Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABL
Apply a protective layer
Apply protective layers
Atmospheric boundary layer
Bathtub rails
Boundary layer
Conductor rail
Conductor-rail
Continuous lengths of rails
Continuous welded rail track
Depletion of the ozone layer
Destruction of the ozone layer
Deterioration of the ozone layer
Friction layer
Light rail layer
Live rail
Long lengths of rails
Long welded rails
Operate rail grinder
Operation of rail grinder
Planetary boundary layer
Rail connection
Rail grinder operation
Rail layer
Rail network
Rail traffic
Rail transport
Railway
Railway line
Railway track
Railways
Ribbon rails
Stratospheric pollution
Third rail
Track machine operator
Tramway layer
Transport by railway
Use a protective layer
Use of rail grinder
Utilise a protective layer

Traduction de «Rail layer » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
light rail layer | tramway layer | rail layer | track machine operator

vakman spoorwegbouw | wisselmaker spoorwegen | spoorbouwer | spoorlegger


atmospheric boundary layer | boundary layer | friction layer | planetary boundary layer | ABL [Abbr.]

atmosferische grenslaag | planetaire grenslaag | wrijvingslaag


use a protective layer | utilise a protective layer | apply a protective layer | apply protective layers

beschermende laag aanbrengen


continuous lengths of rails | continuous welded rail track | long lengths of rails | long welded rails | ribbon rails

langgelaste spoorstaven


rail transport [ rail connection | rail traffic | railway | transport by railway | Railways(ECLAS) ]

vervoer per spoor [ railvervoer | spoorwegverbinding | spoorwegverkeer | transport per spoor ]


conductor rail | conductor-rail | live rail | third rail

contactrail | stroomrail


rail grinder operation | use of rail grinder | operate rail grinder | operation of rail grinder

slijpmachines voor sporen bedienen | slijpmachines voor sporen gebruiken


stratospheric pollution [ depletion of the ozone layer | destruction of the ozone layer | deterioration of the ozone layer ]

verontreiniging van de stratosfeer [ aantasting van de ozonlaag | afbraak van de ozonlaag ]


rail network [ railway line | railway track ]

spoorwegnet [ spoorlijn | spoorweg ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Guidelines, as adopted in 1996 and last amended in 2004, include two planning layers: a comprehensive network layer (outline plans for rail, road, inland waterway, combined transport, airport and port networks) and a second layer of 30 priority projects – i.e. selected projects of common interest.

De in 1996 vastgestelde en in 2004 voor het laatst gewijzigde richtsnoeren bevatten twee lagen planning: een uitgebreide netwerklaag (netschema's voor spoorwegen, wegen, binnenwateren, gecombineerd vervoer, luchthavens en havens) en een tweede laag van dertig prioritaire projecten, d.w.z. geselecteerde programma's van gemeenschappelijk belang.


The largely preferred TEN-T planning approach would be characterized as follows: While maintaining the fairly dense rail, road, inland waterways, ports and airports networks, which constitute the “comprehensive network” as the basic layer of the TEN-T and are, in large part, derived from the corresponding national networks, the “core network” would overlay the “comprehensive” network and give expression to a genuine European planning perspective focused on bringing about a systemic improvement in the transport system's resource effici ...[+++]

De TEN-V-planning die een ruime voorkeur geniet, zou er als volgt uitzien: het grotendeels van de verschillende nationale netwerken afgeleide dichte netwerk van spoorwegen, wegen, binnenwateren, havens en luchthavens, die samen het "uitgebreide netwerk" vormen, blijft de basislaag van het TEN-V en wordt aangevuld met het bovenliggende "kernnetwerk", dat vanuit een reëel Europees planningsperspectief wordt opgebouwd en waarbij wordt gestreefd naar een optimaler gebruik van hulpbronnen door het vervoerssysteem en naar een significante algemene daling van de uitstoot van broeikasgassen door vervoer.


Both layers include all transport modes: road, rail, air, inland waterways and maritime transport, as well as intermodal platforms.

