Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
SECA
SOXECA
SOx Emission Control Area
Sulphur Emission Control Area

Vertaling van "SECA " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
SOx Emission Control Area | Sulphur Emission Control Area | SECA [Abbr.] | SOXECA [Abbr.]

beheersgebied voor SOx-emissie | SOxECA [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In SECA (in the EU: Baltic and North Sea) the sulphur content of marine fuels will be reduced from 1.50% to 0.10% as of 2015 and it other sea areas from 3,50% to 0,50% as of 2020.

In het SECA-gebied (in de EU: Oost- en Noordzee) zal het zwavelgehalte van mariene brandstoffen vanaf 2015 van 1,50 % naar 0,10 % worden teruggebracht en in andere zeegebieden vanaf 2020 van 3,50 % naar 0,50 %.


The 2012 revision of the Directive on the Sulphur Content of Liquid Fuels[25] ensures that the most cost-effective measures to reduce sulphur emissions from shipping in the EU are already on the way, with the SECA standard of 0.1% sulphur content in the Baltic and North Sea from 2015, and the global standard of maximum 0.5% sulphur in all EU waters from 2020.

De wijziging van de richtlijn betreffende het zwavelgehalte van scheepsbrandstoffen[25] in 2012 zorgt ervoor dat de meest kosteneffectieve maatregelen voor de reductie van zwavelemissies uit de scheepvaart in de EU al op komst zijn, met de SECA-norm van 0,1 % zwavelgehalte in de Oostzee en de Noordzee vanaf 2015, en de globale norm van maximaal 0,5 % zwavel in alle EU-wateren vanaf 2020.


In SECA (in the EU: Baltic and North Sea) the sulphur content of marine fuels will be reduced from 1.50% to 0.10% as of 2015 and it other sea areas from 3,50% to 0,50% as of 2020.

In het SECA-gebied (in de EU: Oost- en Noordzee) zal het zwavelgehalte van mariene brandstoffen vanaf 2015 van 1,50 % naar 0,10 % worden teruggebracht en in andere zeegebieden vanaf 2020 van 3,50 % naar 0,50 %.


40 % in Member States fully bordering SOx Emission Control Areas (SECAs);

40 % in de lidstaten die volledig grenzen aan beheersgebieden voor SOx-emissie (SECA's);


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
As from 1 January 2020, in Member States not bordering SECAs, the sulphur content of the marine fuel being used on board shall also be checked by sampling or analysis or both of 30 % of the inspected ships referred to in paragraph 1.

Vanaf 1 januari 2020 wordt in de lidstaten die niet aan SECA's grenzen het zwavelgehalte in scheepsbrandstof die wordt gebruikt aan boord eveneens gecontroleerd door monsterneming of analyse of beiden van 30 % van de in lid 1 genoemde geïnspecteerde schepen.


The 2012 revision of the Directive on the Sulphur Content of Liquid Fuels[25] ensures that the most cost-effective measures to reduce sulphur emissions from shipping in the EU are already on the way, with the SECA standard of 0.1% sulphur content in the Baltic and North Sea from 2015, and the global standard of maximum 0.5% sulphur in all EU waters from 2020.

De wijziging van de richtlijn betreffende het zwavelgehalte van scheepsbrandstoffen[25] in 2012 zorgt ervoor dat de meest kosteneffectieve maatregelen voor de reductie van zwavelemissies uit de scheepvaart in de EU al op komst zijn, met de SECA-norm van 0,1 % zwavelgehalte in de Oostzee en de Noordzee vanaf 2015, en de globale norm van maximaal 0,5 % zwavel in alle EU-wateren vanaf 2020.


(7b) In order to ensure air quality benefits to the Member States whose coasts are not part of SECAs, and to establish a minimum level playing field for the sector across the Union, the same fuel quality requirement should be extended to the territorial seas of Member States and to pollution control areas outside SECAs.

(7 ter) Om voor voordelen op het gebied van luchtkwaliteit te zorgen voor de lidstaten waarvan de kusten geen deel uitmaken van SECA's en om een minimaal gelijk speelveld voor de sector in te stellen in de hele Unie, moet de vereiste inzake brandstofkwaliteit worden uitgebreid naar de territoriale zeewateren van de lidstaten en naar gebieden met verontreinigingsbeheersing buiten de SECA's.


Given that stricter sulphur standards will apply in SECAs, it is justified by the need to improve air quality around ports and coasts in the non-SECA territories that the same standards apply to passenger ships.

Aangezien binnen SECA's strengere zwavelnormen gaan gelden en gezien de noodzaak tot verbetering van de luchtkwaliteit in havens en kustgebieden in de niet-SECA-gebieden is het gerechtvaardigd dat dezelfde normen van toepassing zijn op passagiersschepen.


(6) The revised Annex VI to MARPOL introduces, inter alia, stricter sulphur limits for marine fuel in SECAs (1.00% as of 1 July 2010 and 0.10% as of 1 January 2015) as well as in sea areas outside SECAs (3.5% as of 1 January 2012 and, in principle, 0.50% as of 1 January 2020).

(6) De herziene bijlage VI bij MARPOL introduceert onder meer strengere grenswaarden voor het zwavelgehalte van scheepsbrandstoffen in SECA's (1,00% vanaf 1 juli 2010 en 0,10% vanaf 1 januari 2015), evenals in zeegebieden buiten SECA's (3,5% vanaf 1 januari 2012 en, in principe, 0,50 % vanaf 1 januari 2020).


4. Representative of the recipient (2): Delegaçao do Comité Internacional da Cruz Vermelha, Travessa de Joao Seca nº 14; Caixa Postal 2501, Luanda, República Popular de Angola; tel. 9 33 82 / 9 22 25, telex 3353 CICV AN

4 . Vertegenwoordiger van de begunstigde ( 2 ): Delegaçao do Comité Internacional da Cruz Vermelha, Travessa de Joao Seca nº 14, Caixa Postal 2501, Luanda, República Popular de Angola ( tel . 933 82 / 922 25; telex 3353 CICV AN )




Anderen hebben gezocht naar : soxeca     sox emission control area     sulphur emission control area     SECA     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'SECA' ->

Date index: 2022-08-03
w