Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AWS
Agricultural labour force
Agricultural worker
Agricultural workers
Aquaculture husbandry worker
Aquaculture on-growing worker
Aquatic animals husbandry worker
Assign duties to agriculture workers
Assigning duties to agriculture workers
Assigning tasks to agriculture workers
Association of Slovak Workers
Association of Workers of Slovakia
Coffee worker's asthma
Coffee worker's disease
Coffee worker's lung
Coffee-worker's lung
Duty assigning to agriculture workers
Emergency response worker
Emigrant worker
Employees
Farm employee
Farm labourer
Farm worker
First response worker
Fish farming husbandry worker
Foreign labour
Foreign worker
Immigrant worker
Incident response worker
Labour force
Manpower
Migrant worker
Mushroom grower's lung
Mushroom picker's lung
Mushroom worker's lung
Mushroom worker's pneumonitis
Mushroom-worker's lung
Natural emergency response worker
Pulmonary disease of champignon workers
Slovak Workers Association
Structure of the labour force
Union of Slovak Workers
Worker
ZRS

Traduction de «Worker » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
migrant worker [ emigrant worker | foreign labour | foreign worker | immigrant worker ]

migrerende werknemer [ buitenlandse arbeidskracht | gastarbeider | geëmigreerde werknemer | geïmmigreerde werknemer ]


coffee worker's asthma | coffee worker's disease | coffee worker's lung | coffee-worker's lung

koffiewerkersziekte


labour force [ manpower | structure of the labour force | worker | employees(UNBIS) ]

arbeidskrachten [ structuur van de arbeidskrachten ]


aquaculture on-growing worker | fish farming husbandry worker | aquaculture husbandry worker | aquatic animals husbandry worker

opkweker in de aquacultuur


first response worker | incident response worker | emergency response worker | natural emergency response worker

eerstehulpverleenster | primair hulpverlener | eerstehulpverlener | EHBO'er


agricultural labour force [ agricultural worker | farm employee | farm labourer | farm worker | Agricultural workers(ECLAS) ]

landbouwarbeidskrachten [ loontrekker in de landbouw | plattelandsarbeider ]


mushroom grower's lung | mushroom picker's lung | mushroom worker's lung | mushroom worker's pneumonitis | mushroom-worker's lung | pulmonary disease of champignon workers

champignonkwekerslong


assigning tasks to agriculture workers | duty assigning to agriculture workers | assign duties to agriculture workers | assigning duties to agriculture workers

taken toewijzen aan landbouwers


Association of Slovak Workers | Association of Workers of Slovakia | Slovak Workers Association | Union of Slovak Workers | AWS [Abbr.] | ZRS [Abbr.]

Sloovaakse Arbeiderspartij | Slovaakse Arbeidersunie | ZRS [Abbr.]


Cheese-washer's lung Coffee-worker's lung Fishmeal-worker's lung Furrier's lung Sequoiosis

kaaswassersziekte | overgevoeligheidspneumonitis bij | bontwerkers | overgevoeligheidspneumonitis bij | koffiewerkers | overgevoeligheidspneumonitis bij | vismeelwerkers | sequoiosis
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
By using the definition of worker from the case-law of the Court, this Directive would ensure that the same broad categories of workers will be covered. Bringing within the scope of the Directive forms of employment that are now often excluded. This includes domestic workers, marginal part-time workers or workers on very short contracts, and extending it to new forms of employment, such as on-demand workers, voucher-based workers and platform workers. Ensuring that workers are provided with an updated and extended information package directly at the start of employment from day one, instead of two months following the starting date as is ...[+++]

Door de definitie van werknemer uit de rechtspraak van het Hof te gebruiken, zouden dezelfde brede categorieën van werknemers onder de richtlijn vallen; het toepassingsgebied van de richtlijn uit te breiden tot vormen van werk die er nu vaak niet onder vallen (die omvatten huishoudelijk personeel, marginale deeltijdwerknemers of werknemers met een zeer kort contract) en nieuwe vormen van werk, zoals oproepwerkers, werknemers die werken op basis van vouchers en platformwerkers; ervoor te zorgen dat werknemers direct bij indiensttreding vanaf dag één een actueel en uitgebreid informatiepakket krijgen, in plaats van twee maanden na indien ...[+++]


whereas the term ‘domestic and care workers’ includes diverse groups of workers including, but not limited to, live-in workers, external workers, hourly workers in several households, family workers, daily or night care workers, babysitters, au pairs and gardeners, whose reality and conditions may vary significantly.