Beide lagen omvatten alle vervoerswijzen: weg-, spoor‑, luchtvervoer, binnen‑ en zeescheepvaart en intermodale platforms.


The largely preferred TEN-T planning approach would be characterized as follows: While maintaining the fairly dense rail, road, inland waterways, ports and airports networks, which constitute the “comprehensive network” as the basic layer of the TEN-T and are, in large part, derived from the corresponding national networks, the “core network” would overlay the “comprehensive” network and give expression to a genuine European planning perspective focused on bringing about a systemic improvement in the transport system's resource effici ...[+++]

De TEN-V-planning die een ruime voorkeur geniet, zou er als volgt uitzien: het grotendeels van de verschillende nationale netwerken afgeleide dichte netwerk van spoorwegen, wegen, binnenwateren, havens en luchthavens, die samen het "uitgebreide netwerk" vormen, blijft de basislaag van het TEN-V en wordt aangevuld met het bovenliggende "kernnetwerk", dat vanuit een reëel Europees planningsperspectief wordt opgebouwd en waarbij wordt gestreefd naar een optimaler gebruik van hulpbronnen door het vervoerssysteem en naar een significante algemene daling van de uitstoot van broeikasgassen door vervoer.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
25. Supports the Green Paper's "Structural option 3 for the shaping of TEN-T", i.e. a dual layer, consisting of a comprehensive network, based on the current TEN-T maps, and an intermodal "core network", still to be defined and with rail, sustainable waterways and ports and their connection with logistical centres as priorities;

25. ondersteunt de "structurele optie 3 voor de vormgeving van TEN-T" uit het Groenboek, d.w.z. een dubbele structuur, die bestaat uit een geïntegreerd netwerk op basis van de huidige TEN-T-kaarten, en een nader te bepalen intermodaal "kernnetwerk" waarin prioriteit wordt gegeven aan spoorwegen, duurzame waterwegen en havens en de verbindingen daarvan met de logistieke centra;


25. Supports the Green Paper's "Structural option 3 for the shaping of TEN-T", i.e. a dual layer, consisting of a comprehensive network, based on the current TEN-T maps, and an intermodal "core network", still to be defined and with rail, sustainable waterways and ports and their connection with logistical centres as priorities;

25. ondersteunt de "structurele optie 3 voor de vormgeving van TEN-T" uit het Groenboek, d.w.z. een dubbele structuur, die bestaat uit een geïntegreerd netwerk op basis van de huidige TEN-T-kaarten, en een nader te bepalen intermodaal "kernnetwerk" waarin prioriteit wordt gegeven aan spoorwegen, duurzame waterwegen en havens en de verbindingen daarvan met de logistieke centra;


23. Supports the Green Paper's "structural option C for TEN-T shape", i.e. a dual layer, consisting of a comprehensive network, based on the current TEN-T maps, and an intermodal "core network", still to be defined and with rail, sustainable waterways and ports and their connection with logistical centres as priorities;

23. ondersteunt de structurele optie C voor de vorm van TEN-T uit het Groenboek, d.w.z. een dubbele structuur, die bestaat uit een geïntegreerd netwerk op basis van de huidige TEN-T-kaarten, en een nader te bepalen intermodaal "kernnetwerk" waarin prioriteit wordt gegeven aan spoorwegen, duurzame waterwegen en havens en de verbindingen daarvan met de logistieke centra;


The Guidelines, as adopted in 1996 and last amended in 2004, include two planning layers: a comprehensive network layer (outline plans for rail, road, inland waterway, combined transport, airport and port networks) and a second layer of 30 priority projects – i.e. selected projects of common interest.

De in 1996 vastgestelde en in 2004 voor het laatst gewijzigde richtsnoeren bevatten twee lagen planning: een uitgebreide netwerklaag (netschema's voor spoorwegen, wegen, binnenwateren, gecombineerd vervoer, luchthavens en havens) en een tweede laag van dertig prioritaire projecten, d.w.z. geselecteerde programma's van gemeenschappelijk belang.


w