 7307 99 80 (Taric-codes 7307931191, 7307931193, 7307931194, 7307931195, 7307931199, 7307931991, 7307931993, 7307931994, 7307931995, 7307931999, 7307998092, 7307998093, 7307998094, 7307998095 en 7307998098) („het onderzochte product”), van oorsprong uit de R ...[+++]


It will combine various initiatives now underway into a Regulatory Fitness and Performance Programme (REFIT) aimed at eliminating unnecessary regulatory costs (i.e. burden) and ensuring that the body of EU legislation remains fit for purpose.

Zij zal meerdere lopende initiatieven samenvoegen in een programma voor gezonde en resultaatgerichte regelgeving (Regulatory Fitness and Performance Programme - REFIT), dat overbodige kosten in verband met regelgeving moet uitbannen en ervoor moet zorgen dat het geheel van de EU-wetgeving beantwoordt aan het beoogde doel.


(2) The Fitting conformity certificate shall have the model structure set out in Annex VI. In order to assist compliance with the essential requirements applicable to finished appliances set out in Annex I, the Fitting conformity certificate shall state the characteristics of the fitting and it shall contain instructions on how it should be incorporated into an appliance or assembled to constitute such an appliance. It shall contain also the elements specified in the relevant conformity assessment procedures set out in Annex III and shall be continuously updated.

(2) De structuur van de conformiteitsverklaring voor toebehoren komt overeen met het model in bijlage VI. De conformiteitsverklaring voor toebehoren bevat de kenmerken van het toebehoren met aanwijzingen over hoe het in een toestel wordt ingebouwd of tot een dergelijk toestel moet worden geassembleerd, ter ondersteuning van de naleving van de essentiële eisen voor bedrijfsklare toestellen in bijlage I. Daarnaast bevat deze verklaring de in de relevante conformiteitsbeoordelingsprocedures van bijlage III aangegeven elementen, en wordt deze voortdurend bijgewerkt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In this regard, the EU Regulatory Fitness and the “Top 10 most burdensome legislative acts for SMEs” represent credible, albeit rhetorical, advances in the better lawmaking agenda and reflect many of the requests made by Parliament previously. Parliament therefore expects that the Regulatory Fitness and Performance Programme (REFIT), which however could be more ably named in the context of the better lawmaking agenda, will lead to more concrete action and reductions of burdens.

In dit verband worden met gezonde EU-regelgeving en de "top tien van de meest belastende wetgevingshandelingen voor kmo's" geloofwaardige – maar verbale – stappen gezet naar de tenuitvoerlegging van de agenda voor betere wetgeving en wordt daarmee ingespeeld op tal van eerdere verzoeken van het Parlement in die richting; Daarom verwacht het Parlement dat het programma voor gezonde en resultaatgerichte regelgeving (Refit) – waarnaar echter beter verwezen zou kunnen worden in de context van de agenda inzake betere wetgeving – zal leiden tot meer concrete actie en lastenvermindering;


The feedback approach with "fitness" checks will be extended to other policies and lead to simplification impacting positively on industry. Up to twelve "fitness" checks are provided for, with the objective of better regulation.

De feedbackbenadering met geschiktheidscontroles zal worden uitgebreid naar andere beleidsvormen en zal leiden tot vereenvoudigingen die een positieve weerslag hebben op de industrie. Er zijn tot twaalf "fitheidscontroles" gepland, met een betere regelgeving als doelstelling.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32010D0014 - EN - 2010/597/EU: Decision of the European Central Bank of 16 September 2010 on the authenticity and fitness checking and recirculation of euro banknotes (ECB/2010/14) // DECISION OF THE EUROPEAN CENTRAL BANK // (2010/597/EU) // BANKNOTE HANDLING MACHINES // CLASSIFICATION AND TREATMENT OF EURO BANKNOTES BY CUSTOMER-OPERATED MACHINES // CLASSIFICATION AND TREATMENT OF EURO BANKNOTES BY STAFF-OPERATED MACHINES // MINIMUM STANDARDS FOR AUTOMATED FITNESS CHECKING OF EURO BANKNOTES // MINIMUM STANDARDS FOR MANUAL FITNESS CHECKING OF EURO BANKNOTES // DATA COLLECTION FROM CASH HANDLERS // APPENDIX 1 // REPORTING TEMPLATE // APPENDIX 2 // APPENDIX 3

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32010D0014 - EN - 2010/597/EU: Besluit van de Europese Centrale Bank van 16 september 2010 inzake echtheids- en geschiktheidscontroles en het opnieuw in omloop brengen van eurobankbiljetten (ECB/2010/14) // BESLUIT VAN DE EUROPESE CENTRALE BANK // (2010/597/EU) // BANKBILJETTENSORTEERMACHINES // CLASSIFICATIE EN BEHANDELING VAN EUROBANKBILJETTEN MIDDELS DOOR CLIËNTEN BEDIENDE MACHINES // CLASSIFICATIE EN BEHANDELING VAN EUROBANKBILJETTEN MIDDELS DOOR PERSONEELSLEDEN BEDIENDE MACHINES // MINIMUMNORMEN VOOR GEAUTOMATISEERDE GESCHIKTHEIDSCONTROLES VAN EUROBANKBILJETTEN // MINIMUMNORMEN VOOR MANUELE GESCHIKTHEIDSCONTROLES VAN EUROBANKBILJETTEN // GEGEVENSVERZAMELING BIJ GELDVERWERKERS // AP ...[+++]


Person tries to fit a part, needs too much force to fit, product breaks; or part is too loosely fitted and becomes loose during use

Persoon probeert een onderdeel te monteren, heeft hiervoor te veel kracht nodig, product breekt; of onderdeel is niet vast genoeg gemonteerd en komt tijdens het gebruik los


1. In all cases of transfers, the transferring Member State shall inform the receiving Member State if the person concerned is fit for the transfer. Only persons who are fit for the transfer shall be transferred.

1. Bij alle overdrachten deelt de overdragende lidstaat de ontvangende lidstaat mee of de betrokkene de overdracht aankan. Enkel personen die de overdracht aankunnen, worden overgedragen.


Amendments 5, 7 and 10 were incorporated in principle into the common position. In amendment 5, the dates were brought into line with those in amendment 6, which was accepted, and it was explained that the ‘retrofitting’ of the devices will be restricted to vehicles which meet the EURO 3 emission norms. In amendments 7 and 10 the deadlines were brought into line with those in amendment 6, which was accepted, so as to achieve a phased-in implementation of the directive over 2, 3, 4 and 5 years, i.e. implementation by the Member States and installation of speed limitation devices in new vehicles within two years of the entry into force of ...[+++]

De amendementen 5, 7 en 10 zijn in beginsel in het gemeenschappelijk standpunt overgenomen: in amendement 5 worden de datums afgestemd op de datums van het overgenomen amendement 6 en wordt verduidelijkt dat de montage achteraf beperkt is tot de voertuigen die voldoen aan de Euro 3-emissienormen; in de amendementen 7 en 10 worden de datums afgestemd op de datums van het overgenomen amendement 6 om te komen tot een 2-3-4-5-tenuitvoerleggingsschema, d.w.z. tenuitvoerlegging door de lidstaten en installatie op nieuwe voertuigen twee jaar na de inwerkingtreding van de richtlijn, montage achteraf op voertuigen die in het internationaal vervo ...[+++]


w