Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abuse of dominant position
Brand loyalty
Brand management supervision
Brand market penetration studies
Brand market planning and operation
Brand marketing
Brand positioning setting
Brand support
Company in a dominant position
Create a brand guideline
Create brand guidelines
Creating a brand guidelines
Distributor's brand
Dominant position
Establish brand positioning
Manufacturer's trademark
Middleman's brand
Position of women
Private brand
Private label
Produce brand guidelines
Product brand
Service mark
Set brand positioning
Setting brand positioning
Situation of women
Stamp of origin
Supervise a brand management
Supervise brand management
Supervising brand management
Trade mark
Trade mark licences
Trademark
Women's position

Vertaling van "Set brand positioning " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
brand positioning setting | establish brand positioning | set brand positioning | setting brand positioning

merken positioneren


supervise a brand management | supervising brand management | brand management supervision | supervise brand management

toezicht houden op merkbeheer


create a brand guideline | creating a brand guidelines | create brand guidelines | produce brand guidelines

merkgerelateerde richtlijnen opstellen


distributor's brand | middleman's brand | private brand | private label

eigen merk | private label (eigen merk)


brand market penetration studies | brand market planning and operation | brand marketing

marketing van het merk


trademark [ manufacturer's trademark | product brand | service mark | stamp of origin | trade mark | trade mark licences(UNBIS) ]

merk [ benaming van oorsprong | dienstmerk | fabrieksmerk | merk van een product | merk van oorsprong ]


brand loyalty | brand support

merkentrouw | merkgetrouwheid | merkvastheid


dominant position [ abuse of dominant position | company in a dominant position ]

machtspositie [ misbruik van een machtspositie | onderneming met machtspositie ]


position of women [ situation of women | women's position ]

positie van de vrouw [ situatie van de vrouw ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Manufacturers have responded to the growth of e-commerce by adopting a number of practices in order to better control the distribution of their products and the positioning of their brands.

Fabrikanten hebben op de groei van de e-commerce gereageerd door een aantal praktijken in te voeren waarmee zij de distributie van hun producten en de positionering van hun merken beter kunnen controleren.


Points out that while private, own-brand labelled products can bring increased value, choice and ‘fair trade’ products to consumers, they also represent a strategic issue in the medium- and long-term, as they introduce a horizontal dimension to competition in respect of industrial brands that had never previously been a factor and that can give an unfair and anti-competitive position to retailers, who become both customer and competitor; draws attention to the existence of a ‘risk threshold’ beyond which the market penetration of own ...[+++]

merkt op dat huismerkproducten kunnen zorgen voor meerwaarde, een ruimere keuze en meer fairtradeproducten voor de consument, maar dat ze ook een strategisch probleem stellen op de middellange en lange termijn, aangezien ze een horizontale dimensie aanbrengen in de concurrentie ten opzichte van industriële merken die voordien nooit een factor is geweest, en ze detailhandelaren, die zowel klant als concurrent worden, een oneerlijke en concurrentieverstorende positie kunnen geven; vestigt de aandacht op het bestaan van een „risicodrempel” waarboven de marktpenetratie van huismerken in een bepaalde categorie producten de actuele positieve ...[+++]


Own-brand ecological ranges are also likely to increase a retailer's overall own-brand product sales through a positive ‘halo effect’.

Milieuvriendelijke huismerken hebben ook een positieve uitstraling waardoor waarschijnlijk de totale verkoop van huismerkproducten van de detailhandelaar zal stijgen (halo-effect).


Other indicators focus on the position of the customer on its resale market, including characteristics such as a wide geographic spread of its outlets, own brands including private labels and its brand image amongst final consumers.

Andere indicatoren betreffen de positie van de klant op zijn wederverkoopmarkt, waarbij factoren zoals een brede geografische spreiding van zijn verkooppunten, huismerken — inclusief private labels — en zijn merkimago in de ogen van de consumenten een rol spelen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Competitors may not be able to compete for an individual customer's entire demand because the supplier in question is an unavoidable trading partner at least for part of the demand on the market, for instance because its brand is a ‘must stock item’ preferred by many final consumers or because the capacity constraints on the other suppliers are such that a part of demand can only be provided for by the supplier in question (51) The market position of the supplier is thus of main importance to assess possible anti-competitive effects o ...[+++]

Concurrenten kunnen niet in staat zijn te concurreren om de volledige vraag van een individuele afnemer omdat de desbetreffende leverancier voor ten minste een deel van de vraag op de markt een onmisbare handelspartner is, bijvoorbeeld omdat zijn merk een „must-stockproduct” is dat de voorkeur heeft van tal van eindgebruikers, of omdat de andere leveranciers zodanige capaciteitsbeperkingen ondervinden dat aan een deel van de vraag alleen door de desbetreffende leverancier kan worden voldaan (51). De marktpositie van de leverancier is dus van groot belang voor het ...[+++]


The non-legislative actions of PO-A would have only limited effect alone, but, if combined, they would reinforce the positive impact of POP2(a) and make the scheme more visible to HSW and employers, thereby strengthening the BC brand.

De niet-wetgevingsmaatregelen van BO-A zouden op zich slechts een beperkt effect hebben, maar in combinatie zouden ze de positieve effecten van BOP2(a) versterken en de regeling beter zichtbaar maken voor hooggekwalificeerde werknemers en werkgevers en op die manier het "blauwekaartmerk" versterken.


(77) United Brands v Commission, op. cit. The greater the difference between the market share of the undertaking in question and that of its competitors, the more likely will it be that the said undertaking is in a dominant position.

(77) De zaak United Brands tegen de Commissie, op. cit. Hoe groter het verschil tussen het marktaandeel van de betrokken onderneming en dat van haar concurrenten is, des te waarschijnlijker zal het zijn dat die onderneming zich in een machtspositie bevindt.


In the case of bulk products preference is given to volume whereas in the case of differentiated products (i.e. branded products) sales in value and their associated market share will often be considered to reflect better the relative position and strength of each provider. In bidding markets the number of bids won and lost may also be used as approximation of market shares(81).

Voor bulkproducten wordt de voorkeur gegeven aan volume, terwijl in het geval van gedifferentieerde producten de in waarde uitgedrukte afzet en het ermee verband houdende marktaandeel gewoonlijk als een betere maat voor de relatieve positie en sterkte van elke aanbieder worden beschouwd. Op biedmarkten kan ook het aantal gewonnen en verloren biedingen worden gebruikt als benadering voor het marktaandeel(81).


(187) The market position of the supplier and his competitors is of central importance in assessing possible anti-competitive effects, as the loss of intra-brand competition can only be problematic if inter-brand competition is limited.

(187) De "marktpositie van de leverancier en van zijn concurrenten" is zeer belangrijk voor het beoordelen van mogelijke concurrentiebeperkende effecten, omdat de vermindering van de intrabrand-concurrentie slechts een probleem kan vormen indien de interbrand-concurrentie beperkt is.


(163) The market position of the supplier and his competitors is of major importance, as the loss of intra-brand competition can only be problematic if inter-brand competition is limited.

(163) De marktpositie van de leverancier en van zijn concurrenten is een zeer belangrijke factor, omdat de vermindering van de intrabrand-concurrentie slechts een probleem kan doen rijzen indien de interbrand-concurrentie beperkt is.


w