Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Assess animal's condition
Assess animal's state of health
Assess health condition of animals
Biosafety
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Flag-State inspector
Health and safety inspector
Health care environment inspector
Health care facilities inspector
Health control
Health inspection
Health inspectorate
Health watch
Healthcare facilities inspector
Healthcare inspector
Inspect animal's condition
Inspector of health and safety
Jealousy
Labour inspector
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Public Health Supervisory Service
State Inspectorate of Health
State health service
State inspector
Wage inspector

Vertaling van "State Inspectorate Health " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Public Health Supervisory Service | State Inspectorate of Health

Staatstoezicht op de Volksgezondheid


health care environment inspector | health care facilities inspector | healthcare facilities inspector | healthcare inspector

inspectrice geestelijke volksgezondheid | inspectrice geneesmiddelen | arts-inspecteur volksgezondheid | inspecteur gezondheidszorg


inspector of health and safety | wage inspector | health and safety inspector | labour inspector

inspecteur arbeidsinspectie | arbeidsinspecteur | arbo-inspecteur






health control [ biosafety | health inspection | health inspectorate | health watch ]

gezondheidsinspectie [ bioveiligheid | gezondheidspolitie | gezondheidstoezicht | sanitaire veiligheid ]


assess animal's state of health | inspect animal's condition | assess animal's condition | assess health condition of animals

toestand van dieren beoordelen


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of th ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Procedures for purposes other than remedying health state

verrichtingen voor andere doeleinden dan herstel van gezondheidstoestand


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
18. Stresses the problem of implementing occupational health and safety with respect to workers who are engaged in undeclared activities; recalls that the labour inspectorates play an important role in deterring undeclared work; calls on the Member States to carry out stringent inspections and impose appropriate penalties on employers using undeclared workers; urges the Commission and the Member States to take all necessary meas ...[+++]

18. wijst erop dat de uitvoering van de wetgeving op het gebied van gezondheid en veiligheid op het werk problematisch is met betrekking tot werknemers die zwartwerk verrichten; wijst er nogmaals op dat arbeidsinspecties een essentiële rol vervullen bij het ontmoedigen van zwartwerk; dringt er bij de lidstaten op aan strenge inspecties uit te voeren en passende boetes op te leggen aan werkgevers die gebruik maken van zwartwerkers; dringt er bij de Commissie en de lidstaten op aan nodige maatregelen ter bestrijding van zwartwerk te ...[+++]


38. Endorses the useful work which the Senior Labour Inspectors’ Committee (SLIC) is doing to bring national cultures closer together; calls for the committee’s resources and powers to be strengthened; calls for closer cooperation between the SLIC and the Luxembourg Advisory Committee; takes the view that the Commission’s Advisory Committee on Safety and Health at Work should regularly be updated on developments in the Member States in the field of labour inspectorates and health and safe ...[+++]

38. ondersteunt het positieve optreden van het Comité van hoge functionarissen van de arbeidsinspectie (CHRIT) bij het nader tot elkaar brengen van de nationale culturen; dringt aan op de versterking van zijn middelen en bevoegdheden; wenst dat zijn samenwerking met het Raadgevend Comité van Luxemburg wordt geïntensiveerd; is van mening dat het Raadgevend Comité voor veiligheid en gezondheid op de arbeidsplaats van de Commissie voortdurend informatie moet inwinnen over de ontwikkeling in de lidstaten wat betreft arbeidsinspecties alsmede gezondheid en veiligheid op de arbeidsplaats;


39. Endorses the useful work which the Senior Labour Inspectors’ Committee (SLIC) is doing to bring national cultures closer together; calls for the committee’s resources and powers to be strengthened; calls for closer cooperation between the SLIC and the Luxembourg Advisory Committee; takes the view that the Commission’s Advisory Committee on Safety and Health at Work should regularly be updated on developments in the Member States in the field of labour inspectorates and health and safe ...[+++]

39. ondersteunt het positieve optreden van het Comité van hoge functionarissen van de arbeidsinspectie (CHRIT) bij het nader tot elkaar brengen van de nationale culturen; dringt aan op de versterking van zijn middelen en bevoegdheden; wenst dat zijn samenwerking met het Raadgevend Comité van Luxemburg wordt geïntensiveerd; is van mening dat het Raadgevend Comité voor veiligheid en gezondheid op de arbeidsplaats van de Commissie voortdurend informatie moet inwinnen over de ontwikkeling in de lidstaten wat betreft arbeidsinspecties alsmede gezondheid en veiligheid op de arbeidsplaats;


1. Highlights the fact that while labour inspection is a public service task which should only be carried out by independent public bodies, this should not preclude labour inspections being assisted by representatives of the social partners; believes that the independence of OHS services vis-à-vis the employer must be guaranteed; considers, as far as occupational health is concerned, that monitoring, alerts, health expertise and the provision of sound health-related advice can only be handled by independent health and safety professionals; considers it regrettable that the management of OHS is still being carried out, in certa ...[+++]

