Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abnormalities of forces of labour
Abnormality of forces of labour
Agricultural labor
Agricultural labor force
Agricultural labour
Agricultural labour force
Agricultural worker
Agricultural workers
Compulsory labour
Employees
Farm employee
Farm labourer
Farm worker
Forced labour
Forced or compulsory labour
Labour force
Labour force status
Labour status
Manpower
Other abnormalities of forces of labour
Slavery
Structure of the labour force
Worker

Traduction de «labour force » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
labour force [ manpower | structure of the labour force | worker | employees(UNBIS) ]

arbeidskrachten [ structuur van de arbeidskrachten ]




agricultural labour force [ agricultural worker | farm employee | farm labourer | farm worker | Agricultural workers(ECLAS) ]

landbouwarbeidskrachten [ loontrekker in de landbouw | plattelandsarbeider ]


compulsory labour | forced labour | forced or compulsory labour

gedwongen arbeid | verplichte arbeid


slavery [ forced labour | Forced labour(STW) ]

slavernij [ werkkamp ]


agricultural labor | agricultural labor force | agricultural labour | agricultural labour force

landbouwarbeidskrachten


Abnormality of forces of labour

abnormale-weeënsterkte


Other abnormalities of forces of labour

overige gespecificeerde abnormale-weeënsterkte


Abnormalities of forces of labour

abnormale weeënsterkte


Forced expiratory volume 1 (FEV1)/ forced vital capacity (FVC) ratio after bronchodilator

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerde vitale capaciteit na bronchodilatator
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Z. whereas empirical evidence suggests that, in times of economic crisis, when education budgets are reduced, more children will prematurely leave school or not attend at all to join the workforce; whereas over 190 million children between the ages of 5 and 14 are forced to work, with one in four children aged 5-17 being used as child labourers in sub-Saharan Africa, compared to one in eight in Asia-Pacific and one in ten in Latin America and the Caribbean; whereas girls in particular are at a higher risk of being taken out of school and forced into child labour or domestic work at home; whereas this creates a negative impact on child welfare and the right to education, and in the long term affects the quality of the ...[+++]

Z. overwegende dat er empirisch bewijs voorhanden is dat erop wijst dat er, in tijden van economische crisis, wanneer de budgetten voor onderwijs teruggebracht worden, meer kinderen voortijdig van school gaan of helemaal geen onderwijs volgen om toe te treden tot de beroepsbevolking; overwegende dat meer dan 190 miljoen kinderen in de leeftijd van 5 tot 14 gedwongen worden om te werken en dat een op de vier kinderen in de leeftijd van 5 tot 17 kinderarbeid moet verrichten in Afrika ten zuiden van de Sahara, vergeleken met een op de acht in Azië en het gebied van de Stille Oceaan en een op de tien in Latijns-Amerika en het Caribisch Gebi ...[+++]


Z. whereas empirical evidence suggests that, in times of economic crisis, when education budgets are reduced, more children will prematurely leave school or not attend at all to join the workforce; whereas over 190 million children between the ages of 5 and 14 are forced to work, with one in four children aged 5-17 being used as child labourers in sub-Saharan Africa, compared to one in eight in Asia-Pacific and one in ten in Latin America and the Caribbean; whereas girls in particular are at a higher risk of being taken out of school and forced into child labour or domestic work at home; whereas this creates a negative impact on child welfare and the right to education, and in the long term affects the quality of the ...[+++]

Z. overwegende dat er empirisch bewijs voorhanden is dat erop wijst dat er, in tijden van economische crisis, wanneer de budgetten voor onderwijs teruggebracht worden, meer kinderen voortijdig van school gaan of helemaal geen onderwijs volgen om toe te treden tot de beroepsbevolking; overwegende dat meer dan 190 miljoen kinderen in de leeftijd van 5 tot 14 gedwongen worden om te werken en dat een op de vier kinderen in de leeftijd van 5 tot 17 kinderarbeid moet verrichten in Afrika ten zuiden van de Sahara, vergeleken met een op de acht in Azië en het gebied van de Stille Oceaan en een op de tien in Latijns-Amerika en het Caribisch Geb ...[+++]


Repeats its call on Member States to improve early language learning, to put in place a system of recognition of formal and informal education, including lifelong learning, and of competences acquired in another Member State, and to ensure better coordination with labour market needs, in order to create a future labour force with comparable qualifications that is beneficial to a common European labour market and enhances productivity levels; emphasises, moreover, the need to continue with efforts towards equivalence of national certification systems through the European Qualifications Framework;

115. herhaalt zijn oproep aan de lidstaten om het taalonderwijs vanaf zeer jonge leeftijd te verbeteren, om een systeem voor de erkenning van formeel en informeel onderwijs in te stellen, met inbegrip van een leven lang leren en in een andere lidstaat verworven competenties, en om het onderwijs beter af te stemmen op de behoeften van de arbeidsmarkt teneinde in de toekomst een beroepsbevolking te creëren met vergelijkbare kwalificaties die bevorderlijk zijn voor een gemeenschappelijke Europese arbeidsmarkt en de productiviteit verhogen; wijst er bovendien op dat de inspanningen om de nationale certificeringssystemen via het Europees kwa ...[+++]


Information and communication technologies (ICTs) represent an important sector, not least, in fact, because of the weight they carry in the European economy: they account for 7% of the labour force – of the European labour force – and 6% of GDP, thus a significant share of the European economy and of the European productive and labour force too.

