Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Budgetary Planning and Execution Service
Carry out marketing plan
Chafea
EACEA
EACI
EAHC
EASME
ERCEA
European Research Council Executive Agency
Execute AEP
Execute airport emergency plan
Execute airport snow control plan
Execute airport winter operations plan
Execute marketing plan
Executing a marketing plan
Execution drawing
Execution plan
Executive Agency for Competitiveness and Innovation
Executive Agency for Health and Consumers
Executive Agency for the Public Health Programme
Executive agency
Executive competence
Executive-legislative
Follow airport snow control plan
Follow airport winter operations plans
Gangland execution
INEA
Implement airport emergency plans
Innovation and Networks Executive Agency
Legislative-executive
Legislative-executive relations
Marketing plan execution
PHEA
Put airport emergency response plan into action
REA
Research Executive Agency
TEN-T EA
Trans-European Transport Network Executive Agency

Traduction de «execution plan » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
carry out marketing plan | executing a marketing plan | execute marketing plan | marketing plan execution

marketingplannen uitvoeren


execute airport snow control plan | execute airport winter operations plan | follow airport snow control plan | follow airport winter operations plans

controleplan van luchthavens inzake sneeuw volgen


execute AEP | execute airport emergency plan | implement airport emergency plans | put airport emergency response plan into action

rampenplannen op luchthavens implementeren


execution drawing | execution plan

uitvoeringsplan | werktekening


executive agency [ Chafea | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | EACEA | EACI | EAHC | EASME | Education, Audiovisual and Culture Executive Agency | ERCEA | European Research Council Executive Agency | Executive Agency for Competitiveness and Innovation | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for Small and Medium-sized Enterprises | INEA | Innovation and Networks Executive Agency | REA | Research Executive Agency | TEN-T EA | Trans-European Transport Network Executive Agency ]

uitvoerend agentschap [ Chafea | EACEA | EACI | EAHC | Easme | ERCEA | INEA | REA | TEN-T EA | Uitvoerend Agentschap Europese Onderzoeksraad | Uitvoerend Agentschap innovatie en netwerken | Uitvoerend Agentschap Onderwijs, audiovisuele media en cultuur | Uitvoerend Agentschap Onderzoek | Uitvoerend Agentschap voor concurrentievermogen en innovatie | Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding | Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten | Uitvoerend Agentschap voor het trans-Europees vervoersnetwerk | Uitvoerend Agentschap voor kleine en middelgrote ondernemingen ]


legislative-executive relations [ executive-legislative | legislative-executive ]

verband wetgeving-uitvoering


Budgetary Planning and Execution Service

dienst Budgettaire Planning en Begrotingsuitvoering


Consumers, Health and Food Executive Agency | Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency | Executive Agency for Health and Consumers | Executive Agency for the Public Health Programme | Chafea [Abbr.] | EAHC [Abbr.] | PHEA [Abbr.]

Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid en voeding | Uitvoerend Agentschap voor consumenten, gezondheid, landbouw en voeding | Uitvoerend Agentschap voor gezondheid en consumenten | Chafea [Abbr.] | EAHC [Abbr.]


executive competence

bevoegdheid van de uitvoerende macht


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In its conclusions of 6 March 2017, the Council agreed to establish, as a short term objective, a Military Planning and Conduct Capability (MPCC) within the EU Military Staff (EUMS) in Brussels, which will be responsible at the strategic level for the operational planning and conduct of non-executive military missions, working under the political control and strategic direction of the Political and Security Committee (PSC).

In zijn conclusies van 6 maart 2017 is de Raad overeengekomen om bij wijze van kortetermijndoelstelling een militair plannings- en uitvoeringsvermogen („Military Planning and Conduct Capability” — MPCC) binnen de militaire staf van de EU (EUMS) in Brussel in te stellen, dat op strategisch niveau verantwoordelijk is voor de operationele planning en uitvoering van niet-uitvoerende militaire missies, en werkt onder de politieke controle en de strategische leiding van het Politiek en Veiligheidscomité (PVC).


1. The responsibility for the operational planning and conduct of EU non-executive military missions at the military strategic level shall be assigned to the Director of the Military Planning and Conduct Capability (MPCC).

1. De verantwoordelijkheid van de operationele planning en uitvoering van niet-uitvoerende militaire missies van de EU op militair-strategisch niveau wordt toegekend aan de directeur van het militaire plannings- en uitvoeringsvermogen (MPCC).


3. Is concerned about the misleading presentation of staff savings with regard to the Commission's establishment plan; notes that 13 contract agents and two posts are freed in Commission's direct services but are added to the EACEA establishment plan; notes that as all executive agencies are part of the Commission's administration, no removal from the Commission's budget, as presented, can be detected; is aware that staff employed within executive agencies are paid entirely by operational funds;

3. is bezorgd over de misleidende presentatie van de bezuinigingen op het personeel voor wat betreft de personeelsformatie van de Commissie; wijst erop dat 13 arbeidscontractanten en 2 posten worden geschrapt uit de diensten van de Commissie zelf, maar worden toegevoegd aan de personeelsformatie van het EACEA; merkt op dat, aangezien alle uitvoerende agentschappen deel uitmaken van de administratie van de Commissie kan, anders dan wordt gesuggereerd, geen verlaging van de begroting van de Commissie worden geconstateerd; is op de hoogte van het feit dat het personeel van uitvoerende agentschappen volledig wordt betaald uit de werkingsm ...[+++]


7. In circumstances where the transmission system operator, other than for overriding reasons beyond its control, does not execute an investment, which, under the ten-year network development plan, was to be executed in the following three years, Member States shall ensure that the regulatory authority is required to take at least one of the following measures to ensure that the investment in question is made if such investment is still relevant on the basis of the most recent ten-year network development plan:

