Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural sector
Agriculture
Air transport sector
Concerted practices in the air transport sector
Economic sector
Energy sector policies
Energy sector protocols
Extractive sector strategies
Farming sector
Mining sector guidelines
Mining sector policies
Mining sector protocols
Power sector protocols
Power sector strategies
Sector iridectomy
Shipping sector guidelines
Transport company
Transport sector
Transport undertaking
Transport-sector operator
Transportation sector policies
Transportation sector protocols
Transportation sector regulations

Vertaling van "Transport sector " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
air transport sector

sector luchtvervoer | sector van het luchtvervoer


shipping sector guidelines | transportation sector regulations | transportation sector policies | transportation sector protocols

beleidslijnen inzake de transportsector | beleidslijnen voor de transportsector | beleid inzake de transportsector | beleid voor de transportsector


transport company [ transport undertaking | Transport sector(STW) ]

vervoersonderneming


transport-sector operator

betrokkene uit de vervoersector


concerted practices in the air transport sector

onderling afgestemde feitelijke gedraging in de sector van het luchtvervoer




farming sector [ agricultural sector | agriculture | Agricultural sector(ECLAS) ]

landbouwsector [ landbouw ]


extractive sector strategies | mining sector protocols | mining sector guidelines | mining sector policies

beleid inzake de mijnbouwsector | beleidslijnen inzake de mijnbouwsector | beleid voor de mijnbouwsector | beleidslijnen voor de mijnbouwsector


energy sector protocols | power sector strategies | energy sector policies | power sector protocols

beleid inzake de energiesector | beleidslijnen inzake de energiesector | beleid voor de energiesector | beleidslijnen voor de energiesector


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Specific actions until 2016 2014: Prepare roadmap for RDI in the inland waterway transport sector (sector: including ship operators, shipbuilding industry, equipment manufacturers and service providers, data service providers, logistics service providers, terminal operators, port authorities, freight forwarders, waterway authorities, worker's representatives) 2014: Organise market observation services, including the provision of data on traffic and transport volumes, modal shift towards inland navigation, supply and demand and labour markets, innovation uptake and the integration of waterway transport sector into the multimodal logistics ...[+++]

Specifieke acties tot 2016 2014: opstellen van een stappenplan voor RDI in de binnenvaartsector (door de sector, met inbegrip van: scheepsexploitanten, scheepsbouwbedrijven, fabrikanten van uitrusting en dienstverleners, aanbieders van datadiensten, logistieke dienstverleners, terminalexploitanten, havenautoriteiten, expediteurs, vaarwegbeheerders en werknemersvertegenwoordigers) 2014: organisatie van marktobservatiediensten, waaronder de verstrekking van gegevens over verkeers- en vervoersvolumes, modal shift naar de binnenvaart, vraag en aanbod alsmede arbeidsmarkten, uitrol van innovatie en integratie van de binnenvaartsector in de mu ...[+++]


The EU’s internal market is the main instrument for achieving a vibrant transport industry which brings growth and jobs. As the aviation sector and other sectors such as telecommunications have shown, the process of liberalisation of the internal market stimulates innovation and investment to bring better service at a lower cost. The same success can be achieved throughout the transport sector. The aim is not only to create an internal market in legal terms but also to work together with users and providers to help to make it an industrial reality. This involves enforcing the common rules and supplementing, adjusting or simplifying them ...[+++]

De Europese interne markt is het belangrijkste instrument om een bloeiende vervoerssector tot stand te brengen die werkgelegenheid en groei genereert. Zoals reeds in de luchtvaart, maar ook in andere sectoren zoals telecommunicatie, is gebleken, vormt het liberaliseringsproces van de interne markt een stimulans tot innovatie en investeringen om tegen een lagere kostprijs een betere dienstverlening te kunnen aanbieden. Eenzelfde succesverhaal kan in de hele vervoerssector worden gerealiseerd. Het is niet de bedoeling alleen in juridische zin een interne markt te creëren. Door samenwerking met gebruikers en ondernemingen moet dit een reali ...[+++]


As regards tendering and contracting, a total of 9 services contracts for design, supervision and technical assistance were signed in 2002 (1 in the transport sector and 8 in the environment sector), as well as 8 works contracts (4 in the transport sector and 4 in the environment sector).

Er zijn in 2002 in totaal negen contracten voor diensten voor ontwerp, toezicht en technische bijstand ondertekend (één in de sector vervoer en acht in de sector milieu), en acht contracten voor werken (vier in de sector vervoer en vier in de sector milieu).


Notes that the target of 10 % renewables by 2020 in the transport sector is significantly lagging behind, partly owing to the challenges for a biofuel-based renewable strategy for transport; recalls that transport is the only sector in the EU where GHG emissions have risen since 1990; points out that renewable energies are key to achieving sustainable mobility; calls on the Member States to increase their efforts to deploy sustainable measures in the transport sector such as demand reduction, a modal shift towards more sustainable modes, better efficiency and the electrification of the transport sector; calls on the Commission to dev ...[+++]

merkt op dat we nog ver verwijderd zijn van het bereiken van de doelstelling van 10 % hernieuwbare energie in de vervoerssector tegen 2020, deels ten gevolge van de uitdagingen voor een op biobrandstoffen gebaseerde strategie voor de vervoerssector; wijst erop dat vervoer de enige sector in de EU is waar de emissies van broeikasgassen sinds 1990 zijn gestegen; herinnert eraan dat hernieuwbare energie essentieel is om tot duurzame mobiliteit te komen; verzoekt de lidstaten meer inspanningen te leveren om duurzame maatregelen in de vervoerssector te treffen, zoals vraagreductie, een verschuiving naar duurzamere vervoerswijzen, betere ef ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Estimates that transport represents over 30 % of final energy consumption in Europe and that 94 % of transport relies on oil products; considers, therefore, that an effort towards increased use of renewables in the transport sector must be ambitious, with a clear link to the decarbonisation of the transport sector.

