Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administrative burden
Administrative cost
Administrative formalities
Administrative law
Administrative simplification
Alcoholic hallucinosis
Amended Commission proposal
Bureaucracy
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Commission proposal
Commitment proposal
Cost of administration
Cost of administrative formalities
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Draft project proposals
EC proposal
Grants & contracts officer
Grants administrator
Grants and contracts officer
Jealousy
Modified proposal
Motion for rejection
Paranoia
Pending proposal
Prepare charity grant proposal
Prepare charity grant proposals
Present detailed design proposals
Present in-depth suggestions for design proposals
Proposal
Proposal for commitment
Proposal for rejection
Proposal to reject
Proposals administrator
Proposed commitment
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Simplification of administrative formalities
Submit a detailed design proposal
Write charity grant proposals

Vertaling van "Proposals administrator " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
grants and contracts officer | proposals administrator | grants & contracts officer | grants administrator

consultant subsidieadvies | subsidieadviseur | administratief medewerker subsidie- en ontheffingsaanvragen | subsidiecoördinator


proposal (EU) [ amended Commission proposal | Commission proposal | EC proposal | modified proposal | pending proposal ]

voorstel (EU) [ EG-voorstel | gewijzigd voorstel | gewijzigd voorstel van de Commissie | hangend voorstel | voorstel van de Commissie ]


present detailed proposals for designs, present proposals for design detail | present in-depth suggestions for design proposals | present detailed design proposals | submit a detailed design proposal

gedetailleerde ontwerpvoorstellen indienen | gedetailleerde ontwerpvoorstellen presenteren


administrative expenses connected with the processing of proposals and the issuing of policies

administratiekosten in verband met de behandeling van aanvragen en het opstellen van polissen


prepare charity grant proposal | prepare charity grant proposals | draft project proposals | write charity grant proposals

steunaanvragen voor liefdadigheidsorganisaties schrijven | subsidieaanvragen voor liefdadigheidsorganisaties schrijven


commitment proposal | proposal for commitment | proposed commitment

voorstel tot het aangaan van een betalingsverplichting


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


administrative formalities [ administrative burden | administrative cost | administrative simplification | bureaucracy | cost of administration | cost of administrative formalities | simplification of administrative formalities | Bureaucracy(STW) | bureaucracy(UNBIS) ]

administratieve formaliteit [ administratieve kosten | administratieve lasten | bureaucratie | vereenvoudiging van administratieve formaliteiten ]


motion for rejection | proposal for rejection | proposal to reject

voorstel tot verwerping


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To make future regulation fit with the ”Think Small First” principle, the Commission: is strengthening the assessment of the respect of the Protocol on the application of the principles of subsidiarity and proportionality in forthcoming legislative and administrative initiatives will, wherever practical, use common commencement dates for regulations and decisions affecting business and publish an annual statement of such legislation entering into force the Commission will, and the Member States are invited to: ensure that policy results are delivered while minimising costs and burdens for business, including by using a smart mix of tools ...[+++]

Bij het opstellen van regels uitgaan van het principe "denk eerst klein" De Commissie zal: de controle op de eerbiediging van het Protocol betreffende de toepassing van het subsidiariteits- en het evenredigheidsbeginsel in toekomstige wettelijke en administratieve initiatieven versterken; er voor zover mogelijk voor zorgen dat verordeningen en beschikkingen met gevolgen voor het bedrijfsleven vaste ingangsdata krijgen en zal jaarlijks een overzicht publiceren van de inwerkingtreding van dergelijke wetgeving. De Commissie zal – en de lidstaten wordt verzocht dit ook te doen: ervoor zorgen dat het beleid resultaat afwerpt met een minimum ...[+++]


Follow up actions: The European Council is invited to: set a joint 25% target for reducing administrative burdens as a political objective to be achieved jointly by the EU and Member States by 2012; endorse the priority areas identified by the Commission in which significant progress should be made to reduce administrative burdens, notably: tax law including VAT; statistics; agriculture and agricultural subsidies; food labelling; transport and fisheries legislation; endorse a package of dedicated proposals to reduce administrati ...[+++]