7. Ingeval de transmissiesysteembeheerder om andere dan dwingende redenen buiten zijn macht een investering die volgens het tienjarige netontwikkelingsplan in de eerstvolgende drie jaar uitgevoerd had moeten worden, niet uitvoert, zorgen de lidstaten ervoor dat de regulerende instantie ten minste een van de volgende maatregelen moet nemen opdat de investering in kwestie wordt gedaan indien de investering in het licht van het meest recente tienjarige netontwikkelingsplan nog relevant is:


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. Notes that the execution rate of 77% for budget line 17 02 02 (consumer protection programme) is lower than in previous years; notes further that, according to the Commission, the reasons for this are the transfer of non-dissociated credits from the Executive Agency for Health and Consumers back to the consumer protection programme, and some late commitments made during the year 2007, with the result that payments planned for 2007 were not made; calls therefore on the Commission to improve budget planning in this area.

6. mekt op dat de uitvoeringsgraad van 77% voor begrotingslijn 17 02 02 (Communautaire activiteiten op het gebied van gezondheid en consumentenbescherming — Consumentenbescherming) lager is dan de voorgaande jaren; merkt voorts op dat de reden hiervoor volgens de Commissie de overheveling is van ongesplitste kredieten van het Uitvoerend Agentschap voor Gezondheid en Consumenten naar het programma voor consumentenbescherming, alsmede een aantal laat in 2007 gedane vastleggingen, met als gevolg dat voor 2007 geplande betalingen niet zijn uitgevoerd; verzoekt de Commissie daarom de begrotingsplanning op dit gebied te verbeteren.


5. Points out that an execution rate of 55% for budget line 14 04 02 (customs 2007) is not sufficient and therefore requires better budget planning; notes that, according to the Commission, the major part of this budget line relates to long-term IT contracts with products and services delivered 'on demand', which makes the estimation and planning of precise financial needs difficult; acknowledges, however, the positive results for the 2008 budget, with an execution rate higher than 97% for payment appropriations;

5. wijst erop dat een uitvoeringsgraad van 55% voor begrotingslijn 14 04 02 (Programma Douane 2007) niet voldoende is en dat hiervoor daarom betere begrotingsplanning nodig is; merkt op dat het grootste deel van deze begrotingslijn volgens de Commissie betrekking heeft op langetermijncontracten op het gebied van IT, met producten en diensten die worden geleverd op verzoek, hetgeen de raming en planning van de precieze financiële noden moeilijk maakt; erkent evenwel dat positieve resultaten zijn behaald met betrekking tot de begroting 2008, met een uitvoeringsgraad van meer dan 97% wat betalingskredieten betreft;


the necessary budgetary adaptations (establishment plan) arising from the extension of the mandate of three executive agencies: the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA), the Executive Agency for the Public Health Programme (PHEA), and the Trans-European Transport Network Executive Agency (TEN-T EA),

de noodzakelijke budgettaire aanpassingen (personeelsformatie) die voortvloeien uit de uitbreiding van het mandaat van drie uitvoerende agentschappen: het Uitvoerend Agentschap onderwijs, audiovisuele media en cultuur (EACEA), het Uitvoerend Agentschap voor het volksgezondheidsprogramma (PHEA) en het Uitvoerend Agentschap voor het trans-Europees vervoersnetwerk (TEN-T EA);


In accordance with Article 12 par. 1 of Council Regulation (EC) No 58/2003, the establishment plan of the Executive Agency during the financial year concerned shall be approved by the budgetary authority and published in an annex to Section III – Commission – of the general budget of the European Union together with an estimate of the number of contractual agents planned and provisionally budgeted for the financial year concerned.

Overeenkomstig artikel 12, lid 1, van verordening (EG) nr. 58/2003 van de Raad wordt de lijst van het aantal ambten van het uitvoerend agentschap gedurende het desbetreffende begrotingsjaar goedgekeurd door de begrotingsautoriteit en gepubliceerd in een bijlage bij Afdeling III - Commissie van de algemene begroting van de Europese Unie, samen met een schatting van het aantal geplande en voorlopig voor het betrokken begrotingsjaar op de begroting opgenomen contractanten.


In this context it is necessary that the Executive Director manages the timing in such a manner as to give Member States sufficient time to provide their comments, building on their operational expertise, while staying within the work plan of the Agency and the time limits foreseen in this Regulation. It is necessary for the Executive Director to take account of the interest of the Member States concerned in the fisheries covered by each plan. In order to ensure efficient and timely coordination of the joint control and inspection act ...[+++]

In dit verband is het zaak dat de uitvoerend directeur tijdschema's hanteert die de lidstaten in de gelegenheid stellen op grond van hun operationele deskundigheid opmerkingen te plaatsen zonder het werkprogramma van het Bureau en de bij deze verordening ingestelde termijnen te buiten te gaan. Om voor een efficiënte en tijdige coördinatie van de gezamenlijke controles en inspecties te kunnen zorgen, moet worden voorzien in een procedure die besluitvorming over de vaststelling van de inzetplannen mogelijk maakt ingeval de betrokken lidstaten onderling niet tot een akkoord kunnen komen.


(b) definitions of the measures to be contained in plans, time limits for their execution, which shall not exceed five years, a requirement that all plans shall state, for each financial year, the measures to be executed in that financial year, and the area concerned by each measure, and procedures for monitoring such execution.

b) de in de plannen op te nemen maatregelen, de uitvoeringstermijnen, die niet langer mogen zijn dan vijf jaar, de voorwaarde dat in alle plannen per boekjaar wordt vermeld welke maatregelen in dat boekjaar uitgevoerd zullen worden en op welke oppervlakte elke maatregel betrekking heeft, alsmede procedures voor het toezicht op deze maatregelen.


w