Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acute crisis reaction
Additional educational activities
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Combat fatigue Crisis state Psychic shock
Complementary educational activities
Create educational craft-themed events
Delirium tremens
Develop activities of crafts
Develop activities that are educational
Develop activities to educate
Develop craft activities
Develop educational activities
Disorder of personality and behaviour
Functional activity education
Jealousy
Paranoia
Participate in activities related to arts education
Pre-competitive development activity
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reaction to stress
Set up activities involving handmade work

Vertaling van "develop activities to educate " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
develop activities that are educational | participate in activities related to arts education | develop activities to educate | develop educational activities

educatieve activiteiten ontwikkelen | educatieve activiteiten organiseren | onderwijsactiviteiten ontwikkelen | onderwijsactiviteiten organiseren


support the development of sport and physical activity in education | support the sport activities in the education development | support the development of educational sport activities | support the development of sport activities in education

ontwikkeling van sportactiviteiten in het onderwijs ondersteunen


create educational craft-themed events | develop activities of crafts | develop craft activities | set up activities involving handmade work

handwerkactiviteiten ontwikkelen | knutselactiviteiten ontwikkelen


additional educational activities | complementary educational activities

aanvullend onderwijs | aanvullende vakken


Centre for Research and Development into Higher Education

Instituut voor Onderwijskundige Dienstverlening


pre-competitive development activity

preconcurrentiële ontwikkeling


Definition: A group of disorders characterized by an early onset (usually in the first five years of life), lack of persistence in activities that require cognitive involvement, and a tendency to move from one activity to another without completing any one, together with disorganized, ill-regulated, and excessive activity. Several other abnormalities may be associated. Hyperkinetic children are often reckless and impulsive, prone to accidents, and find themselves in disciplinary trouble because of unthinking breaches of rules rather than deliberate defiance. Their relationships with adults are often socially disinhibited, with a lack of ...[+++]

Omschrijving: Een groep stoornissen die worden gekenmerkt door een vroeg begin (doorgaans in de eerste vijf levensjaren), gebrek aan doorzettingsvermogen bij activiteiten die cognitieve betrokkenheid vereisen en een neiging om van de ene bezigheid naar de andere te gaan zonder er een af te maken en door slecht georganiseerde, slecht gereguleerde en overmatige activiteit. Er kunnen tevens verscheidene andere afwijkingen optreden. Hyperkinetische kinderen zijn vaak roekeloos en impulsief, vaak betrokken bij ongelukken en komen in disciplinaire problemen door onnadenkend overtreden van regels en niet zozeer door opzettelijke ongehoorzaamhei ...[+++]


Definition: A transient disorder that develops in an individual without any other apparent mental disorder in response to exceptional physical and mental stress and that usually subsides within hours or days. Individual vulnerability and coping capacity play a role in the occurrence and severity of acute stress reactions. The symptoms show a typically mixed and changing picture and include an initial state of daze with some constriction of the field of consciousness and narrowing of attention, inability to comprehend stimuli, and disorientation. This state may be followed either by further withdrawal from the surrounding situation (to th ...[+++]

Omschrijving: Een voorbijgaande stoornis die zich ontwikkelt bij iemand zonder enige andere duidelijke psychische stoornis in antwoord op buitengewone fysieke- en mentale stress en die doorgaans in uren tot dagen verdwijnt. Individuele kwetsbaarheid en weerstand spelen een rol bij het voorkomen en de ernst van acute stressreacties. De symptomen vertonen een karakteristiek gemengd- en wisselend beeld en omvatten een beginstadium van 'verdoving' met enige bewustzijnsvernauwing en verenging van aandacht, onvermogen prikkels te begrijpen en desoriëntatie. Deze toestand kan gevolgd worden door hetzij verdere terugtrekking uit de situatie (tot dissociatieve stupo ...[+++]


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Functional activity education

voorlichten over functionele activiteit
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Recommendation of the European Parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning, which defines the knowledge, skills and attitudes required to develop digital competence (2) as one of the key competences which all individuals need for personal fulfilment and development, active citizenship, social inclusion and employment (3), and which highlights the key role played by education and training in ens ...[+++]