Follow-upmaatregelen: De Europese Raad wordt verzocht om: een gemeenschappelijk streefcijfer van 25% vast te stellen voor de verlaging van administratieve lasten als een politiek doel dat zowel door de EU als door de lidstaten tegen 2012 moet worden bereikt; door de Commissie aangewezen prioriteitsgebieden goed te keuren waarop aanzienlijke vooruitgang moet worden geboekt met betrekking tot de verlaging van de administratieve lasten, en met name: belastingwetgeving met inbegrip van BTW; statistieken; landbouw en landbouwsubsidies; etikettering van levensmiddelen; wetgeving op het gebied van vervoer en visserij; een pakket gerichte ...[+++]


Actions The Commission will: 1. Examine whether Regulation (EC) No 883/2004, its’ Implementing Regulation and related administrative practices need adapting to take account for changing patterns of worker mobility. 2. Propose the inclusion of a new provision in Regulation (EC) No 883/2004 formalising the status and analytical capacity of the TRESS network of independent experts in order to strengthen existing expertise in the area of social security coordination at European level. 3. Intensify the streamlining of national administrative practices and cooperation, in particular through electronic consultation and exchange of information, ...[+++]

Acties De Commissie zal: 1. bekijken of Verordening (EG) nr. 883/2004, de bijbehorende toepassingsverordening en de daarmee verband houdende administratieve praktijken moeten worden aangepast, rekening houdend met de veranderende patronen van de werknemersmobiliteit; 2. de opname voorstellen van een nieuwe bepaling in Verordening (EG) nr. 883/2004 tot formalisering van de status en de analysecapaciteit van het TRESS-netwerk van onafhankelijke deskundigen, om de bestaande expertise op het gebied van de coördinatie van de socialezekerheidsstelsels op Europees niveau te versterken; 3. de stroomlijning van de nationale administratieve prak ...[+++]


Particular attention will be paid to identifying proposals where legislation could be simplified for the benefit of SMEs, including in particular company law, and the Member States are invited to: adopt targets of comparable ambition to the commitment to cut administrative burdens by 25% by 2012 at EU level, where this has not yet been done, and implement them ensure swift adoption of the proposals relating to the reduction of the administrative burden in Community legislation adopt the Commission proposal which would permit Member St ...[+++]

Er zal bijzondere aandacht worden geschonken aan voorstellen die de wetgeving voor het mkb eenvoudiger kunnen maken, met name op het gebied van het vennootschapsrecht. De lidstaten wordt verzocht: streefcijfers vast te stellen die aansluiten bij de toezegging van 25% lastenverlichting op EU-niveau in 2012, voor zover dat nog niet gebeurd is, en naar die cijfers toe te werken; te zorgen voor snelle goedkeuring van de voorstellen inzake administratievelastenverlichting in de communautaire wetgeving; het voorstel van de Commissie goed te keuren waardoor de lidstaten de drempel voor btw-registratie kunnen optrekken naar 100 000 euro.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016IP0279 - EN - European Parliament resolution of 9 June 2016 for an open, efficient and independent European Union administration (2016/2610(RSP)) // P8_TA(2016)0279 // A regulation for an open, efficient and independent European Union administration // European Parliament resolution of 9 June 2016 for an open, efficient and independent European Union administration (2016/2610(RSP)) // Proposal for a // REGULATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52016IP0279 - EN - Resolutie van het Europees Parlement van 9 juni 2016 over een open, doeltreffend en onafhankelijk Europees ambtenarenapparaat (2016/2610(RSP)) // P8_TA(2016)0279 // Verordening betreffende een open, efficiënt en onafhankelijk bestuur van de Europese Unie // Resolutie van het Europees Parlement van 9 juni 2016 over een open, doeltreffend en onafhankelijk Europees ambtenarenapparaat (2016/2610(RSP)) // Voorstel voor een // VERORDENING VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD // voor een open, doeltreffend en onafhankelijk ambtenarenapparaat van de Europese Unie


In order to improve the exchange of information between the different national authorities, it is proposed to monitor cases where the Member States have refused to communicate information or conduct an administrative inquiry.

