Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident caused by demolition charge
Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Car parts assembler
Charges for use of infrastructure
Charging lorry
Charging machine
Chauffeur
Coal charging car
Coal-charging car
Commercial vehicle
Control movement of lorries
Determine charges for customer services
Dock due
Drive heavy trucks
Drive lorries
Drivers
Driving personnel
Driving staff
Embarkation tax
Establish charges for customer services
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Heavy goods vehicle driver
Juggernaut
Lorry
Lorry driver
Lorry mounted crane
Lorry mounted mobile crane
Lorry parts assembler
Lorry tanker
Manoeuvre heavy trucks
Motor vehicle parts assembler
Motor vehicle parts inspector
Port charge
Port due
Port tax
Resolve charges for customer services
Set up charges for customer services
Trailer
Train driver
Truck
Truck mounted crane

Traduction de «charging lorry » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
charging lorry | charging machine | coal charging car

kooksovenvulwagen




control movement of lorries | drive lorries | drive heavy trucks | manoeuvre heavy trucks

zware vrachtwagens manoeuvreren


commercial vehicle [ juggernaut | lorry | lorry tanker | trailer | truck ]

bedrijfsvoertuig [ aanhangwagen | oplegger | tankauto | tankwagen | vrachtwagen | zware vrachtauto ]


lorry mounted crane | lorry mounted mobile crane | truck mounted crane

autokraan | kraanwagen


resolve charges for customer services | set up charges for customer services | determine charges for customer services | establish charges for customer services

kosten voor klantendiensten bepalen


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

heffingen op vervoersinfrastructuur [ dokheffing | havenbelasting | havenheffing | havenrecht | inschepingsbelasting | luchthavenbelasting | luchthavengelden | luchthavenheffing | luchthavenrecht ]


Accident caused by demolition charge

ongeval veroorzaakt door slooplading


drivers [ chauffeur | driving personnel | driving staff | heavy goods vehicle driver | lorry driver | train driver ]

bestuurder [ rollend personeel | treinbestuurder | vrachtwagenchauffeur ]


car parts assembler | lorry parts assembler | motor vehicle parts assembler | motor vehicle parts inspector

monteur auto-onderdelen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It also included a proposal on internalisation charges for lorries [26].

Het pakket omvat ook een voorstel over de internaliseringskosten van vrachtwagens[26].


The EU has just adopted a new road charging directive as a framework for the introduction of modulated tolling for lorries on the trans-European network.

De EU heeft onlangs een richtlijn inzake rekeningrijden aangenomen die het kader vormt voor de invoering van een modulaire tolheffing voor vrachtwagens op het trans-Europese netwerk.


This could be achieved through measures such as developing sustainable urban mobility plans for at least the larger cities, charging lorries for their environmental and health impact, and better integrating the different transportation systems and services.

Dit zou kunnen worden bereikt via maatregelen zoals het ontwikkelen van plannen voor duurzame stedelijke mobiliteit, in ieder geval voor de grotere steden, het belasten van vrachtwagens vanwege de impact die ze hebben op de volksgezondheid en het milieu en het verbeteren van de integratie van de verschillende vervoerssytemen en -diensten.


"Considers that the "Eurovignette 2" Directive is an initial step towards fair intermodal competition: fair competition is not possible when the levying of charges is mandatory throughout the EU for all trains on all rail routes, while road tolls in the EU have an upper limit, are charged only on a voluntary basis without an internalisation of external costs, mostly only on motorways and only for lorries; calls, therefore, on the Commission to submit a proposal for a directive by 2008 (cf. Article 1(9) of Directive 2006/38/EC of the European Parliament and of the Council of 17 May 2006 amending Directive 1999/62/EC on the ...[+++]

"is van mening dat de ‘Eurovignet 2’-richtlijn een eerste stap is op weg naar een faire, intermodale concurrentie - faire concurrentie is niet mogelijk indien op alle spoorwegtrajecten en op alle treinen EU-wijd heffingen van toepassing zijn, terwijl het geplafonneerde tolgeld slechts op basis van vrijwilligheid wordt gehanteerd op de Europese wegen, zonder internalisering van de externe kosten, meestal slechts op snelwegen en voor vrachtwagens; daarom wordt de Commissie dringend verzocht voor 2008 een voorstel voor een richtlijn in te dienen (zie artikel 1, lid 9, van Richtlijn 2006/38/EG van het Europees Parlement en de Raad van 17 mei 2006 tot wijziging van Richtlijn 1999/62/EG betreffende het in rekening brengen van het gebruik van bep ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
2. Considers that the "Eurovignette 2" Directive is an initial step towards fair intermodal competition: fair competition is not possible when the levying of charges is mandatory throughout the EU for all trains on all rail routes, while road tolls in the EU have an upper limit, are charged only on a voluntary basis without an internalisation of external costs, mostly only on motorways and only for lorries; calls, therefore, on the Commission to submit a proposal for a directive by 2008 (cf. Article 1(9) of Directive 2006/38/EC of the European Parliament and of the Council of 17 May 2006 amending Directive 1999/62/EC on the ...[+++]

