26. Calls on the Member States to continue taking policy measures, accompanied by economic and regulatory incentiv
e mechanisms, which shape culture and educational
systems through the creation of partnerships and exchange networks between all the various levels of education and companies, in order to bridge the current gap between academia and the market and make it easier for researchers to move from universities to companies, thereby fostering innovation; believes that Member States must be more responsive to labour market needs, n
...[+++]otably by fostering work-based learning and apprenticeships, as well as re-training of employees and provision of life-long learning opportunities; calls on the Commission and the Member States to create viable transition schemes from higher education and vocational training to the labour market, especially for young professionals entering the labour market for the first time; calls for entrepreneurship courses to be introduced into educational systems from secondary level, and for entrepreneurship to feature as a key skill in education and training programmes; 26. verzoekt de lidstaten beleidsmaatregelen te blijven treffen, samen met stimuleringsmaatregelen op economisch en regelgevend gebied, die vorm geven aan cultuur- en onderwijssystemen,
door middel van de oprichting van partnerschappen en uitwisselingsnetwerken tussen verschillende onderwijsniveaus en het bedrijfsleven, teneinde de huidige kloof tussen onderwijs en de markt te dichten, de mobiliteit van onderzoekers vanuit de universiteit naar het bedrijfsleven te vereenvoudigen en zo innovatie te bevorderen; is van mening dat de lidstaten beter op de behoeften van de arbeidsmarkt moeten inspelen, met name door werkplekleren en het leer
...[+++]lingstelsel te bevorderen, de omscholing van werknemers te stimuleren en mogelijkheden te bieden voor levenslang leren; verzoekt de Commissie en de lidstaten om haalbare regelingen uit te werken voor de overgang van het hoger onderwijs en beroepsopleidingen naar de arbeidsmarkt, met name voor jongeren die voor het eerst de arbeidsmarkt opgaan; verzoekt om vanaf het middelbaar onderwijs ondernemerschapscursussen in de onderwijsstelsels te integreren, en om ondernemingszin als sleutelvaardigheid in de onderwijs- en opleidingsprogramma's op te nemen;