Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
C.I.T.
Combined transport
Foreman - rail transport
Identify and manage risks in rail operations
Identify and manage risks in railway operations
Intermodal transport
International Rail-Transport Committee
Multimodal transport
Perform rail operations risk management
Piggyback
Piggyback combined transport
Piggyback transport
Rail connection
Rail traffic
Rail transport
Rail transport manager
Rail transport occupation
Rail transport of road trailers
Rail transport policy
Rail-road transport
Railway
Railways
Road-rail transport
Rolling road
Transport by railway

Traduction de «Rail transport manager » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

vervoer per spoor [ railvervoer | spoorwegverbinding | spoorwegverkeer | transport per spoor ]






Piggyback | Rail-road transport | Road-rail transport

Gecombineerd weg-railvervoer | Kangoeroevervoer | Spoor-wegvervoer


piggyback combined transport | piggyback transport | rail transport of road trailers | rolling road

huckepackvervoer | kangoeroevervoer | rail-wegvervoer


rail transport policy

beleid tav het railvervoer | politiek inzake het railtransport


C.I.T. | International Rail-Transport Committee

Internationaal Comité voor het Vervoer per Spoorweg | CIT [Abbr.]


identify and manage risks in rail operations | identify and manage risks in railway operations | develop strategies to mitigate risks in rail operations | perform rail operations risk management

risicobeheer van spoorwegactiviteiten uitvoeren


combined transport [ intermodal transport | multimodal transport | piggyback transport | rail-road transport ]

gecombineerd vervoer [ kangoeroevervoer | rail-routevervoer | rail-wegvervoer | rij-op-rij-afvervoer | ro-ro-vervoer ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Policy priorities of a non-technological nature include incentives for optimal occupancy of vehicles, public and private, the promotion of new and alternative infrastructure and subsequently modal shifting and modal integration, management alternatives to air transport, completion of the internal market in rail transport and changing behaviour regarding mobility.

Beleidsprioriteiten van niet-technische aard zijn onder meer stimulansen voor een optimale bezettingsgraad van voertuigen, zowel openbaar als particulier, de bevordering van nieuwe en alternatieve infrastructuur, wat moet leiden tot verschuivingen tussen en betere integratie van de verschillende vervoertakken, beheersalternatieven voor het luchtvervoer, voltooiing van de interne spoorwegmarkt en gedragsverandering inzake mobiliteit.


Summary code: Internal market / Single Market for Goods / Technical harmonisation / Sectors harmonised in line with the new approach / Rail Traffic Regional policy / Management of regional policy / Trans-european networks / Transport Transport / Rail transport / Infrastructure and interoperability

Code samenvatting: Interne markt / De interne markt voor goederen / Technische harmonisatie / Geharmoniseerde sectoren volgens de nieuwe aanpak / Spoorwegvervoer Regionaal beleid / Beheer van het regionaal beleid / Trans-europese netwerken / Vervoer Vervoer / Spoorwegvervoer / Infrastructuur en interoperabiliteit


On the other hand, nearly more than half of the 25 Member States with a rail transport system have gone beyond what is required by EU law and opted for an institutional separation (with no ownership and control) between a fully-fledged Infrastructure Manager and the transport operators.

Anderzijds heeft meer dan de helft van de 25 lidstaten met een spoorwegnet meer gedaan dan wat krachtens de EU-wetgeving vereist is: zij hebben gekozen voor een institutionele scheiding (zonder een eigendoms- of controlerelatie) tussen een volwaardige infrastructuurbeheerder en de vervoersexploitanten.


The railway undertaking Westbahn Management GmbH operates passenger rail transport services on the Vienna-Salzburg line in Austria.

Spoorwegonderneming Westbahn Management GmbH verricht passagiersvervoerdiensten per spoor op het traject Wenen–Salzburg in Oostenrijk.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Without prejudice to the possible long-term aim of user cover of infrastructure costs for all modes of transport on the basis of fair, non-discriminatory competition between the various modes, where rail transport is able to compete with other modes of transport, within the charging framework of Articles 31 and 32, a Member State may require the infrastructure manager to balance his accounts without State funding.

Onverminderd de eventuele doelstelling op lange termijn dat de infrastructuurkosten voor alle takken van vervoer worden gedekt door de gebruiker op basis van een eerlijke en niet-discriminerende concurrentie tussen de onderscheidene takken, wanneer het spoorwegvervoer concurrerend is met andere takken van vervoer, kan een lidstaat in het kader van de heffingsregeling van de artikelen 31 en 32 van de infrastructuurbeheerder verlangen dat zijn begroting zonder overheidsfinanciering sluitend is.


In particular the regulatory body shall have the power to request infrastructure manager, operators of service facilities and all undertakings or other entities performing or integrating different types of rail transport or infrastructure management as referred to in Article 6(1) and (2) and Article 13 to provide all or part of the accounting information listed in Annex VIII with a sufficient level of detail as deemed necessary and proportionate.

