Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Automatic information system
CAD system
Computer aided design system
Computer expert
Conceptual system design
Data processing personnel
Data-processing profession
Design ICT system
Design information system
Design sprinkler systems
Develop audio system designs
Develop designs according to requirements
Develop designs for audio system
Develop system designs for audio
Encoder
Information system
Information technology profession
Logical design
NANDO Information System
NANDO system
On-line system
Planning water sprinkler systems
Programmer
Sprinkler system designing
Sprinkler systems designing
Systems designer
Systems engineer
Unisist
Universal Science Information System
World Information System for Science and Technology
World Science Information System
World Scientific and Technical Information System

Traduction de «design information system » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
develop designs according to requirements | develop designs for audio system | develop audio system designs | develop system designs for audio

audiosysteemontwerpen maken | ontwerpen voor audiosystemen maken


planning water sprinkler systems | sprinkler system designing | design sprinkler systems | sprinkler systems designing

sprinklersystemen ontwerpen | sproeisystemen ontwerpen


design ICT system | design information system

ICT-systeemontwerp | informatiesysteem ontwikkelen | ICT-systeem ontwikkelen | informatiesysteem ontwerpen


NANDO Information System | NANDO system | New Approach Notified and Designated Organisations Information System

Nando-informatiesysteem | Nando-systeem


information technology profession [ computer expert | data-processing profession | encoder | programmer | systems designer | systems engineer | data processing personnel(UNBIS) ]

beroep in de informatica [ codeur | informaticus | programmeur | systeemingenieur ]


Dental computer-aided design/computer-aided manufacturing system, chairside

tandheelkundig 'chairside'-systeem voor CAD (computer-aided design) en CAM (computer-aided manufacturing)


conceptual system design | logical design

logisch ontwerp


CAD system | computer aided design system

systeem voor computerondersteund ontwerp


information system [ automatic information system | on-line system ]

informatiesysteem [ geautomatiseerd informatiesysteem | gekoppeld systeem | off-linesysteem | on-linesysteem ]


Unisist [ Universal Science Information System | Universal System for Information in Science and Technology | World Information System for Science and Technology | World Science Information System | World Scientific and Technical Information System ]

Unisist [ Wereldwijd informatiesysteem voor wetenschap en technologie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[10] Privacy enhancing technologies [11] were promoted for designing information systems which keep the collection and use of personal data to a minimum.

Technologieën ter bevordering van de persoonlijke levenssfeer[11] werden aangemoedigd zodat informatiesystemen zouden worden ontworpen die het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens tot een minimum beperken.


48. Is of the opinion that a database listing all of the projects funded under pre-accession assistance programmes should be established and made publicly available; calls on the Commission, therefore, to develop measures to increase the transparency of legal arrangements and to design a system whereby all beneficiaries of EU funding are published on the same website, independently of the administrator of the funds, and on the basis of standard categories of information to be provided by all ...[+++]

48. is van mening dat een databank met alle in het kader van pretoetredingssteunprogramma's gefinancierde projecten moet worden opgezet en openbaar toegankelijk gemaakt; vraagt de Commissie derhalve maatregelen te ontwikkelen om de wettelijke regelingen transparanter te maken en een systeem te ontwerpen om alle ontvangers van EU-steun op één website bekend te maken, ongeacht de vraag wie de middelen beheert en op basis van standaardcategorieën aan informatie die alle lidstaten in ten minste één EU-werktaal moeten verstrekken;


1. The Commission shall satisfy itself, on the basis of available information, including information on the designation of bodies responsible for the management and control, the documents provided each year, in accordance with Article 59(5) of the Financial Regulation, by those designated bodies, control reports, annual implementation reports and audits carried out by national and Union bodies, that the Member States have set up management and control systems that comp ...[+++]

1. Op basis van de beschikbare informatie, met inbegrip van informatie over de aanwijzing van organen die verantwoordelijk zijn voor beheer en controle, de documenten die elk jaar krachtens artikel 59, lid 5, van het Financieel Reglement worden verstrekt door die aangewezen organen, controleverslagen, jaarverslagen over de uitvoering en de door instanties van de lidstaten en de Unie uitgevoerde audits, gaat de Commissie na of de lidstaten beheers- en controlesystemen hebben opgezet die aan deze verordening en de fondsspecifieke voorsc ...[+++]


These measures are also designed to specify the criteria to be used by competent authorities to assess whether AIFM comply with their obligations as regards their conduct of business, the type of conflicts of interests AIFM have to identify, as well as the reasonable steps AIFM are expected to take in terms of internal and organizational procedures in order to identify, prevent, manage and disclose conflicts of interest. They are designed to specify the risk management requirements to be employed by AIFM as a function of the risks which the AIFM incurs on behalf of the AIF that it manages as well as any arrangements needed to enable AIFM ...[+++]

Voorts gaat het om maatregelen ter uitwerking van de criteria aan de hand waarvan de bevoegde autoriteiten kunnen beoordelen of BAB's zich aan hun gedragsregels houden, het type belangenconflicten dat BAB's moeten vaststellen, alsmede de stappen die ten aanzien van de interne en organisatorische procedures redelijkerwijs van hen mogen worden verwacht om belangenconflicten vast te stellen, te voorkomen, te beheren en bekend te maken; maatregelen ter uitwerking van het risicobeheer dat BAB's moeten voeren naargelang van de risico's die de BAB aangaat voor het door hem beheerde AB, alsmede de regelingen die nodig zijn om BAB's in staat te ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It would therefore be desirable to design a system to make information on crimes committed against children, and the sentences, available to the Member States and to protect children from criminals being employed within their environment.

