Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Anchor ships to the port
Anchor vessels to the port
Heave up anchor
Hoist anchor
Secure ships in port
Take up the anchor
The way of a barge is checked by casing the anchor
The way of a barge is checked by letting go the anchor
To heave the anchor
To weigh the anchor
Utilise anchor to secure ship in port
Weigh anchor

Vertaling van "To weigh the anchor " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
to heave the anchor | to weigh the anchor

anker binnendraaien | anker hieuwen | anker inhalen | anker lichten | anker opdraaien | anker opwinden


heave up anchor | hoist anchor | take up the anchor | weigh anchor

het anker binnendraaien | het anker hieuwen | het anker inhalen | het anker lichten | het anker opdraaien | het anker opwinden


anchor vessels to the port | secure ships in port | anchor ships to the port | utilise anchor to secure ship in port

schepen in de haven verankeren


the way of a barge is checked by casing the anchor | the way of a barge is checked by letting go the anchor

een schip wordt met een anker geremd
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
type B: anchor device with one or more stationary anchor points without the need for structural anchors or fixing elements to fix it to the structure;

type B: verankeringsvoorzieningen met een of meer vaste verankeringspunten waarvoor geen structurele verankeringen of bevestigingselementen nodig zijn om ze aan de structuur vast te maken;


type A: anchor devices with one or more stationary anchor points and with the need for structural anchors or fixing elements to fix to the structure;

type A: verankeringsvoorzieningen die uitgerust zijn met één of meer vaste ankerpunten en waarvoor structurele verankeringen of bevestigingselementen nodig zijn om aan de structuur vast te maken;


type A (anchor devices with one or more stationary anchor points and with the need for structural anchors or fixing elements to fix to the structure) referred to in clauses 3.2.1, 4.4.1, 5.3,

type A (verankeringsvoorzieningen die uitgerust zijn met één of meer vaste ankerpunten en waarvoor structurele verankeringen of bevestigingselementen nodig zijn om aan de structuur vast te maken) als bedoeld in de punten 3.2.1, 4.4.1, 5.3;


Can the agreement under consideration in the present case, concluded by a lessor of commercial premises and a retailer (theanchor tenant’), which restricts the lessor’s right to decide individually, without the consent of the anchor tenant, to make other lettings of commercial premises to potential competitors of theanchor tenant’, be regarded as an agreement between undertakings whose object is the prevention, restriction or distortion of competition, for the purposes of Article 101(1) of the Treaty on the Functioning of the European Union?

Kan de in het hoofdgeding onderzochte overeenkomst tussen een verhuurder van winkelruimte en een detailhandelaar (die als ankerhuurder fungeert), die een beperking inhoudt van het recht van de verhuurder om eenzijdig en zonder toestemming van de ankerhuurder te besluiten tot de verhuur van winkelruimte aan mogelijke concurrenten van de ankerhuurder, worden aangemerkt als een overeenkomst tussen marktdeelnemers die ertoe strekt de mededinging te verhinderen, te beperken of te vervalsen in de zin van artikel 101, lid 1, van het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Where an instrument includes, or is connected to, more than one indicating or printing device used for the applications listed in points (a) to (f) of Article 1(2), those devices which repeat the results of the weighing operation and which cannot influence the correct functioning of the instrument shall not be subject to the essential requirements if the weighing results are printed or recorded correctly and indelibly by a part of the instrument which meets the essential requirements and the results are accessible to both parties concerned by the measurement. However, in the case of instruments used for direct sales to the public, displa ...[+++]

Bevat het werktuig meerdere aanwijs- of afdrukinrichtingen die worden gebruikt voor de in artikel 1, lid 2, onder a) tot en met f), genoemde toepassingen of is het op meerdere dergelijke inrichtingen aangesloten, dan zijn de essentiële eisen niet van toepassing op de inrichtingen die de weegresultaten weergeven en die niet van invloed kunnen zijn op de juiste werking van het werktuig, indien de weegresultaten juist en onuitwisbaar worden afgedrukt of geregistreerd door een deel van het werktuig dat voldoet aan de essentiële eisen en indien zij toegankelijk zijn voor beide bij de weging betrokken partijen. Voor werktuigen die gebruikt wor ...[+++]


(36) Directive 2009/23/EC already provides for a safeguard procedure allowing the Commission to examine the justification for a measure taken by a Member State against non-automatic weighing instruments it considers being non-compliant. In order to increase transparency and to reduce processing time, it is necessary to improve the existing safeguard procedure, with a view to making it more efficient and drawing on expertise available in Member States.