De toezichthoudende instantie heeft in het bijzonder de bevoegdheid om infrastructuurbeheerders, exploitanten van dienstvoorzieningen en alle ondernemingen of andere entiteiten die verschillende typen spoorvervoer of infrastructuurbeheer uitvoeren of integreren als bedoeld in artikel 6, leden 1 en 2, en artikel 13, te verzoeken om alle in bijlage VIII genoemde boekhoudkundige informatie of een gedeelte daarvan te verstrekken, in voldoende mate gedetailleerd, overeenkomstig hetgeen als noodzakelijk en evenredig wordt geacht.


INVITES infrastructure managers to step up their efforts in the provision of rail infrastructure of high-quality in accordance with the demand of their customers by: monitoring, measuring and informing the relevant authorities about infrastructure condition on a regular basis; publishing a set of key performance indicators such as those relating to capacity, quality, efficiency and reliability in infrastructure provision and its relation with the quality of rail transport services; ...[+++]

VERZOEKT DE INFRASTRUCTUURBEHEERDERS zich meer inspanningen te getroosten om, conform de wens van hun klanten, te voorzien in spoorweginfrastructuur van hoge kwaliteit door: op regelmatige basis toezicht te houden op en metingen te verrichten betreffende de toestand van de infrastructuur en de bevoegde instanties daarover te informeren; een geheel van kernprestatie-indicatoren te publiceren, onder meer betreffende de capaciteit, kwaliteit, efficiëntie en betrouwbaarheid van de infrastructuurvoorziening en het verband ervan met de spoorwegvervoersdiensten; tijdig informatie te verstrekken over komende onderhoudswerkzaamheden en andere c ...[+++]


information to be provided by railway undertakings, the conclusion of transport contracts, the issuing of tickets and implementation of a computerised information and reservation system for rail transport; liability of railway undertakings and their insurance obligations for passengers and their luggage; obligations of railway undertakings to passengers in the event of delay, missed connections and cancellations (compensations for delays is set at 25% of the ticket price for a delay of 60 to 119 minutes and 50% of the ticket price for a delay of 120 minutes or more); assis ...[+++]

de door spoorwegondernemingen te verstrekken informatie, de sluiting van vervoerovereenkomsten, de afgifte van vervoerbewijzen, en de invoering van een geautomatiseerd informatie- en boekingssysteem voor het spoorwegvervoer; de aansprakelijkheid en de verzekeringsverplichtingen van spoorwegondernemingen ten aanzien van reizigers en hun bagage; de verplichtingen van spoorwegondernemingen ten aanzien van reizigers bij vertragingen, gemiste aansluitingen en het uitvallen van treinen (de minimumschadevergoeding voor vertragingen bedraagt 25% van de prijs van het vervoerbewijs bij een vertraging van 60 tot 119 minuten en 50% van de prijs va ...[+++]


information to be provided by railway undertakings, the conclusion of transport contracts, the issuing of tickets and implementation of a computerised information and reservation system for rail transport; liability of railway undertakings and their insurance obligations for passengers and their luggage; minimum obligations of railway undertakings to passengers in the event of delay, missed connections and cancellations; protection of and assistance to persons with reduced mobility travelling by rail; definition and monitoring of service quality standards for international serv ...[+++]

de door spoorwegondernemingen te verstrekken informatie, de sluiting van vervoerovereenkomsten, de afgifte van vervoerbewijzen, en de invoering van een geautomatiseerd informatie- en boekingssysteem voor het spoorwegvervoer; de aansprakelijkheid en de verzekeringsverplichtingen van spoorwegondernemingen ten aanzien van reizigers en hun bagage; minimumverplichtingen van spoorwegondernemingen ten aanzien van de reizigers in geval van vertraging, gemiste aansluitingen en uitval; de bescherming van en de bijstand aan per spoor reizende personen met verminderde mobiliteit; de definitie van en het toezicht op dienstkwaliteitsnormen voor in ...[+++]


Without prejudice to the possible long-term aim of user cover of infrastructure costs for all modes of transport on the basis of fair, non-discriminatory competition between the various modes, where rail transport is able to compete with other modes of transport, within the charging framework of Articles 7 and 8, a Member State may require the infrastructure manager to balance his accounts without State funding.

Onverminderd de eventuele doelstelling op lange termijn dat voor alle takken van vervoer de infrastructuurkosten worden gedekt door de gebruiker op basis van een eerlijke en niet-discriminerende concurrentie tussen de onderscheidene takken, wanneer het spoorwegvervoer concurrerend is met andere takken van vervoer, kan een lidstaat in het kader van de heffingsregeling van de artikelen 7 en 8 van de infrastructuurbeheerder verlangen, dat zijn begroting zonder overheidsfinanciering sluitend is.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Rail transport manager' ->

Date index: 2023-05-03
w