Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compile educational material on art therapy
Conversion hysteria
Create educational material on art therapy
DEAR
Develop activities that are educational
Develop activities to educate
Develop art therapy educational material
Develop digital educational materials
Develop educational activities
Develop educational materials
Develop educational materials on art therapy
Develop instructional material
Develop instructional material for educators
Development Education and Awareness Raising
Development education
Development plan
Development planning
Development programme
Development project
Development projects
Hysteria hysterical psychosis
PRODEP
Participate in activities related to arts education
Programme to develop education in Portugal
Reaction

Vertaling van "development education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Development Education and Awareness Raising | DEAR [Abbr.]

ontwikkelingssamenwerking en bewustmaking (DEAR)


development education

bewustwordingswerk ontwikkelingssamenwerking | ontwikkelingssamenwerkings-educatie


develop educational materials | develop instructional material | develop digital educational materials | develop instructional material for educators

instructiemateriaal ontwikkelen | materiaal voor onderwijzend personeel ontwikkelen | digitale onderwijsmaterialen ontwikkelen | onderwijsmaterialen ontwikkelen


develop activities that are educational | participate in activities related to arts education | develop activities to educate | develop educational activities

educatieve activiteiten ontwikkelen | educatieve activiteiten organiseren | onderwijsactiviteiten ontwikkelen | onderwijsactiviteiten organiseren


create educational material on art therapy | develop art therapy educational material | compile educational material on art therapy | develop educational materials on art therapy

lesmateriaal over kunsttherapie ontwikkelen | lesmateriaal over kunstzinnige therapie ontwikkelen


programme to develop education in Portugal | PRODEP [Abbr.]

Programma ter bevordering van het onderwijs in Portugal


Definition: A condition, so far found only in girls, in which apparently normal early development is followed by partial or complete loss of speech and of skills in locomotion and use of hands, together with deceleration in head growth, usually with an onset between seven and 24 months of age. Loss of purposive hand movements, hand-wringing stereotypies, and hyperventilation are characteristic. Social and play development are arrested but social interest tends to be maintained. Trunk ataxia and apraxia start to develop by age four years and choreoathetoid movements frequently follow. Severe mental ...[+++]

Omschrijving: Een toestand, tot dusver alleen bij meisjes aangetroffen, waarin een ogenschijnlijk normale vroege ontwikkeling wordt gevolgd door gedeeltelijk of volledig verlies van spraak en vaardigheid in voortbeweging en gebruik van handen, begeleid door afname van de schedelgroei, die doorgaans aan het licht treedt op de leeftijd van 7 tot 24 maanden. Verlies van doelgerichte handbewegingen, handenwringende stereotypieën en hyperventilatie zijn kenmerkend. Sociale ontwikkeling en ontwikkeling van het spelen komen tot stilstand, maar de sociale belangstelling blijft meestal intact. Rompataxie en -apraxie beginnen zich te ontwikkelen o ...[+++]


development plan [ development planning | development programme | development project | development planning(GEMET) | Development project(STW) | development planning(UNBIS) | development projects(UNBIS) ]

ontwikkelingsplan [ ontwikkelingsprogramma | ontwikkelingsproject | planning van de ontwikkeling ]


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or interpersonal difficulties. These disorders have previously been classified as various types of conversion hys ...[+++]

Omschrijving: Het gemeenschappelijk thema van dissociatieve stoornissen of conversiestoornissen bestaat uit een gedeeltelijk of volledig verlies van de normale integratie van herinneringen, besef van identiteit en onmiddellijke zintuiglijke gewaarwordingen en controle over de motoriek. Alle vormen van dissociatieve stoornissen vertonen de tendens minder te worden na enige weken of maanden, vooral als hun begin samenviel met een traumatische levensgebeurtenis. Meer chronische stoornissen, vooral verlammingen en anesthesieën, kunnen ontstaan indien het begin samenvalt met onoplosbare problemen of persoonlijke conflicten. Deze stoornissen zijn voorheen geclassificeerd als verschillende vormen 'conversiehysterie'. Men neemt aan dat ze psychogee ...[+++]


Definition: A disorder in which there is an insidious but progressive development of oddities of conduct, inability to meet the demands of society, and decline in total performance. The characteristic negative features of residual schizophrenia (e.g. blunting of affect and loss of volition) develop without being preceded by any overt psychotic symptoms.

