Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Community certificate for inland navigation
Community certificate for inland waterway vessels
Community inland-navigation certificate
Develop navigation routes for ships
EBU
European Barge Union
European Satellite Navigation System
GNSS
GPS
Galileo
Global Navigation Satellite System
Global positioning system
IUIN
Inland navigation
Inland water transport
Inland waterway shipping
Inland waterway transport
International Union for Inland Navigation
Navigate European inland waterways
Navigate inland waterways in Europe
Navigation by satellite
Plot ship navigation routes
Plot shipping navigation routes
Plot water-based navigation routes
Prepare equipment for navigation activities
Prepare equipment for navigation operations
Ready equipment for navigation activities
Rhine International Navigation Consortium
Satellite navigation
Ship's master
Supplementary Union inland navigation certificate
Undertake voyages on inland waterways in Europe
Union inland navigation certificate
Use European inland waterways

Traduction de «Inland navigation » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Union inland navigation certificate

Uniebinnenvaartcertificaat


inland waterway shipping [ inland navigation | Inland water transport(ECLAS) | Inland waterway transport(STW) ]

binnenvaart


Community certificate for inland navigation | Community certificate for inland waterway vessels | Community inland-navigation certificate

communautair certificaat voor binnenschepen | communautair certificaat voor de binnenvaart


European Barge Union [ EBU (European Barge Union) [acronym] International Union for Inland Navigation | IUIN | Rhine International Navigation Consortium ]

Europese Binnenvaart Unie [ EBU (Europese Binnenvaart Unie) | Internationaal Rijnvaartconsortium | Internationale Unie van de Binnenvaart ]


supplementary Union inland navigation certificate

aanvullend Uniebinnenvaartcertificaat


navigate inland waterways in Europe | undertake voyages on inland waterways in Europe | navigate European inland waterways | use European inland waterways

op de Europese binnenwateren navigeren




develop navigation routes for ships | plot ship navigation routes | plot shipping navigation routes | plot water-based navigation routes

scheepsnavigatieroutes plannen


satellite navigation [ European Satellite Navigation System | Galileo | Global Navigation Satellite System | global positioning system | GNSS | GPS | navigation by satellite ]

satellietnavigatie [ Europees satellietnavigatiesysteem | Galileo | GNSS | GPS | wereldwijd satellietnavigatiesysteem ]


prepare equipment for navigation activities | prepare main and auxiliary equipment for navigation activities | prepare equipment for navigation operations | ready equipment for navigation activities

apparatuur voor navigatieactiviteiten klaarmaken | uitrusting voor navigatieactiviteiten gereedmaken | apparatuur voor navigatieactiviteiten gereedmaken | uitrusting voor navigatieactiviteiten klaarmaken
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The aim is to expand reliable door-to-door inland navigation services to these growth markets whilst better integrating inland navigation within the transport logistics chain.

Het is de bedoeling de betrouwbare deur tot deur binnenvaartdiensten ook op deze groeimarkten ingang te doen vinden en de binnenvaart beter te integreren in de logistieke vervoersketen.


Specific actions until 2016 Integration of inland waterway transport into the multimodal corridors: – 2013: Launch the corridor implementation through the TEN-T Corridor Communication, subject to the adoption by the co-legislators of the TEN-T guidelines, including guidance on integrating the various modes of transport, including inland waterways, into the TEN-T multimodal corridors (lead actor: Commission) – 2014-2015: Adopt multimodal corridor work plans and proceed with corridor implementation (to be done by key stakeholders, including sea and inland ports, inland waterways transport infrastructure managers, River Commissions, representatives of ship operators, workers’ representatives and the transport user community, under the auspices ...[+++]

Specifieke acties tot 2016 Integratie van de binnenvaart in de multimodale corridors: – 2013: start van de uitvoering van de corridors aan de hand van de mededeling over de TEN-T-corridors, na goedkeuring van de TEN-T-richtsnoeren door de medewetgevers, met inbegrip van richtsnoeren betreffende de integratie van de diverse vervoerswijzen, waaronder de binnenvaart, in de multimodale TEN-T-corridors (leidende rol: de Europese Commissie) – 2014-2015: goedkeuring van werkplannen voor de multimodale corridors en voortzetten van de uitvoering van de corridors (te realiseren door de voornaamste belanghebbenden, waaronder zee- en binnenhavens, b ...[+++]


Recognising the difficulty of organising vocational training for inland waterway workers, the Commission encourages Member States to use the European Social Fund for training of inland navigation workers, and in particular to exchange best practise and qualifications in the field of inland waterway transport and logistics and to stimulate the use of innovative technologies and entrepreneurial skills.

De Commissie is zich ervan bewust dat het lastig is om beroepsopleidingen te organiseren voor het personeel van binnenvaartschepen en moedigt de lidstaten daarom aan gebruik te maken van het Europees Sociaal Fonds voor de opleiding van personeel in de binnenvaartsector. Daarnaast spoort ze hen met name aan om beste praktijken en kwalificaties op het gebied van de binnenvaart en de logistiek uit te wisselen en de aanwending van innovatieve technologieën en ondernemersvaardigheden te stimuleren.