Informatie- en communicatietechnologie, ofwel ICT, is een belangrijke sector, niet in de laatste plaats vanwege de betekenis ervan voor de Europese economie: 7 procent van de – Europese – beroepsbevolking is werkzaam in deze sector, die 6 procent van het bbp, en dus een aanmerkelijk deel van de economie, het productievermogen en de beroepsbevolking van Europa voor zijn rekening neemt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The codes for the variables of the Labour Force Sample Survey in the column ‘Filter’ refer to Annex III to Commission Regulation (EC) No 377/2008 of 25 April 2008 implementing Council Regulation (EC) No 577/98 on the organisation of a labour force sample survey in the Community as regards the codification to be used for data transmission from 2009 onwards, the use of a sub-sample for the collection of data on structural variables and the definition of the reference quarters (1).

De codes voor de variabelen van de arbeidskrachtenenquête in de kolom „Betreft” verwijzen naar bijlage III bij Verordening (EG) nr. 377/2008 van de Commissie van 25 april 2008 tot uitvoering van Verordening (EG) nr. 577/98 van de Raad betreffende de organisatie van een steekproefenquête naar de arbeidskrachten in de Gemeenschap, wat de codering voor de indiening van de gegevens vanaf 2009, het gebruik van een substeekproef voor de verzameling van gegevens over structurele variabelen en de vaststelling van de referentiekwartalen betreft (1).


The Community Labour Force Survey is essentially the first and most authoritative reference source for labour market information in the European Union, and information on wages, as a fundamental variable to explain labour market behaviour, should be a standard element of this survey in order to allow for a more complete analysis of labour markets.

De communautaire arbeidskrachtenenquête is in wezen de eerste en meest gezaghebbende referentie voor arbeidsmarktinformatie in de Europese Unie, en daarom moet informatie over de lonen, als basisvariabele voor de verklaring van arbeidsmarktgedrag, als standaardelement in deze enquête worden opgenomen, zodat een vollediger analyse van de arbeidsmarkten mogelijk is.


Post-enlargement labour market movement statistics do not justify the fear of social dumping. The Commission report, accepted on 8 February, states that the positive effect of labour force movement is a decisive factor.

Het op 8 februari goedgekeurde verslag van de Commissie zegt dat het positieve effect van het verkeer van arbeidskrachten een factor van doorslaggevend belang is.


Long-term unemployment entails serious risks of exclusion from the labour market and gives a measure of the capacity of the labour market institutions to reintegrate workers. In 2002 long-term unemployment decreased slightly but still affected around 3% of the EU labour force. It remains most common in Greece and Italy, where more than 5% of the labour force is affected.

Langdurige werkloosheid brengt ernstige risico's van uitsluiting uit de arbeidsmarkt met zich en biedt een maatstaf voor het vermogen van de arbeidsmarktinstellingen om werknemers opnieuw te integreren. In 2002 is de langdurige werkloosheid lichtjes afgenomen maar betrof nog steeds circa 3% van de arbeidskrachten van de EU. Zij blijft het hoogst in Griekenland en Italië, waar zij meer dan 5% van de arbeidskrachten treft.


This leads to non-employment in the broad sense, which is estimated to concern 13% of the labour force - i.e. more than 25,000 people out of a domestic labour force of 183,000, and is made up of job seekers and beneficiaries of active labour market measures and of passive schemes (early retirement, invalidity pensions).

Dit leidt tot inactiviteit in brede zin, die naar schatting 13% van het arbeidspotentieel betreft, oftewel meer dan 25.000 personen op een (interne) actieve bevolking van 183.000, met inbegrip van werkzoekenden, deelnemers aan actieve arbeidsmarktmaatregelen en begunstigden van passieve regelingen (vroegtijdige uittreding, arbeidsongeschiktheid).


With an expected demographic development having a negative impact on the labour force together with a high employment rate and a relatively low unemployment rate, policies towards promoting labour supply and upgrading of skills and qualifications of the labour force as a means to overcome emerging bottlenecks should be continued.

Gezien de verwachte demografische ontwikkeling, die een negatief effect op het aanbod van arbeidskrachten zal hebben, in combinatie met een hoog werkgelegenheidscijfer en een relatief lage werkloosheid, dient het beleid ter bevordering van het aanbod en het verbeteren van vaardigheden en kwalificaties, ook om bottlenecks op de arbeidsmarkt te kunnen verhelpen, te worden voortgezet.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'labour force' ->

Date index: 2023-12-15
w