Om de uitwisseling van inlichtingen tussen de nationale autoriteiten te verbeteren wordt voorgesteld te zorgen voor follow-up van de gevallen waarin lidstaten hebben geweigerd inlichtingen te verstrekken of een administratief onderzoek in te stellen.


Given that the impact of the new obligations on service provision has not been evaluated in detail by the Commission, your rapporteur proposes an amendment which would provide for the drawing-up of an evaluation report on the effects of the new formal obligations, especially in terms of administrative costs for individuals and administrations, also taking into account the issue of effectiveness in the fight against tax evasion. In addition, in view of the justified criticisms of the Court of Auditors regarding the lack of effective ad ...[+++]

Aangezien de Commissie het effect van de nieuwe formele verplichtingen op dienstverleners niet nader heeft beoordeeld, stelt de rapporteur een amendement voor waarin wordt voorzien in de opstelling van een effectbeoordeling van de nieuwe formele verplichtingen, waarin met name het effect op de administratieve kosten voor de belastingplichtigen en de overheidsdiensten en op de doeltreffendheid van de fraudebestrijding wordt onderzocht. Rekening houdend met de kritiek van de Rekenkamer op het gebrek aan administratieve samenwerking bij de bestrijding van btw-fraude, stelt de rapporteur ook een amendement voor dat de Commissie een grotere r ...[+++]


37. Proposes that the appropriations reserved on line 26 01 08 of the EU Budget for a pilot project minimizing administrative burdens be used to set up an independent panel of experts, comprising representatives from all stakeholder groups, to fully monitor implementation of the Action Programme 'Reducing Administrative Burdens in the EU'; Points out that this also means that the independent expert committee can focus on all impact procedures, measurements and legislative proposals outside the 13 priority areas;

37. stelt voor dat de kredieten die op artikel 26 01 08 van de EU-begroting zijn gereserveerd voor een proefproject ter vermindering van de administratieve lasten worden gebruikt voor het opzetten van een onafhankelijk panel van deskundigen dat uit vertegenwoordigers van alle groepen belanghebbenden zou moeten bestaan en dat volledig toezicht houdt op de uitvoering van het actieprogramma ter vermindering van de administratieve lasten in de EU; wijst erop dat dit ook betekent dat het comité van onafhankelijke deskundigen zich kan richten op alle effectbeoordelingsprocedures, metingen en wetgevingsvoorstellen die buiten de 13 prioritaire ...[+++]


The proposal in question follows the proposal for a regulation of the European Parliament and the Council on administrative cooperation in the field of excise duties, the purpose of which is to incorporate in a single legislative text all the provisions of Directive 77/799/EEC and Directive 92/12/EEC concerning administrative cooperation.

Deze wijziging is gebaseerd op het voorstel voor een verordening van het Europees Parlement en de Raad betreffende de administratieve samenwerking op het gebied van de accijnzen waarin voorgesteld wordt alle bepalingen van richtlijn 77/799/EEG en richtlijn 92/12/EEG over de administratieve samenwerking in één enkele tekst onder te brengen.


13. Notes that, among the 15 existing agencies based on the EC Treaty, no fewer than 12 types of structure can be distinguished and 10 variants in the composition of the administrative board, which comprises at least one representative for each Member State in 10 cases; notes, further, that the head of the agency's executive is appointed by the administrative board on a proposal from the Commission in seven cases, but is in other cases appointed by the Commission on a proposal from the administrative board or by the Council on the ba ...[+++]

13. stelt vast dat bij de vijftien bestaande agentschappen op basis van het EG-Verdrag niet minder dan twaalf soorten structuren en tien varianten bij de samenstelling van de raad van bestuur kunnen worden onderscheiden en dat in de raad van bestuur in tien gevallen tenminste één vertegenwoordiger per lidstaat zitting heeft; stelt verder vast dat het hoofd van de executieve van het agentschap in zeven gevallen door de raad van bestuur op voorstel van de Commissie wordt benoemd, maar in andere gevallen door de Commissie op voorstel van de raad van bestuur of door de Raad op basis van een kandidatenlijst die is opgesteld door de raad van ...[+++]


w