Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advice or treatment for non-attending third party
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Debt collector
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Field debt collector
Industrial third party insurance
Insurance against responsibility
Jealousy
Liability insurance
Negotiate health and safety issues with third parties
Negotiate health and safety matters with third parties
Paranoia
Payment collector
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Public liability insurance
Third party encounter
Third party insurance
Third party liability insurance
Third-party collector
Third-party insurance

Traduction de «Third party insurance » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
insurance against responsibility | liability insurance | third party insurance | third party liability insurance

burgerlijke-aansprakelijkheidsverzekering | verzekering burgerlijke aansprakelijkheid | verzekering burgerrechtelijke aansprakelijkheid | verzekering wettelijke aansprakelijkheid | wettelijke-aansprakelijkheidsverzekering | BA-verzekering [Abbr.] | WA-verzekering [Abbr.]


third-party insurance [ liability insurance | public liability insurance ]

wettelijkeaansprakelijkheidsverzekering [ WA-verzekering | wettelijke-aansprakelijkheidsverzekering ]


industrial third party insurance

bedrijfs-WA-verzekering


tax on third-party insurance for motor vehicles,etc.

belasting op de verzekering voor aansprakelijkheid jegens derden van motorrijtuigen, enz.


negotiate health and safety matters with third parties | negotiate with third parties on health and safety issues | negotiate health and safety issues with third parties | negotiate issues on health and safety with third parties

discussiëren over gezondheids- en veiligheidskwesties met derden | discussiëren over gezondheids- en veiligheidsproblemen met derden | gezondheids- en veiligheidskwesties met derden bespreken | gezondheids- en veiligheidsproblemen met derden bespreken


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of th ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Counselling related to sexual behaviour and orientation of third party

voorlichting en advies verband houdend met seksueel gedrag en oriëntatie van derden


Advice or treatment for non-attending third party

advies of behandeling ten behoeve van niet-aanwezige derde




field debt collector | third-party collector | debt collector | payment collector

incasseerster | medewerker incassobureau | incassomedewerker | incassomedewerkster
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
 A clear framework for liability and insurance: The current third-party insurance regime has been established mostly in terms of manned aircraft, where weight (starting from 500 kilograms) determines the minimum amount of insurance; the Commission would assess the need to amend the current rules taking RPAS into account;

Een duidelijk kader voor aansprakelijkheid en verzekering: de huidige wettelijke aansprakelijkheidsregeling geldt voor bemande luchtvaartuigen, waarbij het gewicht (beginnend bij 500 kg) het minimaal verzekerde bedrag bepaalt. De Commissie zal nagaan of het nodig is de huidige regels aan te passen voor RPAS.


A clear framework for liability and insurance. The current third-party insurance regime has been established mostly in terms of manned aircraft, where mass (starting from 500kg) determines the minimum amount of insurance.

Een duidelijk kader inzake aansprakelijkheid en verzekering De huidige wettelijke aansprakelijkheidsregeling is vooral afgestemd op bemande luchtvaartuigen, waarbij de massa (beginnende vanaf 500 kg) het minimaal verzekerde bedrag bepaalt.


69. Urges Member States, when considering financial guarantee mechanisms, including the necessity of third-party insurance, to pay due attention to set insurance rates on the basis of the real risk arising from drilling and exploitation difficulties, so as not to price small-and medium-sized operators out of the market whilst ensuring that liability coverage is maintained;

69. vraagt de lidstaten om er bij hun onderzoek naar financiële garantiemechanismen, waaronder de noodzaak van aansprakelijkheidsverzekering, op te letten dat de verzekeringspremies worden vastgesteld op basis van het werkelijke risico als gevolg van boor- en exploitatiemoeilijkheden, zodat kleine en middelgrote operatoren die een vergunning aanvragen niet uit de markt worden geprijsd, en er tegelijk voor te zorgen dat de volledige aansprakelijkheidsdekking gehandhaafd blijft;