overwegende dat de categorie „huishoudelijk en verzorgend personeel” verscheidene groepen werknemers omvat, zoals, maar niet beperkt tot, inwonende werknemers, externe werknemers, per uur betaalde werknemers in verschillende huishoudens, meewerkende gezinsleden, personeel voor dag- of nachtverzorging, babysitters, au-pairs en tuinarbeiders, van wie de situatie en de omstandigheden aanzienlijk kunnen verschillen.


whereas domestic workers often work in deplorable or hazardous conditions or lack appropriate training to perform specific tasks that might result in on-the-job injuries; whereas the same provisions on health and safety should be guaranteed at work for all domestic workers and carers regardless of employment type, i.e. both for formally employed workers and for workers directly employed by private households.

overwegende dat huishoudelijk personeel vaak in schrijnende of gevaarlijke omstandigheden werkt of over onvoldoende opleiding beschikt voor het uitvoeren van bepaalde taken die mogelijk tot letsels tijdens het werk kunnen leiden; overwegende dat al het huishoudelijk en verzorgend personeel de garantie moet krijgen op dezelfde voorwaarden inzake gezondheid en veiligheid op het werk, ongeacht het type dienstverband, dus zowel voor formeel tewerkgesteld personeel als voor werknemers die rechtstreeks zijn aangeworven door particuliere huishoudens.


whereas according to the ILO 29,9 % of domestic workers are completely excluded from national labour legislation, and to this day the work of domestic workers and carers in the EU is very seldom and unevenly regulated in the Member States, with the result that domestic workers are often not regarded as typical or regular workers and therefore have severely limited employment rights and social protection

overwegende dat volgens de IAO 29,9 % van het huishoudelijk personeel volledig buiten de nationale arbeidswetgeving valt, en dat het werk dat door huishoudelijk en verzorgend personeel wordt verricht tot op heden zeer zelden en ongelijkmatig is gereguleerd in de lidstaten, met als gevolg dat huishoudelijk personeel vaak niet wordt beschouwd als typische of reguliere werknemers en om die reden zeer beperkte werknemersrechten en sociale bescherming geniet


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016IP0203 - EN - European Parliament resolution of 28 April 2016 on women domestic workers and carers in the EU (2015/2094(INI)) // P8_TA(2016)0203 // Women domestic workers and carers in the EU // European Parliament resolution of 28 April 2016 on women domestic workers and carers in the EU (2015/2094(INI))

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016IP0203 - EN - Resolutie van het Europees Parlement van 28 april 2016 over vrouwen die als huishoudelijk personeel en als verzorger werken in de EU (2015/2094(INI)) // P8_TA(2016)0203 // Vrouwen die als huishoudelijk personeel en als verzorger werken in de EU // Resolutie van het Europees Parlement van 28 april 2016 over vrouwen die als huishoudelijk personeel en als verzorger werken in de EU (2015/2094(INI))


1. For the enforcement of the obligations under Article 6 of Directive 96/71/EC and this Directive, Member States shall ensure that there are effective mechanisms for posted workers to lodge complaints against their employers directly, as well as the right to institute judicial or administrative proceedings, also in the Member State in whose territory the workers are or were posted, where such workers consider they have sustained loss or damage as a result of a failure to apply the applicable rules, even after the relationship in which the failure is alleged to have occurred has ended.

1. Voor de handhaving van de verplichtingen uit hoofde van artikel 6 van Richtlijn 96/71/EG en deze richtlijn waarborgen de lidstaten doeltreffende mechanismen op basis waarvan gedetacheerde werknemers direct klacht tegen hun werkgevers kunnen indienen, evenals het recht gerechtelijke of administratieve procedures op te starten – ook in de lidstaat waar de werknemers gedetacheerd zijn of waren – wanneer werknemers van oordeel zijn dat zij verlies of schade hebben geleden doordat de geldende regels niet werden toegepast, zelfs nadat de arbeidsverhouding in het kader waarvan de regels niet zouden zijn nageleefd, al is beëindigd.


