Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Careers advisor
Careers officer
Comparability of qualifications
Comparability of vocational training qualifications
Compile curricula for vocational courses
Develop assessments used in vocational courses
Develop vocational course assessments
Distance training
E-training
Manpower training
Pre-vocational training
Prepare examinations for vocational courses
Prepare syllabi for vocational courses
Prepare syllabuses for vocational courses
Prepare vocational course syllabi
Professional specialisation
Recognition of vocational training qualifications
Retraining
Retraining of skills
Sandwich training
Surgical-generator software upgrade key
Updating of skills
Vocational consellor
Vocational counselor
Vocational guidance officer
Vocational guidance specialist
Vocational rehabilitation
Vocational retraining
Vocational training
Vocational upgrading

Vertaling van "Vocational upgrading " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


updating of skills [ professional specialisation | retraining of skills | vocational upgrading | retraining(UNBIS) ]

bijscholing


compile curricula for vocational courses | prepare syllabi for vocational courses | prepare syllabuses for vocational courses | prepare vocational course syllabi

leerplannen voor beroepsopleidingen samenstellen | leerprogramma’s voor beroepsopleidingen samenstellen


agriculture, forestry, and fishery vocational instructor | vocational educator in agriculture, fishery and forestry | agriculture, forestry and fishery vocational teacher | vocational teacher in agriculture, fishery, and forestry

docente landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs | onderwijsgevende landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs | vakdocent landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs | vakdocente landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs


compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

examens voor beroepsopleidingen voorbereiden


careers advisor | careers officer | vocational consellor | vocational counselor | vocational guidance officer | vocational guidance specialist

adviseur voor bereopskeuze | beroepskeuze-adviseur | beroepskeuzedeskundige | jeugdconsulent


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

beroepsopleiding [ alternerende opleiding | e-opleiding | opleiding van arbeidskrachten | opleiding via internet | schriftelijke opleiding | voorbereidende opleiding ]


recognition of vocational training qualifications [ comparability of qualifications | comparability of vocational training qualifications ]

erkenning van getuigschriften van vakbekwaamheid [ vergelijkbaarheid van getuigschriften ]


Surgical-generator software upgrade key

upgrade-sleutel voor chirurgische generator-software


vocational rehabilitation | vocational retraining

beroepsomscholing
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Member States must shift from a box-ticking approach and upgrade their quality systems if they want to improve the performance of universities and vocational colleges, according to two reports published by the European Commission today on quality assurance in higher education and vocational training.

Als de lidstaten willen dat universiteiten en het beroepsonderwijs beter presteren, dan moeten zij afstappen van een afvinkprocedure en zorgen voor betere kwaliteitssystemen. Dat blijkt uit twee vandaag gepubliceerde verslagen van de Europese Commissie over kwaliteitsborging in het hoger onderwijs en de beroepsopleiding.


Most member states agreed that vocational education and training (VET) must be upgraded and positively valued and that the distinction between academic and vocational education and training should disappear.

Ook de meeste lidstaten vonden dat beroepsonderwijs en -opleiding op een hoger peil moeten worden gebracht en positieve waardering behoeven, en dat het onderscheid met academische vorming moet verdwijnen.


15. Stresses the importance of increasing participation in life-long learning, in particular in vocational education and training with a view to ensuring employability, and upgrading the skills of the workforce and to strengthening competitiveness; points out that the proportion of people in further education should also be increased so that people with higher qualifications can find and perform suitable jobs into old age; considers in this context that incentives should be provided for both employees and employers, with particular ...[+++]

15. onderstreept hoe belangrijk het is de deelneming aan een leven lang leren en meer specifiek aan beroepsonderwijs en -opleiding te versterken om de inzetbaarheid te bevorderen, werknemers meer vaardigheden bij te brengen en het concurrentievermogen te versterken; wijst erop dat ook het percentage mensen dat vervolgopleidingen volgt moet worden verhoogd, zodat gekwalificeerde mensen ook op een gevorderde leeftijd nog voor hen geschikt werk kunnen vinden en doen; is in dit verband van mening dat er stimulansen moeten worden geboden aan zowel werknemers als werkgevers, met name in kmo's; meent voorts dat meer alomvattende strategieën ...[+++]


15. Stresses the importance of increasing participation in life-long learning, in particular in vocational education and training with a view to ensuring employability, and upgrading the skills of the workforce and to strengthening competitiveness; points out that the proportion of people in further education should also be increased so that people with higher qualifications can find and perform suitable jobs into old age; considers in this context that incentives should be provided for both employees and employers, with particular ...[+++]

15. onderstreept hoe belangrijk het is de deelneming aan een leven lang leren en meer specifiek aan beroepsonderwijs en -opleiding te versterken om de inzetbaarheid te bevorderen, werknemers meer vaardigheden bij te brengen en het concurrentievermogen te versterken; wijst erop dat ook het percentage mensen dat vervolgopleidingen volgt moet worden verhoogd, zodat gekwalificeerde mensen ook op een gevorderde leeftijd nog voor hen geschikt werk kunnen vinden en doen; is in dit verband van mening dat er stimulansen moeten worden geboden aan zowel werknemers als werkgevers, met name in kmo's; meent voorts dat meer alomvattende strategieën ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
74. Calls on the Member States to actively involve private higher education institutions, as well as public institutions such as universities, in the upgrading and expansion of vocational skill development, especially for the MINT professions (mathematics, informatics, natural sciences, and technology);