2. is van mening dat de "Eurovignet 2"-richtlijn een eerste stap is op weg naar een faire, intermodale concurrentie – faire concurrentie is niet mogelijk indien op alle spoorwegtrajecten en op alle treinen EU-wijd heffingen van toepassing zijn, terwijl het geplafonneerde tolgeld slechts op basis van vrijwilligheid wordt gehanteerd op de Europese wegen, zonder internalisering van de externe kosten, meestal slechts op snelwegen en voor vrachtwagens; daarom wordt de Commissie dringend verzocht voor 2008 eenvoorstel voor een richtlijn in te dienen (zie artikel 1, lid 9, van Richtlijn 2006/38/EG van het Europees Parlement en de Raad van 17 mei 2006 tot wijziging van Richtlijn 1999/62/EG betreffende het in rekening brengen van het gebruik van be ...[+++]


The fact is that lorry drivers currently do not have the means to check the goods in their holds. They are arrested at borders and charged as though they alone bear the responsibility for transporting the material in question. Once the drivers are imprisoned and the lorries are impounded, most companies keep quiet and end up abandoning the drivers, who have to deal with the situation alone.

Het ontbreekt vrachtwagenchauffeurs op dit moment in de praktijk aan middelen om vast te stellen en te controleren welke waar in hun voertuig is geladen, terwijl zij bij een grenscontrole als enig schuldige aan het vervoer van dit materiaal worden vastgehouden en in staat van beschuldiging gesteld. Nadat de chauffeur is gearresteerd en de vrachtwagen uit het verkeer is genomen, laten de meeste vervoersbedrijven de zaak op zijn beloop en laten deze chauffeurs aan hun lot over.


The Directive authorises, but does not oblige, Member States to levy ‘user charges’ (time-based charges, eg per day, per week, per year) or tolls (distance-based charges e.g. per kilometre) on lorries above 3.5 tonnes - small lorries - provided that it does not result in any discrimination and that the charges are set at a level which does not exceed the recovery of costs of which are strictly necessary to maintain and replace the road infrastructure.

De richtlijn biedt lidstaten de mogelijkheid, zonder hen daartoe te verplichten, 'gebruiksrechten' (voor gebruik gedurende een bepaalde tijd, bv. per dag, week of jaar) of tolgeld (op basis van afstand, bv. per kilometer) te heffen op vrachtwagens boven 3,5 ton – kleine vrachtvoertuigen – op voorwaarde dat dit niet leidt tot discriminatie en dat de heffingen zodanig worden vastgesteld dat niet meer kosten worden teruggewonnen dan wat strikt noodzakelijk is om de wegeninfrastructuur te onderhouden en te vervangen.


EU Transport Commissioner Siim Kallas welcomed the vote by European Parliament today, giving its final approval to proposals for new EU rules to allow Member States to charge heavy lorries, not only for the costs of infrastructure which is currently the case, but also to levy an additional charge to cover the cost or air and noise pollution The revision of the current "Eurovignette Directive" will also enable Member States to better manage problems of congestion, with a new flexibility to vary the charge for heavy lorries (by up to 175%) at ...[+++]

Straatsburg, 8 juni 2011 - EU-commissaris voor Vervoer Siim Kallas verheugt zich over de stemming in het Europees Parlement vandaag, waarbij voorstellen voor nieuwe Europese regels voor zware vrachtvoertuigen definitief zijn goedgekeurd. Hierdoor kunnen de lidstaten deze vrachtvoertuigen niet alleen laten betalen voor de infrastructuurkosten, zoals thans het geval is, maar kunnen zij ook heffingen opleggen voor de kosten die veroorzaakt worden door luchtvervuiling en lawaaihinder. Met de herziening van de huidige "Eurovignet"-richtlijn zullen de lidstaten voorts congestieproblemen beter kunnen beheren en zullen zij flexibeler kunnen omga ...[+++]


Give Member States the option to charge heavy lorries to cover the costs of air and noise pollution from traffic emissions, and not only charges to cover the cost of the infrastructure.

De lidstaten krijgen de mogelijkheid een heffing op zware vrachtvoertuigen in te stellen om de kosten van luchtvervuiling en lawaaihinder van het verkeer, en niet alleen de infrastructuurkosten, te dekken.


They also give Member States new tools to fight congestion with possibilities to vary charges at different times of the day to get heavy lorries off the roads at peak periods.

De lidstaten zullen ook nieuwe instrumenten krijgen om verkeerscongestie tegen te gaan met mogelijkheden om de tol te variëren naargelang van het ogenblik van de dag, zodat zware vrachtvoertuigen op piekmomenten van de weg blijven.


w