Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advertising and public relations managers
Advertising assistant
Advertising campaign
Advertising materials
Advertising slogan
Advertising space clerk
Complete public relations
Execute public relations
Executive advertising assistant
Perform public relation
Perform public relations
Propaganda slogan
Public relations
Public relations officer
Publicity assistant
Publicity campaign
Publicity materials
Publicity slogan

Traduction de «advertising public relations » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Advertising/public relations

medewerker reclame en/of public relations


Advertising and public relations managers

Leidinggevende functies op het gebied van reclame en public relations


advertising space clerk | publicity assistant | advertising assistant | executive advertising assistant

advertentieassistente | reclameassistente | advertentieassistent | reclameassistent




execute public relations | perform public relation | complete public relations | perform public relations

public relations verzorgen


advertising materials | publicity materials

advertentiemateriaal | reclamemateriaal


advertising slogan | propaganda slogan | publicity slogan

propagandastempelvlag


advertising campaign | publicity campaign

publiciteitscampagne


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
6. The competent authority of the Member State where the advertisements are disseminated shall have the power to exercise control over the compliance of advertising activity, relating to an offer of securities to the public or an admission to trading on a regulated market, with paragraphs 2 to 4.

6. De bevoegde autoriteit van de lidstaat waar de reclame wordt verspreid, heeft de bevoegdheid om te controleren of de reclameactiviteiten met betrekking tot een aanbieding van effecten aan het publiek of een toelating van effecten tot de handel op een gereglementeerde markt aan de leden 2 tot en met 4 voldoen.


Therefore, any publicly funded campaign for the advertising of foodstuffs will have to comply with the provisions of Article 2 of Directive 2000/13/EC of the European Parliament and of the Council of 20 March 2000 on the approximation of the laws of the Member States relating to labelling, presentation and advertising of foodstuffs , as well as with the specific labelling rules which have been laid down for various products (such as wine, dairy products, eggs and poultry.

Daarom moet elke met overheidsmiddelen gefinancierde reclamecampagne voor levensmiddelen voldoen aan het bepaalde in artikel 2 van Richtlijn 2000/13/EG van het Europees Parlement en de Raad van 20 maart 2000 betreffende de onderlinge aanpassing van de wetgeving der lidstaten inzake de etikettering en presentatie van levensmiddelen alsmede inzake de daarvoor gemaakte reclame en aan de specifieke etiketteringsvoorschriften die voor diverse producten (met name wijn, zuivelproducten, eieren en slachtpluimvee) zijn vastgesteld.


22. Emphasises the need for positive examples (from a gender perspective) in the media and advertising world to show that change is possible and desirable; considers that Member States should formally establish awards given by advertisers to their peers, and by the public for advertising which best breaks with gender stereotypes and presents a positive or affirming image of women and men and of the relations between them;

22. benadrukt het belang van goede voorbeelden in de media en reclamewereld vanuit een genderperspectief om aan te tonen dat veranderingen mogelijk én wenselijk zijn; is van mening dat de lidstaten officieel een prijs van reclamemakers voor reclamemakers en een publieksprijs moeten toekennen, om de reclame te belonen die het best genderstereotypen doorprikt en een positief of opwaarderend beeld schetst van vrouwen, mannen of de relaties tussen vrouwen en mannen;


27. Emphasises the need for good examples from a gender perspective in the media and advertising world in order to show that change is possible and desirable; considers that all Member States should, like Spain, which has established a prize for 'creating equality', make official the award of a prize by advertisers to members of their own industry, and a prize awarded by the public, to reward advertising which best breaks with gender stereotypes and presents a positive or status-enhancing image of women, men or ...[+++]

27. benadrukt het belang van goede voorbeelden in de media en reclamewereld vanuit een genderperspectief om aan te tonen dat veranderingen mogelijk én wenselijk zijn; is van mening dat alle lidstaten, in navolging van Spanje, dat een prijs voor het "creëren van gelijkheid" heeft ingevoerd, officieel een prijs van reclamemakers voor reclamemakers en een publieksprijs moeten toekennen, om de reclame te belonen die het best genderstereotypen doorprikt en een positief of opwaarderend beeld schetst van vrouwen, mannen of de relaties tussen vrouwen en mannen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
6. The competent authority of the home Member State shall have the power to exercise control over the compliance of advertising activity, relating to a public offer of securities or an admission to trading on a regulated market, with the principles referred to in paragraphs 2 to 5.

