Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
LJV gas
Lean gas
Low BTU gas
Low calorific gas
Low calorific value gas
Low joule value gas

Traduction de «Low joule value gas » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
lean gas | LJV gas | low BTU gas | low joule value gas

laag calorisch gas | laagwaardig gas


lean gas | low BTU gas | low calorific gas | low calorific value gas

arm gas | gas met lage calorische waarde | gas met lage verbrandingswaarde | laagcalorisch gas
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Focus will be on the development and validation of enabling technologies for innovative substances, materials and technological solutions for low-carbon products and less energy-intensive processes and services along the value chain, as well as on the adoption of ultra-low carbon production technologies and techniques, to achieve specific greenhouse gas emission intensity reductions.

Hierbij ligt de nadruk op de ontwikkeling en validatie van ontsluitende technologieën voor innovatieve stoffen, materialen en op technologische oplossingen voor koolstofarme producten en minder energie-intensieve processen en diensten in de gehele waardeketen, alsook op de toepassing van zeer koolstofarme productietechnologieën en -technieken, om specifieke verlagingen van broeikasgasemissies te realiseren.


Those revenues, or their equivalent in financial value, should be used to tackle climate change in the Union and third countries, inter alia, to reduce greenhouse gas emissions, to adapt to the impacts of climate change in the Union and third countries, especially developing countries, to fund research and development for mitigation and adaptation, including in particular in the fields of aeronautics and air transport, to reduce emissions through low-emissions transport and to cover the costs of administering the Union scheme.

Die opbrengsten, of het financiële waarde-equivalent ervan, dienen te worden gebruikt om de klimaatverandering in de Unie en in derde landen aan te pakken, onder meer om de emissie van broeikasgassen terug te dringen, om de aanpassing aan het effect van de klimaatverandering in de Unie en derde landen, met name ontwikkelingslanden te bevorderen, om onderzoek en ontwikkeling te financieren op het gebied van beperking en aanpassing, waaronder in het bijzonder in de luchtvaart en het luchtvervoer, om de emissies terug te dringen via transport met een lage emissie en om de beheerskosten van de Unieregeling te dekken.


Those revenues, or their equivalent in financial value, should be used to tackle climate change in the Union and third countries, inter alia, to reduce greenhouse gas emissions, to adapt to the impacts of climate change in the Union and third countries, especially developing countries, to fund research and development for mitigation and adaptation, including in particular in the fields of aeronautics and air transport, to reduce emissions through low-emissions transport and to cover the costs of administering the Union scheme.

Die opbrengsten, of het financiële waarde-equivalent ervan, dienen te worden gebruikt om de klimaatverandering in de Unie en in derde landen aan te pakken, onder meer om de emissie van broeikasgassen terug te dringen, om de aanpassing aan het effect van de klimaatverandering in de Unie en derde landen, met name ontwikkelingslanden te bevorderen, om onderzoek en ontwikkeling te financieren op het gebied van beperking en aanpassing, waaronder in het bijzonder in de luchtvaart en het luchtvervoer, om de emissies terug te dringen via transport met een lage emissie en om de beheerskosten van de Unieregeling te dekken.


Focus will be on the development and validation of enabling technologies for innovative substances, materials and technological solutions for low-carbon products and less energy-intensive processes and services along the value chain, as well as on the adoption of ultra-low carbon production technologies and techniques, to achieve specific greenhouse gas emission intensity reductions.

Hierbij ligt de nadruk op de ontwikkeling en validatie van ontsluitende technologieën voor innovatieve stoffen, materialen en op technologische oplossingen voor koolstofarme producten en minder energie-intensieve processen en diensten in de gehele waardeketen, alsook op de toepassing van zeer koolstofarme productietechnologieën en -technieken, om specifieke verlagingen van broeikasgasemissies te realiseren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The proposal introduces a reduction of CO emission limit values for certain categories Spark Ignition gasoline inboard and stern drive engines and no change for diesel (CI) engines which in any case produce low CO levels. More significant reduction of all three pollutants (HC, NOx and CO) on SI engines is only possible through exhaust gas after-treatment introducing three-way catalyst technology, but which is unfortunately not yet sufficiently developed on outboard and personal watercraft engines.