1. benadrukt dat het verrichten van arbeidsinspecties weliswaar een overheidstaak is die alleen door onafhankelijke overheidsinstanties mag worden uitgevoerd, maar dat dit niet uitsluit dat vertegenwoordigers van de sociale partners bij die arbeidsinspecties behulpzaam zijn; is van oordeel dat de onafhankelijkheid van bedrijfsgeneeskundige diensten ten opzichte van de werkgever gewaarborgd moet zijn; is van oordeel dat waar het gaat om gezondheid op de werkplek, alleen onafhankelijke professionals op gebied van bedrijfsgeneeskunde en veiligheid in staat zijn toez ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
However, in no event should labour inspectors replace the activity of employees’ representatives in this area, because the employees’ representatives monitor the state of health and safety at work permanently, whereas, sadly, labour inspectors visit only at random or not until after a work-related accident has already occurred. The powers of inspections should be further complemented with ‘comparative tests’.

De arbeidsinspecteurs moeten echter in geen geval de plaats innemen van de werknemersvertegenwoordigers, aangezien het juist deze werknemersvertegenwoordigers zijn die permanent toezicht uitoefenen op de situatie op het gebied van veiligheid en gezondheid op het werk, terwijl arbeidsinspecteurs in de regel, helaas, bedrijven slechts steekproefsgewijs bezoeken of wanneer zich een arbeidsongeval heeft voorgedaan. De inspectiebevoegdheden zouden vervolgens moeten worden aangevuld met 'vergelijkende tests'.


Member States report about the investment in the training of inspectors to cope with the multidisciplinary approach of prevention required by the EU health and safety legislation and needed to control risks due to new technology or new forms of work organisation.

De lidstaten melden dat zij investeren in de opleiding van inspecteurs om de preventie multidisciplinair te kunnen aanpakken, zoals vereist wordt door de gezondheids- en veiligheidswetgeving van de EU en wat nodig is om de risico's te beheersen die ontstaan als gevolg van nieuwe technologie of nieuwe vormen van werkorganisatie.


In the majority of Member States, the Labour Inspectorate is either not competent to enforce health and safety legislation in the public administration, this function being performed by an internal service lacking the necessary hierarchical independence, or its enforcement powers are diminished by the difficulties to make the improvement notices or sanctions imposed applicable and effective.

In de meeste lidstaten is de arbeidsinspectie niet bevoegd om de gezondheids- en veiligheidswetgeving binnen het openbaar bestuur te handhaven, omdat deze taak wordt verricht door een interne dienst die hiërarchisch gezien echter onvoldoende onafhankelijk is.


To ensure the proper implementation of legislation, the administrative capacity should be reinforced, in particular concerning occupational health and safety, including the further strengthening of the State Labour Inspectorate.

Om de correcte tenuitvoerlegging van wetgeving te garanderen moet de bestuurlijke capaciteit worden versterkt, met name met betrekking tot veiligheid en gezondheid op het werk, onder andere via de verdere versterking van de nationale arbeidsinspectie.


This might involve finding out what the Member States are doing in terms of inspections, consultation and training, with a view to sharing best practice, involving the Senior Labour Inspectors Committee (SLIC),[34] and encouraging national labour inspectorates to focus on the sector and to consider forms of cooperation with other inspectorates, in particular technical and health inspectorates, where applicable.

Dat kan betekenen dat moet worden uitgezocht wat de lidstaten aan controles, raadplegingen en opleidingen uitvoeren, met de bedoeling beste praktijken uit te wisselen, het Comité van hoge functionarissen van de arbeidsinspectie (CHFA) erbij te betrekken[34], en nationale arbeidsinspectiediensten ertoe aan te zetten speciale aandacht te besteden aan de sector en in voorkomend geval vormen van samenwerking met andere inspectiediensten, in het bijzonder technische en gezondheidsinspectiediensten, te overwegen.


10. Considers, without prejudice to the application of the procedure provided for in Article 189b, that the objective of the above Community action programme must be to contribute to the fight against drug dependence, in particular by fostering cooperation between Member States, by supporting their action and by promoting the coordination of their prevention policies and programmes, and must include action aimed in particular at: - improving awareness of the problem of drugs and drug dependence and their consequences and of the means and methods of preventing drug dependence and the associated risks, in particular by using the informatio ...[+++]

VEILIGHEID VAN EN ZELFVOORZIENING MET BLOED - RESOLUTIE VAN DE RAAD "DE RAAD VAN DE EUROPESE UNIE, ONDER VERWIJZING naar de mededeling van de Commissie van 25 mei 1993 over zelfvoorziening met bloed in de Europese Gemeenschap, en naar zijn conclusies van 13 december 1993 met betrekking tot deze mededeling ; NEEMT met belangstelling NOTA van de mededeling van de Commissie van 21 december 1994 over veiligheid van en zelfvoorziening met bloed in de Europese Gemeenschap ; WIJST NOGMAALS OP de noodzaak om, met eerbiediging van het beginsel van vrijwillige en gratis donatie, te komen tot zelfvoorziening met bloed en uit bloed bereide produkten in de Lid-Staten en in de Gemeenschap, met name via samenwerking tussen de Lid-Staten ; WIJST EROP da ...[+++]


w