Secondly, there are groups who are not covered by prevention policies because they are pushed beyond the scope of prevention: subcontracted workers, non-registered workers, domestic workers, the bogus self-employed, casual workers, etc. Outsourcing of jobs is on the increase in the European labour market: subcontracting chains, secondment of workers, agency contracts, etc. In the case of temporary contracts, for example, a certain percentage corresponds to the individual’s own choice, but in other cases they are imposed on the individual.

Voorts bestaan er groepen die niet onder het preventiebeleid vallen, omdat zij buiten de preventie worden gehouden: werknemers in onderaanneming, niet-geregistreerde werknemers, huishoudelijk personeel, schijnzelfstandigen, werknemers zonder vaste baan, enz. We stellen vast dat op de Europese arbeidsmarkt steeds meer werk wordt uitbesteed: onderaannemingsketens, detachering van werknemers, uitzendcontracten, enz. In het geval van tijdelijke contracten is er altijd een gedeelte van de werknemers die dit zelf willen, maar aan andere werknemers worden deze contracten opgelegd.


We therefore need to talk about the possibility of 20 weeks’ leave, covering 100% of the mother’s salary, including self-employed workers, the possibility of fathers having leave following the birth and establishing equality between men and women in taking that leave. This is not just about women.

Daarom moeten we praten over de mogelijkheid van 20 weken zwangerschapsverlof, met behoud van 100 procent van het salaris van de moeder, wat ook moet gelden voor vrouwen die als kleine zelfstandigen werken, en over de mogelijkheid dat vaders verlof opnemen na de bevalling en dat vrouwen en mannen gelijk worden gesteld als het gaat om opnemen van dit soort verlof. Dat is niet alleen een zaak van vrouwen.


What is more, as the Court of Justice recently expounded the principle: ‘A provision of national law must be regarded as indirectly discriminatory if it is intrinsically liable to affect migrant workers more than national workers and there is a consequent risk that it will place the former at a particular disadvantage and if it not justified by objective considerations independent of the nationality of the workers concerned and proportionate to the legitimate aim pursued by that law’. In the instance under consideration, even if we cannot speak properly of ‘workers’, it is hard to see why the same thinking should not apply here.

Meer nog, het Hof van Justitie heeft in dit verband recentelijk het volgende principe bekrachtigd: "Een nationale bepaling moet als indirect discriminerend worden beschouwd wanneer zij, enerzijds, naar haar aard migrerende werknemers eerder kan treffen en hen derhalve dreigt te benadelen, en zij, anderzijds, niet gerechtvaardigd wordt door objectieve overwegingen die losstaan van de nationaliteit van de betrokken werknemers en evenredig zijn aan het nagestreefde doel". In de in dit verslag behandelde kwestie gaat het weliswaar niet om werknemers als zodanig, maar men kan zich moeilijk voorstellen welk bezwaar er is om deze zelfde denkwij ...[+++]


Surveillance of the health and safety of self-employed workers must take account of specific risks such as exposure to carcinogenic substances, noise, etc. In addition, the health and safety problems of self-employed workers must be included in all prevention measures, not only where public health policies are concerned, but also within prevention programmes set up by sectoral organisations or by firms which frequently use self-employed workers.

Bij de monitoring van de gezondheid en veiligheid van zelfstandigen moet rekening worden gehouden met specifieke risico's zoals de blootstelling aan kankerverwekkende stoffen, aan lawaai, enz. Voorts moet bij alle preventieve maatregelen rekening worden gehouden met de gezondheids- en veiligheidsproblemen van zelfstandigen, niet alleen bij het gezondheidsbeleid van de overheid maar ook in preventieprogramma's die worden ontwikkeld door organisaties uit de bedrijfstakken of door ondernemingen die vaak zelfstandigen inschakelen.


w