Het voorstel houdt een beperking in van de CO-emissiegrenswaarden voor bepaalde categorieën vonkontstekings(benzine)binnenboordmotoren en -hekmotoren, maar geen wijzigingen voor compressieontstekings(diesel)motoren, die hoe dan ook weinig CO produceren. Een sterkere vermindering van alle drie de verontreinigende stoffen (HC, NOx en CO) die vonkontstekingsmotoren uitstoten, is slechts mogelijk door nabehandeling van de uitlaatgassen door een driewegkatalysator, maar die technologie is bij buitenboordmotoren en waterscootermotoren helaas nog niet voldoende ontwikkeld.


“greenhouse gas emissions per unit of energy” means the total mass of CO equivalent greenhouse gas emissions associated with the fuel or energy supplied, divided by the total energy content of the fuel or energy supplied (for fuel, expressed as its low heating value).

„broeikasgasemissies per eenheid energie”: de totale massa CO-equivalente broeikasgasemissies verbonden aan de brandstof of geleverde energie, gedeeld door de totale energie-inhoud van de geleverde brandstof of energie (voor brandstof, uitgedrukt als de lage verbrandingswaarde ervan).


“greenhouse gas emissions per unit of energy” means the total mass of CO equivalent greenhouse gas emissions associated with the fuel or energy supplied, divided by the total energy content of the fuel or energy supplied (for fuel, expressed as its low heating value).

„broeikasgasemissies per eenheid energie”: de totale massa CO-equivalente broeikasgasemissies verbonden aan de brandstof of geleverde energie, gedeeld door de totale energie-inhoud van de geleverde brandstof of energie (voor brandstof, uitgedrukt als de lage verbrandingswaarde ervan).


(21 ) In the case of a sudden interruption in the supply of low-sulphur fuel or gas resulting from a serious shortage, the competent authority should be able to grant temporary derogations to allow emissions of the combustion plants concerned to exceed the emission limit values set out in this Directive.

(21) In het geval van een plotse onderbreking van de voorziening met laagzwavelige brandstof of gas ten gevolge van een ernstig tekort, dient de bevoegde autoriteit over de mogelijkheid te beschikken tijdelijke afwijkingen toe te staan waarbij de emissies van de betrokken stookinstallaties de bij deze richtlijn vastgestelde emissiegrenswaarden mogen overschrijden.


Solutions such as granting zero tariff rates to products with low greenhouse gas production/consumption values; the prohibition of exotic woods importation, a policy of labelling for energy efficient products and integrating aviation into the emissions trading scheme should all be progressed.

Het gaat hierbij om oplossingen zoals het toekennen van een op nul vastgesteld douanerecht op producten met lage broeikasgassenuitstoot-/verbruikswaarden, een invoerverbod op exotische houtsoorten, etikettering van energie-efficiënte producten en opname van de luchtvaart in het emissiehandelsysteem.


(8a) In order not to force gas-powered cars, which represent a step forward by virtue of their low nitrogen oxide and particulate emissions, off the market, and at the same time to encourage progress with petrol-powered vehicles, this Regulation introduces separate limit values for total hydrocarbons and total non-methane hydrocarbons.

(8 bis) Om auto's die op gas rijden en een stap voorwaarts betekenen wat betreft de geringe emissie van stikstof en deeltjes, niet van de markt te verdringen en tegelijkertijd vooruitgang bij benzineauto's te bevorderen, worden in deze verordening afzonderlijke grenswaarden ingevoerd voor de totale massa van de koolwaterstoffen en de massa van de niet-methaanhoudende koolwaterstoffen.




D'autres ont cherché : ljv gas     lean gas     low btu gas     low calorific gas     low calorific value gas     low joule value gas     Low joule value gas     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Low joule value gas' ->

Date index: 2022-08-24
w