70. Urges Member States, when considering financial guarantee mechanisms, including the necessity of third-party insurance, to pay due attention to set insurance rates on the basis of the real risk arising from drilling and exploitation difficulties, so as not to price small-and medium-sized operators out of the market whilst ensuring that liability coverage is maintained;

70. vraagt de lidstaten om er bij hun onderzoek naar financiële garantiemechanismen, waaronder de noodzaak van aansprakelijkheidsverzekering, op te letten dat de verzekeringspremies worden vastgesteld op basis van het werkelijke risico als gevolg van boor- en exploitatiemoeilijkheden, zodat kleine en middelgrote operatoren die een vergunning aanvragen niet uit de markt worden geprijsd, en er tegelijk voor te zorgen dat de volledige aansprakelijkheidsdekking gehandhaafd blijft;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
P. whereas national regulators must assess financial viability and capability prior to awarding a license and final drilling consent, ensuring sufficient funds exist, including through third-party insurance and communal funds,

P. overwegende dat de nationale regelgevers financiële haalbaarheid en capaciteiten moeten beoordelen alvorens een vergunning en een definitieve toestemming om te boren te geven, waarbij gewaarborgd moet zijn dat er voldoende fondsen beschikbaar zijn, onder meer ook langs de weg van een WA-verzekering en gemeenschappelijk fondsen,


Regarding third parties, insurance should include cover for death, personal injury and damage to property caused by accidents.

Ten aanzien van derden dient de verzekeringsdekking overlijden, persoonlijk letsel en schade aan eigendom ten gevolge van ongevallen te omvatten.


The European Commission has decided to ask Italy to end its price freeze on motor-vehicle third-party insurance within three weeks.

De Europese Commissie heeft besloten om Italië te verzoeken binnen drie weken een einde te maken aan de bevriezing van de tarieven voor wettelijke-aansprakelijkheidsverzekeringen voor motorvoertuigen.


Even though, when the Decree-Law was converted into a Law proper, the Italian Parliament restricted its scope to third-party insurance for motor vehicles, the Italian Government claims that it is part of a set of measures designed to combat inflation.

Hoewel het Italiaans parlement bij de omzetting van decreet nr. 70/2000 in een wet het toepassingsgebied heeft beperkt tot de sector van de WA-verzekeringen voor motorvoertuigen, gaat het volgens de Italiaanse regering om een geheel aan maatregelen ter bestrijding van de inflatie.


The crisis of the sector also showed the lack of harmonised application of the international conventions and the need to establish a legal framework setting out the conditions of insurance and minimum amounts that both Community and third country air carriers and aircraft operators have to observe at all times in respect to their liability vis-à-vis passengers, baggage, cargo, mail and third parties.

De crisis in de sector bracht ook het gebrek aan harmonisatie aan het licht bij de toepassing van internationale overeenkomsten en maakte duidelijk dat er een juridisch kader moet komen waarin de verzekeringseisen en minimumbedragen zijn neergelegd waaraan zowel luchtvervoerders en vliegtuigexploitanten uit de Unie als die uit derde landen zich te allen tijde moeten houden wat betreft hun aansprakelijkheid ten opzichte van passagiers, bagage, vracht, post en derden.


Similarly, most of the non-safety-related requirements which the SCK imposes, such as those relating to the payment of tax and social security contributions, registration with the Chamber of Commerce, third-party insurance, creditworthiness and application of the collective labour agreement, are already covered by statutory provisions.

Zo worden ook de meeste niet met veiligheid verband houdende vereisten die de SCK stelt (zoals die met betrekking tot de betaling van belastingen en sociale-zekerheidsbijdragen, inschrijving bij de Kamer van Koophandel, aansprakelijkheidsverzekering, kredietwaardigheid en toepassing van de collectieve arbeidsovereenkomst) reeds door wettelijke bepalingen bestreken.


w