schat dat het vervoer verantwoordelijk is voor meer dan 30 % van het energieverbruik in Europa en voor 94 % afhankelijk is van olieproducten; is derhalve van mening dat de inspanningen voor een verhoogd gebruik van hernieuwbare energie in de vervoerssector ambitieus moeten zijn, met een duidelijke koppeling aan de decarbonisering van de vervoerssector.


fully implement existing legislation and put in place new market rules in order to integrate renewable production efficiently into the market, including by the development of new infrastructure, especially interconnections; facilitate cooperation and the convergence of national renewable energy policies and support schemes in line with the development of the internal market and in particular the new electricity market design, which will ensure fair competition between all generation sources as well as demand and lead to more cross border opening of renewables support; promote more focused renewable energy research and demonstration, including through dedicated EU funds; ensure that the renewable heating and cooling sector significantly c ...[+++]

de bestaande wetgeving volledig ten uitvoer leggen en nieuwe marktregels invoeren om de hernieuwbare productie op efficiënte wijze te integreren in de markt, onder meer door nieuwe infrastructuur, met name interconnecties, te ontwikkelen; de samenwerking en de convergentie van de nationale beleidsmaatregelen op het gebied van hernieuwbare energie en de desbetreffende steunregelingen vergemakkelijken, in lijn met de ontwikkeling van de interne markt en met name de nieuwe ordening van de elektriciteitsmarkt, die een eerlijke concurrentie tussen alle opwekkingsbronnen zal waarborgen en zal resulteren in meer grensoverschrijdende maatregelen voor steun aan hernieuwbare energie; meer gericht onderzoek en demonstratie op het vlak van hernieuwba ...[+++]


Although the air transport sector is growing steadily (at roughly 9% per year) and contributes to economic expansion in many other sectors (aeronautics, tourism etc.), the environmental impact is a cause for concern: any further deterioration in line with current trends would present a real threat to the quality of life of the general public, to the future of the sector and to the global environment, particularly in terms of CO2 emissions.

Terwijl de luchtvaartsector constant blijft groeien (ongeveer 9 % per jaar) en bijdraagt tot de economische bloei van verschillende sectoren (vliegtuigbouw, toerisme.), is de milieubalans verontrustend te noemen: als de huidige trends zich onverminderd doorzetten komen de levenskwaliteit van de burgers en de toekomst van de sector werkelijk in gevaar en dreigen er ernstige wereldwijde effecten, met name wat CO -emissies betreft.


– Council Resolution 94/C 309/01, of 24 October 1994, on telematics in the transport sector, the Commission communication, of 4 November 1994, on telematics in the transport sector and Council resolution 95/C 264/01, of 28 September 1995, on the deployment of telematics in the road transport sector,

– Resolutie 94/C 309/01 van de Raad van 24 oktober 1994 over telematica in het verkeer, Mededeling van de Commissie over telematica in het verkeer van 4 november 1994 en Resolutie 95/C 264/01 van de Raad van 28 september 1995 over de toepassing van telematica in het wegverkeer;


In this context, the Transport Council takes note of the successful completion of social agreements in rail and maritime transport and of the existing proposals for Regulations covering working time in the road and maritime sectors and the Commission's intention to submit a proposal in the air transport sector.

In dit verband neemt de Raad Vervoer nota van de sluiting van sociale overeenkomsten voor het spoor- en zeevervoer en van de bestaande voorstellen voor verordeningen in verband met de werktijd voor de sectoren van het weg- en zeevervoer, alsmede van het voornemen van de Commissie om een voorstel voor de sector luchtvervoer in te dienen.


The following have been appointed to sit on the Committee: Herman de Croo, Chairman Former Belgian Minister of Transport Pieter Bouw Chairman of KLM Bjarne Hansen Chairman of Maersk Air H.R.H. the Aga Khan Chairman of Meridiana Geoffrey Lipman Chairman of the "World Travel and Tourism Council" Henri Martre Chairman of "Groupement des Industries Françaises Aéronautiques et Spatiales" (GIFAS) João-Maria Oliveira-Martins Former Portuguese Minister of Transport Gonzalo Pascual Chairman of Spanair Manfred Schölch Member of the board of directors of Frankfurt airport Guillermo Serrano Computerized reservation systems (CRS) specialist René Valladon Chairman of the Joint Civil Aviation Council (Union "Force Ouvrière") Jürgen Weber Chairman of Lufth ...[+++]

Samenstelling van het Comité : De heer Herman de Croo, Voorzitter Gewezen Belgisch minister van verkeerswezen De heer Pieter Bouw Voorzitter van KLM De heer Bjarne Hansen Voorzitter van Maersk Air Z.H. de Aga Khan Voorzitter van Meridiana De heer Geoffrey Lipman Voorzitter van de "World Travel and Tourism Council" De heer Henri Martre Voorzitter van GIFAS (Groupement des Industries françaises aéronautiques et spatiales) De heer Joao-Maria Oliveira-Martins Gewezen Portugees minister van verkeer De heer Gonzalo Pascual Voorzitter van Spanair De heer Manfred Schölch Lid van de Raad van bestuur van de luchthaven van Frankfurt De heer Guillermo S ...[+++]


w