Omschrijving: Een stoornis waarin een sluipende maar progressieve ontwikkeling van zonderling gedrag, onvermogen aan de eisen van de samenleving te voldoen en algehele achteruitgang van het functioneren. De typerende negatieve kenmerken van een schizofrene resttoestand (b.v. afstomping van het affect, verlies van wilskracht, etc.) ontwikkelen zich zonder te zijn voorafgegaan door enigerlei duidelijke psychotische-symptomen.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
EUROVOC descriptor: vocational training European cooperation education policy educational system economic and social cohesion sustainable development education cooperation in the field of education knowledge economy

Eurovoc-term: beroepsopleiding Europese samenwerking onderwijsbeleid onderwijssysteem economische en sociale samenhang duurzame ontwikkeling opleiding samenwerking op onderwijsgebied kenniseconomie


EUROVOC descriptor: vocational training European cooperation education policy educational system economic and social cohesion sustainable development education equal treatment cooperation in the field of education

Eurovoc-term: beroepsopleiding Europese samenwerking onderwijsbeleid onderwijssysteem economische en sociale samenhang duurzame ontwikkeling opleiding gelijke behandeling samenwerking op onderwijsgebied


The European Year should therefore act as a catalyst for raising awareness, including through public political debate and development education, building momentum and exchanging best practices between Member States, local and regional authorities, civil society, the private sector, social partners and international entities and organisations involved in development issues.

Het Europees jaar moet dan ook een katalysator zijn voor de bewustmaking, onder meer door een openbaar politiek debat en voorlichting over ontwikkelingssamenwerking, de activering en de uitwisseling van beste praktijken tussen lidstaten, lokale en regionale autoriteiten, het maatschappelijk middenveld, sociale partners, de private sector en internationale entiteiten en organisaties die betrokken zijn bij zaken betreffende ontwikkeling.


investing in education, training and vocational training for skills and lifelong learning by developing education and training infrastructure.

investeringen in onderwijs, opleiding en beroepsopleiding op het gebied van vaardigheden en een leven lang leren door het ontwikkelen van infrastructuur voor onderwijs en opleiding.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Investing in education, training and vocational training for skills and lifelong learning by developing education and training infrastructure

— Investering in onderwijs, opleiding en beroepsopleiding voor vaardigheden en een leven lang leren door het ontwikkelen van de infrastructuur voor onderwijs en opleiding.


Investing in education, training and vocational training for skills and lifelong learning by developing education and training infrastructure.

— Investering in onderwijs, opleiding en beroepsopleidng voor vaardigheden en een leven lang leren door het ontwikkelen van infrastructuur voor onderwijs en opleiding.


investing in education, training and vocational training for skills and lifelong learning by developing education and training infrastructure;

investeringen in onderwijs, opleiding en beroepsopleiding op het gebied van vaardigheden en een leven lang leren door het ontwikkelen van infrastructuur voor onderwijs en opleiding;


Believes that maintaining high levels of funding for development education is crucial as it promotes the necessary public awareness of development issues;

is van mening dat het handhaven van hoge financieringsniveaus voor ontwikkelingseducatie van essentieel belang is omdat het de nodige maatschappelijke bewustwording over ontwikkelingskwesties bevordert;


- Reinforce cooperation, support and capacity-building in partner countries with a view to developing policies for well-managed migration, identifying migratory push factors and supporting the development of effective adaptation measures; mitigating brain drain by actions in particular in the areas of training, recruitment, return, decent work, ethical recruitment standards and by assessing trends in their own national labour markets, complying with decent work standards, developing education and vocational training systems in line w ...[+++]

- meer doen aan samenwerking, ondersteuning en capaciteitsopbouw in de partnerlanden, zodat er een goed migratiebeheersbeleid kan worden ontwikkeld, migratiebevorderende factoren kunnen worden aangewezen en de ontwikkeling van doeltreffende aanpassingsmaatregelen kan worden ondersteund; braindrain tegengaan met maatregelen op het gebied van opleiding, aanwerving, terugkeer, fatsoenlijk werk, ethische aanwervingsnormen en door de trends op de eigen arbeidsmarkten te analyseren, degelijke arbeidsvoorwaarden te bieden, scholing en beroepsopleidingen te verzorgen die aansluiten op de behoeften van de arbeidsmarkt en gebruik te maken van de ...[+++]


developing education in the discipline or subject area in which they operate, for their own benefit and for that of education more widely;

de verdere ontwikkeling van het onderwijs in een studierichting of in een vak waarbinnen de netwerken actief zijn, ten behoeve van de netwerken zelf of ten behoeve van het onderwijs in het algemeen;


w