As the Commission proposal for a Directive on the deployment of alternative fuels infrastructure (COM(2013)0018) aims to develop the use of LNG in inland navigation, and requires Member States to provide LNG refuelling points in inland ports of the TEN-T Core Network, it is of utmost importance that coherence between legislations is ensured and that navigation certificates are issued on a routine basis on the basis of technical specifications agreed at Union level.

Aangezien het voorstel van de Commissie voor een richtlijn betreffende de uitrol van infrastructuur voor alternatieve brandstoffen (COM(2013)0018) tot doel heeft het gebruik van LNG in de binnenvaart te stimuleren en van de lidstaten vraagt voor LNG-laadpunten in binnenhavens van het TEN-T Kernnetwerk te zorgen, is het van het grootste belang dat de wetgevingen met elkaar stroken en dat scheepvaartcertificaten stelselmatig worden afgegeven op basis van op Unieniveau overeengekomen technische specificaties.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(22a) In order to ensure an appropriate framework for coordination and cooperation with international organisations competent for inland waterway navigation, in particular the CCNR, and the development of uniform technical standards for inland navigation to which the Union and international organisations could refer, this Directive should be subject to review, particularly as regards the effectiveness of the measures introduced by this Directive, as well as the mechanisms for cooperation with international organisations competent for inland navigation, with a view to achieving a single, uniform set of technical standards.

(22 bis) Om een passend kader voor coördinatie en samenwerking met bevoegde internationale binnenvaartorganisaties, met name de CCR, te waarborgen en eenvormige technische normen voor de binnenvaart te ontwikkelen waaraan de Unie en internationale organisaties kunnen refereren, moet deze richtlijn worden geëvalueerd, met name wat betreft de doeltreffendheid van de bij deze richtlijn ingevoerde maatregelen en van de mechanismen voor samenwerking met bevoegde internationale binnenvaartorganisaties, opdat er één uniform stelsel van technische normen tot stand wordt gebracht.


(21) In order to ensure a high level of safety and efficiency for inland navigation and to maintain the equivalence of the inland navigation certificates, the technical requirements laid down in the annexes to this Directive should be kept up to date in order to take into account scientific and technical progress, and technical standards in the field of inland navigation.

(21) Om een hoog veiligheids- en efficiëntieniveau voor de binnenvaart te waarborgen en de gelijkwaardigheid van scheepvaartcertificaten voor de binnenvaart te handhaven, moeten de in de bijlagen bij deze richtlijn opgenomen technische normen steeds worden geactualiseerd om rekening te houden met de wetenschappelijke en technische vooruitgang en technische normen op het gebied van de binnenvaart.


(22a) In order to ensure an appropriate framework for coordination and cooperation with international organisations competent for inland waterway navigation, in particular the CCNR, and the development of uniform technical standards for inland navigation to which the Union and international organisations could refer, this Directive should be subject to review, particularly as regards the effectiveness of the measures introduced by this Directive, as well as the mechanisms for cooperation with international organisations competent for inland navigation, with a view to achieving a single, uniform set of technical standards.

(22 bis) Om een passend kader voor coördinatie en samenwerking met bevoegde internationale binnenvaartorganisaties, met name de CCR, te waarborgen en eenvormige technische normen voor de binnenvaart te ontwikkelen waaraan de Unie en internationale organisaties kunnen refereren, moet deze richtlijn worden geëvalueerd, met name wat betreft de doeltreffendheid van de bij deze richtlijn ingevoerde maatregelen en van de mechanismen voor samenwerking met bevoegde internationale binnenvaartorganisaties, opdat er één uniform stelsel van technische normen tot stand wordt gebracht.


(21) In order to ensure a high level of safety and efficiency for inland navigation and to maintain the equivalence of the inland navigation certificates, the technical requirements laid down in the annexes to this Directive should be kept up to date in order to take into account scientific and technical progress, and technical standards in the field of inland navigation.

(21) Om een hoog veiligheids- en efficiëntieniveau voor de binnenvaart te waarborgen en de gelijkwaardigheid van scheepvaartcertificaten voor de binnenvaart te handhaven, moeten de in de bijlagen bij deze richtlijn opgenomen technische normen steeds worden geactualiseerd om rekening te houden met de wetenschappelijke en technische vooruitgang en technische normen op het gebied van de binnenvaart.


the facilitation of the electronic data exchange between the competent authorities of the Member States, between participants in inland as well as maritime navigation and in multi-modal transport where inland navigation is involved.

de elektronische uitwisseling van gegevens tussen de bevoegde instanties van de lidstaten, de deelnemers aan binnenvaart, de zeevaart en het multimodaal vervoer, voorzover de binnenvaart er deel van uitmaakt, moet worden vergemakkelijkt.


(a)the facilitation of the electronic data exchange between the competent authorities of the Member States, between participants in inland as well as maritime navigation and in multi-modal transport where inland navigation is involved.

a)de elektronische uitwisseling van gegevens tussen de bevoegde instanties van de lidstaten, de deelnemers aan binnenvaart, de zeevaart en het multimodaal vervoer, voorzover de binnenvaart er deel van uitmaakt, moet worden vergemakkelijkt.


w