6. Aan de bevoegde autoriteit van de lidstaat van herkomst wordt de bevoegdheid toegekend te controleren of de reclameactiviteiten met betrekking tot een openbare aanbieding van effecten of een toelating van effecten tot de handel aan de in de leden 2 tot en met 5 vervatte beginselen voldoen.


6. The competent authority of the home Member State shall have the power to exercise control over the compliance of advertising activity, relating to a public offer of securities or an admission to trading on a regulated market, with the principles referred to in paragraphs 2 to 5.

6. Aan de bevoegde autoriteit van de lidstaat van herkomst wordt de bevoegdheid toegekend te controleren of de reclameactiviteiten met betrekking tot een openbare aanbieding van effecten of een toelating van effecten tot de handel aan de in de leden 2 tot en met 5 vervatte beginselen voldoen.


6. The competent authority of the home Member State shall have the power to exercise control over the compliance of advertising activity, relating to a public offer of securities or an admission to trading on a regulated market, with the principles referred to in paragraphs 2 to 5.

6. Aan de bevoegde autoriteit van de lidstaat van herkomst wordt de bevoegdheid toegekend te controleren of de reclame-activiteiten met betrekking tot een openbare aanbieding van effecten of een toelating van effecten tot de handel aan de in de leden 2 tot en met 5 vervatte beginselen voldoen.


The proposal for a directive seeks to approximate national provisions relating to the advertising of tobacco products and their promotion (a) in the press and other printed publications; (b) in radio broadcasting; (c) in information society services; and (d) through tobacco related sponsorship, including the free distribution of tobacco products so as to ensure the free movement of the media concerned and related services and to eliminate obstacles to the operation of the internal market (Article 1).

(c) in de diensten van de informatiemaatschappij, en d) door middel van sponsoring voor tabaksproducten, met inbegrip van de verspreiding om niet van tabaksproducten. Zij beoogt het vrije verkeer van de betrokken media en aanverwante diensten te waarborgen en de belemmeringen voor de werking van de interne markt uit de weg te ruimen (art. 1).


In its judgment, after finding that the Directive was concerned with the approximation of national provisions relating to the advertising and sponsorship of tobacco products, which were to a large extent inspired by public health policy objectives (judgment, paragraph 76), the Court of Justice made it clear that, whereas Article 152(4) (ex Article 129) of the EC Treaty precludes harmonisation designed to protect human health, measures adopted on the basis of the other provisions of the Treaty may have an impact on protection of human ...[+++]

Na te hebben vastgesteld dat de richtlijn betrekking heeft op de onderlinge aanpassing van de wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen van de lidstaten op het gebied van reclame en sponsoring van tabaksproducten, die vooral zijn ingegeven door beleidsdoelstellingen op het gebied van de volksgezondheid (arrest, par. 76) maakte het Hof van Justitie duidelijk dat, terwijl artikel 152, lid 4 (ex art. 129) van het EG-Verdrag de harmonisatie van de wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen van de lidstaten ter bescherming en verbetering van de menselijke gezondheid uitsluit, harmonisatiemaatregelen die op basis van andere Verdragsbepali ...[+++]


(21) The scope of the coordinated field is without prejudice to future Community harmonisation relating to information society services and to future legislation adopted at national level in accordance with Community law; the coordinated field covers only requirements relating to on-line activities such as on-line information, on-line advertising, on-line shopping, on-line contracting and does not concern Member States' legal requirements relating to goods such as safety standards, labelling obligations, or liability for goods, or Me ...[+++]

(21) In verband met de reikwijdte van het gecoördineerde gebied wordt niet vooruitgelopen op toekomstige communautaire harmonisatie met betrekking tot diensten van de informatiemaatschappij noch op toekomstige nationale wetgeving die overeenkomstig het Gemeenschapsrecht wordt aangenomen. Het gecoördineerde gebied heeft alleen betrekking op vereisten voor on-lineactiviteiten zoals on-line-informatie, on-linereclame, on-linewinkelen en on-linecontracten, en niet op wettelijke vereisten van de lidstaten voor goederen, zoals veiligheidsnormen, etiketteringsvoorschriften of aansprakelijkheid van goederen, dan wel de vereisten van de lidstaten in verband met de levering of het ve ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'advertising public relations' ->

Date index: 2021-12-17
w