De aanbeveling van het Europees Parlement en de Raad van 18 december 2006 inzake sleutelcompetenties voor een leven lang leren, waarin de kennis, vaardigheden en attitudes worden omschreven die zijn vereist voor het ontwikkelen van digitale competentie (2) als een van de sleutelcompetenties die elk individu nodig heeft voor zijn zelfontplooiing en ontwikkeling, actief burgerschap, sociale integratie en zijn werk (3), en waarin wordt gewezen op de cruciale rol van onderwijs en opleiding bij het garanderen dat alle jonge mensen de kans ...[+++]


KICs could develop coaching programmes for young Europeans by means of internships, school visits, grants for top high-school students and university students in STEM fields, funded management or business school and/or entrepreneurship classes for top science students over the summer, the EIT and the KICs may also cater for a wider range of innovative professional development activities, involving executive education, tailor-made training courses, modules for undergraduate courses or packages ...[+++]

KIG's kunnen begeleidingsprogramma's voor jonge Europeanen ontwikkelen op basis van stages, schoolbezoeken, beurzen voor op STEM-gebied uitblinkende studenten van middelbare en hogere opleidingen, gefinancierde bedrijfs- en/of ondernemersopleidingen voor in de exacte wetenschappen uitblinkende studenten gedurende de zomer, het EIT en de KIG's kunnen ook een breder scala aan innovatieve activiteiten op het gebied van bijscholing, waaronder managementonderwijs, op maat gesneden cursussen, modules voor prekandidaatsopleidingen of pakketten voor schoolonderwijs aanbieden, om hun onderwijsactiviteiten uit te breiden tot een grotere variëteit ...[+++]


In the future, KICs will be encouraged to expand their educational activities beyond post-graduate education to a greater variety of study modes to cater for a wider range of innovative, professional development activities, involving executive education, tailor-made training courses, including professional training courses, and summer schools, as well as internships within the KICs and their partners .

In de toekomst zullen KIG's worden aangemoedigd hun onderwijsactiviteiten naast postdoctoraal onderwijs uit te breiden tot een grotere variëteit aan studievormen, zodat er een breder scala is aan innovatieve activiteiten op het gebied van bijscholing, waaronder managementonderwijs, op maat gesneden cursussen, inclusief beroepsopleidingscursussen, en zomercursussen, alsmede stages binnen de KIG's en hun partners .


In the future, KICs will be encouraged to expand their educational activities beyond post-graduate education to a greater variety of study modes to cater for a wider range of innovative, professional development activities, involving executive education, tailor-made training courses and summer schools.

In de toekomst zullen KIG’s worden aangemoedigd hun onderwijsactiviteiten naast postdoctoraal onderwijs uit te breiden tot een grotere variëteit aan studievormen, zodat er een breder scala is aan innovatieve activiteiten op het gebied van bijscholing, waaronder managementonderwijs, op maat gesneden cursussen en zomercursussen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the future, KICs will be encouraged to expand their educational activities beyond post-graduate education to a greater variety of study modes to cater for a wider range of innovative, professional development activities, involving executive education, tailor-made training courses (including professional training courses) and summer schools, as well as internships within the KICs and their partners.

In de toekomst zullen KIG's worden aangemoedigd hun onderwijsactiviteiten naast postdoctoraal onderwijs uit te breiden tot een grotere variëteit aan studievormen, zodat er een breder scala is aan innovatieve activiteiten op het gebied van bijscholing, waaronder managementonderwijs, op maat gesneden cursussen (inclusief beroepsopleidingscursussen) en zomercursussen alsmede stages binnen de KIG's en hun partners. Om het effect van de educatieve activiteiten van KIG's te versterken en een breder publiek te bereiken, kunnen zij overwegen ...[+++]


In the future, KICs will be encouraged to expand their educational activities beyond post-graduate education to a greater variety of study modes to cater for a wider range of innovative, professional development activities, involving executive education, tailor-made training courses, including professional training courses, and summer schools, as well as internships within the KICs and their partners.