Daarom is het wenselijk een systeem te ontwikkelen dat gegevens over misdrijven die tegen kinderen zijn gepleegd, aan alle lidstaten beschikbaar stelt, en kinderen bescherming biedt tegen criminelen die in hun omgeving opereren.


This Decision complements Regulation (EC) No 767/2008 of the European Parliament and of the Council of 9 July 2008 concerning the Visa Information System (VIS) and the exchange of data between Member States on 7 stay-visas (VIS Regulation) insofar as it provides for a legal base under Title VI of the Treaty on European Union authorising access to the VIS for designated authorities and for Europol.

Dit besluit is een aanvulling op Verordening (EG) nr. 767/2008 van het Europees Parlement en de Raad van 9 juli 2008 betreffende het Visuminformatiesysteem (VIS) en de uitwisseling tussen de lidstaten van gegevens op het gebied van visa voor kort verblijf (VIS-verordening) , omdat het een rechtsgrond in het kader van titel VI van het Verdrag betreffende de Europese Unie biedt voor toegang tot het VIS voor aangewezen autoriteiten en voor Europol.


Council Decision 2008/633/JHA of 23 June 2008 concerning access for consultation of the Visa Information System (VIS) by designated authorities of Member States and by Europol for the purposes of the prevention, detection and investigation of terrorist offences and of other serious criminal offences

Besluit 2008/633/JBZ van de Raad van 23 juni 2008 over de toegang tot het Visuminformatiesysteem (VIS) voor raadpleging door aangewezen autoriteiten van de lidstaten en door Europol, met het oog op het voorkomen, opsporen en onderzoeken van terroristische misdrijven en andere ernstige strafbare feiten


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0633 - EN - Council Decision 2008/633/JHA of 23 June 2008 concerning access for consultation of the Visa Information System (VIS) by designated authorities of Member States and by Europol for the purposes of the prevention, detection and investigation of terrorist offences and of other serious criminal offences - COUNCIL DECISION

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32008D0633 - EN - Besluit 2008/633/JBZ van de Raad van 23 juni 2008 over de toegang tot het Visuminformatiesysteem (VIS) voor raadpleging door aangewezen autoriteiten van de lidstaten en door Europol, met het oog op het voorkomen, opsporen en onderzoeken van terroristische misdrijven en andere ernstige strafbare feiten - BESLUIT - VAN DE RAAD


5. Points out that the rules governing corporate governance are generally designed to maintain a duality of power within the collegiate decision-making body by distinguishing between management and supervisory functions so as to limit conflicts of interest but stresses that non-executive structures may, besides their monitoring task, also have vital advisory, mediating and networking functions, and a particular role in linking up with societal demands and general interest. These rules are also designed to strengthen the role and rights of shareholders, in particular through better information ...[+++]

5. wijst erop dat de regelgeving inzake corporate governance in het algemeen bedoeld is om een dualistische machtsstructuur binnen het besluitvormingsorgaan te handhaven door onderscheid te maken tussen beheers- en controlefuncties ter beperking van belangenconflicten; benadrukt dat niet-uitvoerende structuren niet mogen worden beperkt tot een controlerol en dat ook hun adviserende, bemiddelende en netwerkende functie moet worden erkend, met name hun rol om aansluiting te zoeken bij vragen vanuit de samenleving en het algemene belang; wijst erop dat deze regelgeving eveneens is bedoeld om de rol en de rechten van de aandeelhouders te versterken, met name via betere informatieverstrekking en financiële transparantie; is, ...[+++]


The first arises from the circumstantial evidence set out in Chapter 5, which indicates that the system known as 'ECHELON' was designed as a communications interception system to provide the US, Canadian, Australian, New Zealand and British secret services with information about events abroad by collecting and evaluating communications data. As such, it is a conventional espionage tool used by foreign intelligence services.

Het eerste aspect vloeit voort uit het in hoofdstuk 5 behandelde bewijs op basis van aanwijzingen, waaruit blijkt dat het zogenaamde ECHELON-systeem werd ontworpen als communicatieafluistersysteem, dat door het verzamelen en analyseren van communicatie aan de Amerikaanse, Canadese, Australische, Nieuw-Zeelandse en Britse geheime diensten informatie over gebeurtenissen in het buitenland moest leveren.


w