(36) Richtlijn 2009/23/EG voorziet al in een vrijwaringsprocedure die de Commissie in staat stelt te onderzoeken of een maatregel van een lidstaat tegen niet in overeenstemming geachte niet-automatische weegwerktuigen gerechtvaardigd is Om de transparantie te vergroten en tijdverlies te beperken, moet de bestaande vrijwaringsprocedure worden verbeterd teneinde de efficiëntie te vergroten en van de deskundigheid in de lidstaten te profiteren.


The economic and financial crisis has exposed the need to review the framework for the Economic and Monetary Union (EMU) in order to enforce the existing instruments and to broaden the procedures for coordination and multilateral surveillance. As the Commission stresses in its Explanatory Memorandum, the system must be strengthened in order to "anchor macroeconomic stability and the sustainability of public finances, which are preconditions for durable output and employment growth".

Door de economische en financiële crisis is duidelijk geworden dat het kader voor de Economische en Monetaire Unie (EMU moet worden herzien om de bestaande instrumenten te versterken en de procedures voor coördinatie en multilateraal toezicht uit te breiden. Zoals de Commissie in haar toelichting benadrukt moet het systeem worden versterkt om de "macro-economische stabiliteit en houdbare overheidsfinanciën, twee essentiële voorwaarden voor een duurzame groei van de productie en de werkgelegenheid, te waarborgen".


All the products are placed on the market in the following forms: braid (treccia) of from 5 to 18 bulbs weighing between 400 and 900 g, extra-large braid (treccia extra) of from 8 to 80 bulbs weighing between 1 and 5 kg, net containing a variable number of bulbs weighing between 100 and 500 grams, bags of a variable number of bulbs weighing between 1 and 5 kg, small braids (treccina) of from 3 to 5 bulbs weighing between 150 and 500 g, and individual bulbs weighing between 50 and 100 g. The packaging is made from net, wood, plastic, card, paper and natural plant materials.

Het product mag als volgt ten verkoop worden aangeboden: in strengen van 5 tot 18 bollen met een totaal gewicht van 400 tot 900 gram, in extra lange strengen van 8 tot 80 bollen met een totaal gewicht van 1 tot 5 kg, in netten met een variabel aantal bollen en een gewicht van 100 tot 500 gram, in zakken met een variabel aantal bollen en een gewicht van 1 tot 5 kg, in korte strengen van 3 tot 5 bollen en een totaal gewicht van 150 tot 500 gram en als losse bollen met een gewicht van 50 tot 100 gram. Het product mag worden verpakt in netten, hout, plastic, karton, papier en natuurlijke plantaardige materialen.


In Ukraine, banks and insurance companies are still small-sized: together all the country’s banks have net assets of less than € 20 billion, which is equivalent to an average small EU bank. A dynamic financial sector matters for both the general process of economic development and market opening and for deeper anchoring of Ukraine with the EU economies.

In Oekraïne zijn de banken en verzekeringsondernemingen nog altijd kleinschalig: alle banken van het land samen hebben een eigen vermogen van minder dan 20 miljard euro, wat overeenkomt met dat van een gemiddeld kleine bank in de EU. Een dynamische financiële sector is dus van belang zowel voor het algemene proces van economische ontwikkeling en marktopening, als om Oekraïne dieper in de EU-economieën te verankeren.


The fiscal restraint imposed by the Stability and Growth Pact anchors economic agents’ confidence in the soundness of public finances which, in turn, is a pre-condition for the proper operation of the monetary union. It contributes to confidence, provides favourable conditions for investment, and is therefore an important ingredient as regards long-term growth.

De door het Pact opgelegde begrotingsbeheersing verankert het vertrouwen van economische partijen in de gezondheid van de overheidsfinanciën; dit is op zijn beurt een basisvoorwaarde voor een soepele werking van de monetaire unie. Het draagt bij aan het vertrouwen, creëert gunstige condities voor investeringen, en is derhalve een belangrijk ingrediënt wat betreft groei op de lange termijn.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'To weigh the anchor' ->

Date index: 2021-03-12
w