In de toekomst zullen KIG's worden aangemoedigd hun onderwijsactiviteiten naast postdoctoraal onderwijs uit te breiden tot een grotere variëteit aan studievormen, zodat er een breder scala is aan innovatieve activiteiten op het gebied van bijscholing, waaronder managementonderwijs, op maat gesneden cursussen, inclusief beroepsopleidingscursussen, en zomercursussen, alsmede stages binnen de KIG's en hun partners.


25. Reasserts that equality of access to education, culture and free media – which have to be viewed not only from an economic perspective – irrespective of individuals’ social origins and financial conditions, needs to be improved and lastingly secured in an EU 2020 strategy; therefore urges the Commission and the Member States to develop active European education and culture policies, framework conditions for protecting diversity in culture and media beyond narrow economic and national concerns, and policy inst ...[+++]

25. herhaalt dat de gelijke toegang tot onderwijs, cultuur en vrije media, die niet alleen vanuit een economisch gezichtspunt bekeken moeten worden, in de strategie EU 2020 verbeterd moet worden en blijvend verzekerd moet zijn ongeacht de sociale herkomst en financiële omstandigheden van mensen; verzoekt de Commissie en de lidstaten daarom met klem een actief Europees beleid voor onderwijs en cultuur te voeren, kadervoorwaarden te scheppen om de diversiteit in cultuur en media te beschermen, los van enge economische en nationale bekommernissen, en beleidinstrumenten te ontwikkelen om talenten en vaardigheden te bevorderen, met inbegrip ...[+++]


Ensure that the social aspects of education and training are sustained and that equal opportunities for access to quality education are provided, so that education and training systems can continue to contribute to fostering social cohesion, sustainable development, active citizenship and personal fulfilment in European societies.

er voor te zorgen dat de sociale aspecten van onderwijs en opleiding worden erkend en dat gelijke kansen bij de toegang tot onderwijs van hoge kwaliteit worden geboden, zodat onderwijs- en opleidingsstelsels kunnen bijdragen aan het bevorderen van sociale cohesie, duurzame ontwikkeling, actief burgerschap en persoonlijke ontplooiing in de Europese samenlevingen;


The Commission will: implement, in cooperation with Member States, the European Indicator of Language Competence; promote discussion and produce a recommendation on ways of bringing language teacher education up to date; publish a study of best practice in early language learning in 2006; provide support through the proposed Lifelong Learning Programme for studies on the state of multilingualism in higher education and the creation of chairs in fields of study related to multilingualism and interculturalism; continue to support the teaching and learning of languages through its cooperation programmes in the field of education, traini ...[+++]

De Commissie zal: in samenwerking met de lidstaten de Europese indicator van het taalvermogen ontwikkelen; het debat over de modernisering van de opleiding van taalleraren aanwakkeren en een hierover aanbeveling publiceren; in 2006 een studie publiceren over beste praktijken voor talen leren op jonge leeftijd; via het voorgestelde programma voor levenslang leren steun verlenen voor studies over meertaligheid in het hoger onderwijs en voor de oprichting van leerstoelen voor studies op het gebied van meertaligheid en interculturaliteit; het talenonderwijs en het talen leren blijven steunen via haar samenwerkingsprogramma’s op het gebied van onderwijs, opleiding, jeugdzaken, burgerschap en cultuur; nagaan hoe netwerken voor taalverscheide ...[+++]


This results in the emergence of more specialised institutions concentrating on a core of specific competences when it comes to research and teaching and/or on certain dimensions of their activities, e.g. their integration within a strategy of regional development through adult education/training.

Hierdoor ontstaan meer gespecialiseerde instellingen die zich concentreren op een kern van specifieke vaardigheden inzake onderzoek en opleiding, en/of op een bepaalde dimensies van hun activiteiten, bijvoorbeeld hun integratie in een strategie voor regionale ontwikkeling via volwassenenonderwijs.


w