74. verzoekt de lidstaten particuliere instellingen voor hoger onderwijs alsmede openbare instellingen, zoals universiteiten, actief te betrekken bij de verbetering en uitbreiding van de beroepsvaardigheidsontwikkeling, met name voor professionals die werkzaam zijn in de wiskunde, de informatica, natuurwetenschappen en technologie;


49. Calls on the Commission to devise instruments such as lifelong learning evaluation schemes to encourage and support workers in systematically pursuing lifelong learning/vocational education and training on their own initiative, paying special attention to those who need to reconcile family and working life, and also in regularly reviewing what skills are needed to continue to operate successfully on the labour market, so as to upgrade their skills and provide job mobility;

49. vraagt de Commissie instrumenten zoals evaluatieregelingen voor een leven lang leren te ontwikkelen waarmee werknemers worden gesteund en aangemoedigd om systematisch en op eigen initiatief een leven lang leren in de praktijk te brengen/beroepsonderwijs en –opleiding te volgen, met bijzondere aandacht voor diegenen die werk en gezin moeten combineren, en regelmatig te controleren welke kwalificaties nodig zijn om succesvol te kunnen blijven participeren op de arbeidsmarkt, teneinde hun vaardigheden te verbeteren en hun mobiliteit op de arbeidsmarkt te vergroten;


49. Calls on the Commission to devise instruments such as lifelong learning evaluation schemes to encourage and support workers in systematically pursuing lifelong learning/vocational education and training on their own initiative, paying special attention to those who need to reconcile family and working life, and also in regularly reviewing what skills are needed to continue to operate successfully on the labour market, so as to upgrade their skills and provide job mobility;

49. vraagt de Commissie instrumenten zoals evaluatieregelingen voor een leven lang leren te ontwikkelen waarmee werknemers worden gesteund en aangemoedigd om systematisch en op eigen initiatief een leven lang leren in de praktijk te brengen/beroepsonderwijs en –opleiding te volgen, met bijzondere aandacht voor diegenen die werk en gezin moeten combineren, en regelmatig te controleren welke kwalificaties nodig zijn om succesvol te kunnen blijven participeren op de arbeidsmarkt, teneinde hun vaardigheden te verbeteren en hun mobiliteit op de arbeidsmarkt te vergroten;


In the context of these priorities the following measures are planned: - the development of improved methods for monitoring and predicting job market situations and requirements in terms of vocational qualifications - further training, upgrading training and retraining, counselling and guidance for employees - improvement and development of vocational and job-market training schemes with a view to achieving greater flexibility and acceptance of new and differing qualification requirements.

In verband met de bovengenoemde zwaartepunten zijn de volgende maatregelen gepland: - ontwikkeling van verbeterde methoden voor het waarnemen en voorspellen van de situatie op de arbeidsmarkt en de behoefte aan beroepskwalificaties; - voortgezette opleiding, bij- en omscholing, beroepskeuzevoorlichting en advies; - verbetering en ontwikkeling van beroepsopleidings- en arbeidsmarktopleidingssystemen teneinde meer flexibiliteit en een grotere ontvankelijkheid met betrekking tot nieuwe en verschillende kwalificatievereisten te bewerkstelligen.


The priority areas are the following: - small-scale employment-generating projects or measures in the agricultural and industrial sectors, in particular by giving support to measures in the agricultural sector which would increase food self-sufficiency; - education/training, particularly in the vocational and technical fields; - upgrading of local Palestinian institutions, such as Arab-run Municipalities, Universities and Colleges, professional organisations, etc. particularly through linkages with similar institutions in the European Community, in-country training, seminar ...[+++]

De volgende gebieden hebben prioriteit: - kleinschalige werkgelegenheidsprojecten of maatregelen in de landbouw of de industrie, vooral ondersteuning van maatregelen in de landbouwsector die moeten leiden tot een grotere zelfvoorziening op voedselgebied; - onderwijs/opleiding, vooral beroeps- en technisch onderwijs; - het verbeteren van plaatselijke Palestijnse instellingen, zoals door Arabieren bestuurde gemeenten, universiteiten en hogescholen, beroepsorganisaties, enz., vooral door samenwerking met soortgelijke instellingen in de ...[+++]


Two bodies in particular will be involved in the implementation of anticipation processes: the INFPC (National Institute for the Development of Continuing Vocational Training) and the Chambre des Métiers (Chamber of Craft Trades); - skill upgrading measures to enable workers to adapt as quickly as possible to the effects of industrial change.

Bij de uitvoering van anticipatie-strategieën zullen in hoofdzaak twee organismen worden betrokken: de INFPC en de Chambre des Métiers (organisatie van het midden- en kleinbedrijf); - maatregelen tot bijscholing van de werknemers, zodat zij zich zo snel mogelijk kunnen aanpassen aan de gevolgen van de veranderingen in het bedrijfsleven.


w